söndag 24 februari 2013

Söndagsfoto... fokus


Jaha ja... vad ska jag göra med det här då? Ja sanning och säga... just nu har jag såå svårt att fokusera. Svårt att hitta en röd tråd på temat... svårt att hitta fokus alltså...
Tankarna virvlar runt...
... som en hel massa smådroppar... som sockerdricka... ja så känns det...
Det gäller att samla ihop dem... 
... försöka få dem till en enda i fokus...
Man kan krypa nära för att få bra fokus...
Kanske möter man då någon som har just dig i fokus :)

Han hade fokus på något i sjön...

... och jag hade fokus på samma...
... sångsvanen 
Sixten är en duktig jägare...
... här har han fullt fokus på sitt byte...
Och här är två som just funnit varann...
... fullt fokus mellan liten Ludvig och mamma Mu  :)
När man provar balansgång för första gången...
... ja då måste man ha fokus...
Och så några andra situationer som kräver att man fokuserar...
... en spännande film på datorn...
... att sortera rätt...
... att håva efter sländelarver...
... att artbestämma svamparna rätt... 
Nu finns det ju en hel massa andra saker att fokusera på förstås... det beror ju på vad man själv har för  intressen och nog är det så att vi alla säkert fokuserar på olika saker.
Vill du se vad andra har fokus på så titta in till Suss o Kai

Ha det gott!

29 kommentarer:

  1. Nog verkar du ha full fokus!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att se de små när de fokuserar :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Det var mycket du och andra hade fokus på. Fint som vanligt.
    Idag har jag symaskinen i fokus.

    SvaraRadera
  4. Så fina tolkningar : ) Det gäller att va skärpt i olika situationer!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Fina "fokusbilder"...den med småkillarna framför datorn var helt underbar!! Här är fokus mer på att komma ur morgonrocken...jag jobbar nästan bäst med den på, ja jag går alltså inte naken annars utan jag menar med "vanliga"kläder. Har bakat rågsiktskakor nu på morgon, plockat och donat...med morgonrocken på!! Men nu ska den av, vi ska göra ett studiebesök på en nyöppnad Hund&Kattklinik i Kumla som har Öppet Hus idag. Tänkte det är lika bra att bekanta oss med den på en gång...Nej då, skämt åsido, Urbans f.d. jobbarkompis är involverad i den, så det är lite kul att se vad det blivit av deras tankar och idéer.
    Ha en bra fortsättning på söndagen, och skulle det äventyrs vara så att du hittar solen kan du ju skicka hit den också...för det har vi faktiskt blivit lovade av meteorologerna!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Man kan nästan ana vad DU lagt fokus på..haha! Härliga bilder!! Vattendropparna är helt ljuvliga och på nåt konstigt vis så minner de om sommarens sköna dagg..*ler*
    Kram kram Ninni

    SvaraRadera
  7. En jättetrevlig berättelse med olika saker i fokus. Håller med om att det kan vara svårt ibland vad man ska välja att fokusera på. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka helt underbara bilder! Om du får till det så här fint ofokuserad då undrar jag vilka verk du åstadkommer när du väl är fokuserad;)?
    Alla bilderna är så bra men om jag skulle tvingas att välja två (motvilligt) blir missen med bytet och Ludvig med mamma Mu mina favoriter p.g.a. att de väcker känslor./Anja

    SvaraRadera
  9. Hej Anki, tack för din fina kommentar på min sida.
    Alla bilderna du lagt in under "fokus" är jättefina. Jag blir väldigt fokoserad på din svampbild, åh vad jag längtar till svampsäsongen. Leta och plocka svamp är så härligt och roligt.
    Ha en skön söndag
    Monkan

    SvaraRadera
  10. Mange herlige ting du har fokus på! Ha en fin søndag.

    SvaraRadera
  11. Suveräna tolkningar och fina bilder! Jag är nog mest förtjust i den första och med texten till blir den ett konstverk i sig!
    Ha en fin söndag!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  12. Kan ju inte påstå att du har svårt att hitta saker med fokus. Jättebra tänkt.
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder och tolkningar på temat fokus, finns ju en massa att fokusera på i livet, favoritbilden blir den lilla som tränar balansgånng;)

    SvaraRadera
  14. Just nu så fokuserar vi på att packa våra resväskor rätt
    för att snart dra iväg i veckan på vår härliga resa till
    underbar Sol o Värme,Uuunderbart !!!
    Vi är så trötta på snö o kyla i Norden......

    Ha det gott....

    SvaraRadera
  15. Du behöver ingen hjälp med att "fokusera" det är redan din starkaste sida. Det visar du i inlägg efter inlägg. Kram!

    SvaraRadera
  16. Helt underbara bilder!

    Ha en bra vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Här var det fullt av händelser, inte lätt att fokusera men du håller en alldeles klar och röd tråd på temat med fokus på fina bilder. :)

    SvaraRadera
  18. Du gjorde en helt fantastisk tolkning på Fokus :) vad härliga bilder. Gillar den när barnen kollar på datorn :) Kram Suss

    SvaraRadera
  19. Eran Sixten fokuserar på sin fångst, 'rörde inte musen på sig lite' tänker han. *fniss*

    Jag var helt fokuserad på dina fina bilder en stund,
    bravo Anki.

    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  20. Morron ! Ja ibland kan det vara svårt att fokusera påp det man vill göra. Här sken solen igår och det var +13 grader i solen. man märker arr dagarna blir längre för det var ljust till kl 19 igår. Ha det bra !

    SvaraRadera
  21. Så många härliga bilder du visar! Du är jättebra på att fotografera.
    Vi hade det bra i torpet, men där var vädret mulet istället.
    Idag skiner solen för fullt här och jag ska ställa ut en gammal trädgårdsstol och sätta mig i solen och njuta.
    Önskar dig också en fin solig dag med lite takdropp!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Tänk så mycket det är som händer ändå både i stort och smått...tänker....vilken tur att vi kan fota det :)

    Jättefina bilder ...allihop :)

    Ha det så gott vännen
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  23. Vilka härliga bilder och fina övergångar. Du är bra på bägge delarna. Kram

    SvaraRadera
  24. Härliga bilder! Den första var riktigt finurlig - du är duktig på att fokusera och upptäcka "motivet"!

    SvaraRadera
  25. Vilken härlig kavalkad av bilder och en matchande text därtill.

    SvaraRadera
  26. Vilka härliga fokusbilder! Ja det gäller att hålla tungan rätt i mun när man ska fokusera! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  27. Undrar just - om jag fokuserar på våren, kommer den då snart??? Jag läääängtar så.

    SvaraRadera
  28. Vad bra du lyckades med dina fokusbilder.. Det gäller att fokusera sägs det ofta men man tänker sällan på vad det egentligen innebär..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  29. Vilket härligt inslag. Du är verkligen en jätteduktig fotograf. Jag tror jag ska fokusera på att inte kaffepannan kokar över för det är lätt gjort när man lämnar den åt sitt öde en stund. Kokkaffe på vedspisen, det är inte kul det.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)