söndag 3 februari 2013

100 hus 2013... hus nr. 9

Från slott till koja... ja inte riktigt, men  bara ett stenkast från Finspångs slott ligger de kvarvarande sju gamla bostadshusen utefter Bruksgatan...



I det här huset, byggt 1764, finns från hösten 2011  Cafë Aurora... som blivit ett populärt lunchställe.



På samma adress finns också Finspångs Konstförening.
I de andra husen finns eftertraktade mindre hyreslägenheter... härligt läge... mitt inne i Finspång och  med slottsparken på andra sidan ån...


6 kommentarer:

  1. Fina hus idag, men man undrar ju hur det var när det byggdes... Leriga vägar, stora barnaskaror osv...

    SvaraRadera
  2. Där har jag åkt förbi många gånger när jag jobbat på sjukhuset, ibland tänkt på att där skulle jag mer än gärna bo om jag hade jobbat mer frekvent i Finspång, gillar verkligen husen och området.
    Vilken fin reklam Finspång får genom Dej förresten!

    SvaraRadera
  3. Det blir ett säkert mål när vi är i de trakterna det är då säkert. Hur har vi kunnat missa det? Kram 3 M

    SvaraRadera
  4. Fina gula hus i rader. Förstår att de är eftertraktade som bostäder.

    SvaraRadera
  5. Kan förstå att lägenheterna är eftertraktade. Där skulle jag inte ha något emot att bo. Jättefina hus!

    SvaraRadera
  6. nämen oooo här är det jag vill bo - antagligen mera prisvärt läge! Vilken idyll! Så vackert det verkar i Finspång. Kan inte komma ihåg att jag varit där.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)