fredag 6 november 2015

Idag för ett år sedan...

... ja då såg det ut så här!
 Inget kul alls...
 Var till bilverkstaden och fick på vinterdäcken...
... sen försvann snön vill jag minnas och det blev väl inte vinter förrän en bit in i januari.

Idag såg det ut så här... och jag är glad för varje dag som vintern låter vänta på sig :)
En del blommor envisas fortfarande med att blomma... härligt!
 En del svamp har dykt upp, dock ingen matsvamp. 
Stubbhorn överst, nere t.v. tegelröd slöjskivling och t.h. mörk trattskivling...

Måste bara visa er grannen Camillas pumpa, gjord av hästskor  :)
Camilla är hovslagare och hade några skor i storlek till nordsvenska hästar till övers, så då var det bara att sätta igång... en i mindre storlek är också snart klar :)

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Jag är som du, vintern kan gärna vänta!
    Vilken fin pumpa - fyndigt återanvänt. =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar också en varm och vacker höst. :-) Snö och vinter kan vi ta i januari. Härligt när det blommar i november.

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Jag är också glad varje dag, så länge det inte är vinter. Höst brukar jag tycka är litet trist. Men inte i år. Vilken fin höst.
    Vilken rolig pumpa av hästskor. Det är att ha fantasi. / Britt

    SvaraRadera
  4. Det var den tjusigaste pumpa jag sett, och den är hållbar också. Kram

    SvaraRadera
  5. Mycket fin pumpa! Jag vill inte heller att det ska bli vinter!

    SvaraRadera
  6. Vi gillar absolut inte dom översta,snöiga bilderna!!
    Dom under är ju betydligt vackrare :-)

    Ha det gott o Trevlig Helg....Kram

    SvaraRadera
  7. Kantareller, köper vi konserverad på burk och snö klarar jag mig helt utan. Kram

    SvaraRadera
  8. Tack för den påminnelsen! Då mår jag genast bättre:-) Hatar snö och kyla och dagens 10,4 grader var ju helt ok. Å på vår balkong var det faktiskt 26 grader i tisdags. Å precis som du dokumenterade jag det. Då blir det liksom aldrig en diskussion;-)

    Här blommar det också fortfarande på innergården inklusive rosor.

    Å hästskopumpan är ju suverän! Så duktig din granne är - otroligt läcker utsmyckning i form av perfekt återvinning! Eloge!

    SvaraRadera
  9. Uha det där fläsket såg inget bra ut men tur du blev bra bemött, det är då ingen garanti att man blir det på andra ställen. Vilken häftig pumpa, ja det är bra att ha bra fantasi och skaparglädje. Vädret är ju kanon men tycker dom där eländiga älgflugorna kunde gå i ide.
    Skön helg önskar jag dig/kram

    SvaraRadera
  10. Det är knappt så man tror att det är sant! men helt klart vill man hellre ha det som i år, snön får komma lagom till jul tycker jag! ha en skön söndag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)