torsdag 7 februari 2013

Vill inte...

... vara tjatig, men nog är det trist att vintern är så lång... såå lång... alldeles föör låång!
Medan man väntar på våren så får man väl försöka hitta lite glädjeämnen i tillvaron, som att... köpa något man tycker om...

... t.ex. en orkidé för strax under 50- lappen (andrasortering stod det),... det duger åt mig :)

en aloe av något slag...
... den får bo i en gammal tekopp, modell större tills jag hittar en bättre ytterkruka :)
Kommer ni ihåg... vi leker ju julklappsspelet på julafton... Lasse vann de här burkarna med frön...
 Nu är locken borttagna, de är vattnade och nu är det plast över, så bara att vänta på att de ska gro :)
Andra glädjeämnen är ju barn och barnbarn, som kommer på kärt besök... 
Vi brukar gå upp till gården och titta på hästarna... och de är lite nyfikna och kommer oftast fram och hälsar

oj, nu kommer han närmare... bäst att akta sig :)
 Mer hästkrafter!
Casper älskar traktorer... och det finns några på gården, som vi måste titta på ... varje gång :)


Ha det gott!

20 kommentarer:

  1. Jag längtar också! Men det bara snöar och snöar :(

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det räcker med snö, men jag tycker ändå att det går an nu istället för när det kommer i april. Sportloven börjar nu snart, så då kan det få vara snö.
    Affärskomplex är inte heller min favorit.
    Söta fröburkar.

    SvaraRadera
  3. Jag tillhör dom som tycker de e ganska fint med snö men visst längtar man efter våren också. De blev ju en bra promenad med häst besök å sedan få titta på en sån stor traktor, det är härligt att ha sina barn å barnbarn. Jag vet de sjuttan hur livet skulle varit utan dom. Vilka fina hemstickade sockor gott att värma en frusen fot.
    Önskar dig en finfin dag/kramizar

    SvaraRadera
  4. Känner lite som att dagarna är lika dag efter dag nu ett tag.
    Visst kom snön tillbaka och ljusar upp men jag var nog mera redo för våren...förstås alldeles för tidigt.
    Så fina bilder du visar på söta barnbarn och fina hästar.

    Tulpaner det är en fin tröst nu sådana här vårlängtans dagar...hih..

    Hoppas du får en fin torsdag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. J---a vinter! Jag blir så trött!

    Sista dygnet har vi fått ett par decimeter blötsnö att pulsa i!
    Plogningen är som vanligt så det blir bra träning när man går!

    Jag skulle snarast vilja vara någon annan stans den här årstiden!

    Lev väl o
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina blomster men ingen mer snö ändå kom det,Usch !!
    20 dar kvar sen tar vi Sommar i hela 3 veckor,Underbart !!!

    Ha det gött.....

    SvaraRadera
  7. Jeg kom bare lige forbi.
    Smuk orkide` .
    Her har vi også vinter endnu. Her er hvidt overalt. Nu må sneen gerne snart forsvinde. Jeg venter efter forår.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvaraRadera
  8. Tänk att alla ungar älskar traktorer, sitta i dom å få åka med! Mysigt med hästarna. Ja nu är vintern så tråkig, vill ha vår! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Hej! Vad roligt att du tittade in hos mig igår. Du har också en trevlig blogg, så jag kommer tillbaka! Härliga bilder på orkidén bl a. Hälsningar Katsura

    SvaraRadera
  10. Härliga blommor!!!! I år längtar jag verkligen efter värme och sol. Brukar annars åka på skidsemester så här års, men känner inte för kyla i år....
    Ha en fin kväll!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Ja men du...det är ju tjatigt med vintern också, det är ju inte vi som tjatar och vill ha den kvar...!! Kan den aldrig ge sej...
    Vilka blomfynd du gjorde!! Kan man kalla det annat...?? Och när jag var på Ikea i veckan hade de många lite ovanliga orkidéer till bra pris,tyvärr kunde jag inte köpa eftersom jag skulle till fler ställen och det skulle bli för kallt i bilen under tiden. men det blev ju lite annat...*skrattar*, i växtväg...Nu börjar du också tumma på målet för min lilla resa på vårkanten, när jag ska lura med dej...
    Så vinterlurviga och fina hästarna är, men jag förstår att de kan verka skräckinjagande på nära håll...
    Ska bli spännande och se hur det går med blomburkarna!!
    Ha en bra kväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Dina blommor blir vackrare på bild, än de kan vara i verkligheten. Kram.

    SvaraRadera
  13. Så roligt att få besök av barnbarn
    vilka fina hästar ni hälsade på
    i helg ska vi till dina hemtrakter
    barnbarnet ska få ett besök av oss
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  14. Ack ja..här skulle jag bli lyrisk över lite frögroddar idag..och guben min skulle bli pilsk över en traktor..Alla har vi våra lystmäten..haha! Tids nog får vi njuta av vårfåglar och pollensäsongen..och tills dess..får man planera och sätta frön i drivor..*ler*
    Kramis

    SvaraRadera
  15. Underbart fina och välstickade sockor!
    Spännande att följa burkarnas utveckling! Då låter väl oss se?
    Kram Karin

    SvaraRadera
  16. Visst är vinten lååååååång. Och den som väntar på nåt gott väntar alldeles för länge. *ler*

    Fina bilder här!
    Mvh från annechristine

    SvaraRadera
  17. Spännande med fröburkarna - hoppas du visar resultatet så småningom.
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  18. Instämmer helt med Dej, efter den här veckans snöande så känns det väldigt segt, verkar ju finnas hur mycket snö som helst som skall ner just här i Östra Östergötland;)
    Gäller att försöka hitta små glädjeämnen nu för att hålla ut. Dina barnbarn är lyckligt lottade som kan få vistas i en sådan fin miljö som Du bor i, finns ju barn idag som knappast sett en häst eller ko i verkliga livet.
    Underbara bilder!!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Det är väl klart att lill-killen ska kolla på traktorn,
    för det är ju spännande i den åldern. Fina hästar med långa manar, undrar om inte hästarna trivs bäst den här tiden när inga flugor och bremsar attackerar dem.
    Vilka underbara hundar era vänner har, den med svallande hår
    ser verkligen mysig ut på bild.Jag älskar hund,katt,hästdjur
    Men vi nöjer oss med våran Sixten, vi får låna andras hundar
    att gosa med.
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  20. Orkideer är till stor glädje så här i vintermörkret. Vi har varj fönster fullt med orkideer, oftast köpta jättebilligt, som andra sortering, och de stortrivs, blommar gång på gång. Underbart! Lika underbart är det med barnbarn och djur, och allra bäst är det när man får uppleva dom samtidigt, djur och barn hör ihop. Kram, 3M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)