torsdag 21 februari 2013

Vad är det vi väntar på?

Först av allt... ett stort TACK till er alla  för hälsningar angående mitt ryggskott... ni är så snälla och underbara allihop!
Och jodå... det är mycket bättre nu och jag kan röra mig igen :)

Tillbaka till överskriften... Vad väntar vi på?

Ja... det är väl lite olika, men t. ex.  blommor och blad...
... eller isfritt vatten, nyfångad fisk, jordgubbar och mer blommor...
... eller som vi, Lasse och jag... ja, vi längtar förstås till allt detta också, men 
mest längtar vi efter sköna dagar på tur med husbilen...
Nu är det ju ett tag kvar till dess så
 än så länge får man hålla det dåliga vinterhumöret stången med lite minnesbilder från förra sommaren  :)

Nu är det bara en vecka kvar av februari och igår var det exakt en månad till vårdagjämningen :)

Nu finns det förstås fler som väntar... fortfarande lugnt slumrande under snön eller nedgrävda
 på frostfritt djup...
... väntande på de mjuka saftiga nya skotten, det nysådda... väntande på allt det goda som vi sått och planterat... ja, så är det...

... mer om trädgårdens vänner och fienden kommer...

Ha det gott!


17 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder!

    En sak till vi väntar på::))

    att få diska utomhus:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag längtar, tror du inte de snöar här idag också...men idag skiner även solen o de är ett gott täcken.Minus -2,5, sol och snöfall - nja vackert är de MEN men DE är gröna gräsmattor, sol, vindstilla o + 25 oxå :)

    Härliga bilder - som får en att längta ändå mer.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Åh så många vackra bilder, längtan till sol och värme ter sig allt längre ifrån,
    Men kylan biter sig fast. minusgrader igen.Kanske inte så många men tillräckligt för att få vatten att frysa för de stackars utelevande katterna.

    Ha en fin Torsdag !

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. När jag tittade ut i morse sjönk humöret rejält, men efter att ha läst din blogg är det på topp igen. Vilka ljuvliga bilder! Tänk att det är så nära vårdagjämningen nu. Efter det kan det inte vara nån vinter. Festlig affisch du hittat. Kram

    SvaraRadera
  5. härliga sommarbilder
    ja,inte bara vi som längtar efter lite värme"suck"
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Men vilket ljuvligt inlägg med alla dessa underbara bilder...NU längtar jag mer än någonsin!! Å husbilen...näst efter Zambo är det väl det som vi ser fram emot mest just nu. Fast nu har det dykt upp ett litet "problem", hur vi ska ha honom under färd i husbilen. Det är knappt så det går in en bur i bilen...fast det löser sej väl. Förslaget över kvällskaffet igår var att JAG skulle sitta därbak och han och husse där fram, han med bälte och sele på...Känner redan att rangordning i familjen kommer att ändras...
    Ha en bra dag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Å vilka fina sommarbilder. Nu längtar man men snart är det vårvinter här och man kan sitta nere vid sjön och sola och nu behöver jag inte frysa om fötterna heller.
    Jag kan köra med bilen ännu men efter måndag har jag körförbud. Det löjliga är att det är varningslampan för ABS bromsarna som lyser och då kommer man inte genom besiktningen. Jag har vanliga bromsar och har aldrig haft annat och klarat mig med det så det är är bara något fjask man hittat på som så mycket annat vi har i detta "så kallade frihetens land". Pytt skit i pannkakan. Om inte bilen blir klar till måndag kan jag inte jobba och kan inte få pengar till att betala lagningen som kan gå på 7000., Jag vågar inte köra med bilen om den har körförbud för även om inte jag sett en polis på 20 år så ska man väl tro att jag skulle åka fast om jag körde. Alltså ganska hjälplös situation. Mekanikerna är precis som hantverkarna, blir det besvärligt vill man helst slingra sig ur. Jag ringer och tjatar varje dag men det är som att slå vatten på en gås.

    SvaraRadera
  8. Du har fint sammanfattat allt det vi väntar på. Och när man ser allt det fina, kanske man är beredd att vänta.
    När du lagt ihop bilderna så, ser det ut som vykort.
    Tack, nu vet jag hur jag klickar.

    SvaraRadera
  9. Känner att jag själv slumrat till en hel del.....rena vinterdvalan....
    Det där med nyfångad fisk och jordgubbar fanns plötsligt inte längre i mitt sinne....oooo...hälp, vad skönt att du påminde mig om allt fint som väntar....snart så....bara vänta lite till....

    Tack för underbara bilder
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  10. Ja! Tack! Precis vad jag behövde! Jag längtar också. Om en månad ska vi ställa husvagnen på plats. Jag undrar om det går, för vi har ju bara sommardäck på den. Men den 1 mars ska jag ut och göra Vårskriket, vi får se om det hjälper!

    SvaraRadera
  11. Ja, vad väntar vi på.....det har nog du fångat precis tror jag. Lite lättvindigare liv än det är nu när man måste palta på sig så himla mycket när man bara ska ut en sväng. Och framför allt, för min del, väntar jag på att kunna ha dörrarna öppna ut mot naturen, det är nog något som står högt upp på min lista också.

    Skönt höra att du känner dig bättre i ryggen, det är ett elände när maskineriet hänger upp sig.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Nog väntar vi alltid........ Ikväll när vi tittade ut på månen i det vackra vinterlandskapet sa gubben: " tänk om det vore +20 istället"! Det fick mig att längta efter ljumna sommarkvällar!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Vilket härligt bildcollage som vanligt. Jag väntar som alla andra på våren och nya Bobilen. Kram:

    SvaraRadera
  14. Förstår att du längtar - det är vi många som gör tror jag.
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  15. Tråkigt att du haft ryggskott..men gott att höra att du är bättre nu. Sånt där gör ju jävulskt ont..usch! Nog väntar man allt..på vår, värme, sol i nyllet och gröna skott i krukorna..fast nu tycker jag vi väntat onödigt länge. Säger som guben ja..som skäller över sina anfäder som slog sig ned så långt upp i landet. Faen anamma..man skulle bott i Grekland eller nåt..brr!
    Kram o ha en fin helg!!

    SvaraRadera
  16. Härliga fotokollage du plockat ihop här :-)
    Visst länktar man till lite vår nu.
    Men får nog bli minst en vintercampingtur till med husvagnen innan dess.
    Blev så sugen när jag igår la in foton från min senaste husvagnstur på min webbsida.
    Är så mysigt att komma ut och campa lite som avbrott mot vardagen!
    Ha det bra! / Bosse

    SvaraRadera
  17. Mycket längtan kommer till mej när jag ser på Dina bilder, fsat idag könns det ju faktiskt som om vår längtan börjar att ge resultat;)
    Skönt varm sol och takdropp, första riktiga dagen av vårkänsla idag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)