torsdag 5 november 2015

Glad idag...

Härom veckan köpte jag skivat sidfläsk... stekt fläsk med löksås hade vi tänkt oss. Tyvärr blev jag grymt besviken när jag öppnade paketet med fläsk och det såg ut så här:
Inte mycket till skivor, bara slamsor... inget kul alls!
Skickade ett mejl + bilderna till företaget som finns i Norrköping, ett företag som brukar ha bra varor och som jag gärna handlar av...
I förrgår fick jag ett vänligt svar från chefen, där han beklagade det inträffade och ville ersätta mig för fläsket... samtidigt var han tacksam att jag hörde av mig och det känns ju bra :)
Idag när jag hade andra ärenden in till sta´n, så åkte jag ner till deras lokaler och blev väl mottagen och strax var jag på hemväg med en kasse med  lite blandat...
Mycket mer varor än det paket fläsk jag klagat på... bra service och jag tycker företaget är värt "Dagens ros"!


Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Man blir glad när man läser om butiker som månar om sina kunder. Nu kan de ju vara helt säkra på att du fortsätter handla hos dem. Kram

    SvaraRadera
  2. De flesta blir glada när man påtalar felen. De vill klart sälja ordentliga saker!

    SvaraRadera
  3. Solskenshistoria i fläskvärlden!
    kram

    SvaraRadera
  4. Det kan löna sig att klaga. Och är det så tokigt, tycker jag att man ska det. / Britt

    SvaraRadera
  5. Så skall det gå till!

    Kundservice!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Bra butik där du bemöttes på ett bra sätt och att få lite plåster på såren gör att man gärna fortsätter att handla och det vill dom också säkert. Inte bra med missnöjda kunder. Det var en liten solskenshistoria tycker jag. :)
    Ha det bra !
    Kram !

    SvaraRadera
  7. Inte mera än rätt att du fick kompensation för dessa äckliga slamsor! Eloge till chefen att han faktiskt var tacksam att du hörde av dig. Jag menar om du inte hade klagat hade han ju inte vetat att du var missnöjd och inte kunnat rätta till "felet" i framtiden. Man ska vara rädd om sina kunder. Du kommer ju alltid gå tillbaka till den affären och nu har du t o m gjort reklam för den. Japp, killen är värd dagens ros och lever upp till att kunden ändå fortfarande är kung!

    SvaraRadera
  8. Perfekt ordnat av chefen,tänk om fler vore lika!

    Ha det gott o njut...Kram

    SvaraRadera
  9. Bra att klaga när man får undermåliga varor. Dessutom bra att de var lyhörda och rädda om sina kunder! Elisabeth

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt att de gjorde rätt för sig och kompenserade!

    SvaraRadera
  11. Man måste vara rädd om sina kunder! Bra att du fotat och talat om läget för dem. Ha en fin fredag och en härligt helg! Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)