tisdag 19 februari 2013

I söndags...

... ja, i lördags också... så var det full rulle här med älskade barnbarnen på besök - men bilderna är från i söndags :)
Vi byggde en koja... och Ludvig provar pannlampan...
och pappa Calle kollar så den är OK - kojan alltså...
Sen gick vi ut en stund... först lite snöbollskrig (inga bilder - måste ju försvara mig :))
... sedan pulkaåkning... och det är kul det, men oj så jobbigt att dra upp pulkan med lillebror i :)
Inne igen... så bra att kojan var kvar, för nu skulle Casper läsa :) 
Spännande bok :) Tänk så bra det är med pannlampa!
Från det ena till det andra...  ett ryggskott (!) gör att jag inte gör många knop idag - men min vårlängtan fick mig att  titta lite extra i bokhyllan... och då hittade jag den här lilla boken  :)
Klicka på bilderna för att förstora...
Observera Anmärkningarna!
Det finns ju många bra tips...
 ... men mest säsongsaktuell är väl det här...
... och snart är det dags för det här också  :)


Ha det gott - nu är vi snart ännu en dag närmare våren!

20 kommentarer:

  1. Hoppas ryggskottet ger med sig snarast! Vilken mysig dag ni haft!

    SvaraRadera
  2. Mysigt med barnbarnen!
    Jag saknar mina " småkottar " men de kommer hem om 10 dagar!

    Jobbigt med ryggskott, hoppas det ger sig snarast!

    Kram

    SvaraRadera
  3. För barnens skull, så kan jag acceptera att det är snö, men för egen del så ...
    När gubben kommer hem från torpet ska jag be honom att ta upp sparken från källaren - här är prima sparkföre nu och så har de plogat en bana på sjön. Det blir inte någon långfärd för mig och sparken, men jag behöver den att stödja mig på när jag ska till brevlådan och soptunnan. Just nu är jag så trött på att inte kunna fara fram som jag vill och jag klarar inte av att köra bil heller eftersom foten inte klarar att trycka ner kopplingen. Förbaskade trappa som ställde till allt detta!
    Men, usch vad jag gnäller - förlåt!
    Jag hoppas att ditt ryggskot ger med sig snart. Var rädd om dig!
    Krya på dig och kram!

    SvaraRadera
  4. Ryggskott lät inget bra! Det gör ju ont vad man än gör....
    Fina tips, men sniglar avstår jag nog...
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Fysjutton för ryggskott,inget kul
    vist är det kul med barnbarn på besök
    en pannlampa klarar man sej ju inte utan"ler"
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. <<<<<åh dins bilder visar glad och trevlig samvaro med de små sötnosarna och de stora..vad skoj!!
    Pannlampa är kul och praktiskt så klart, om det är mörkt förstås..och roligt ändå. Sagor är skoj att läsa för tacksamma barneöron..Kram Karina

    SvaraRadera
  7. Ryggskott låter inte alls kul. Hoppas du blir bra snart. Så mysigt med en koja. Det gillar nog alla barn...och vuxna med för den delen. Krya på dig Kram

    SvaraRadera
  8. Ryggskott önskar jag ingen, haft ett flertal men nu är det många år sedan sist, hoppas det går åt rätt håll!
    Fast det var ju trevligt att Du hittade den här intressanta och lite roande boken, mycket lärorik.
    Bra med lite varningar mot att följa allt;)
    Krya på Dej!

    SvaraRadera
  9. Närmare våren förresten, skall visst bli minus 15 till helgen;-))

    SvaraRadera
  10. Så kul ni har haft det i snön! Fy för ryggskott, fick det en gång när jag var å handlade och skulle köra bilen hem sedan... fick köra omvägar för jag kunde inte vrida ratten åt höger, får då gick ryggen nästan av!! Krya på ryggen nu! Kram Iréne

    SvaraRadera
  11. Full fart med barnbarn på besök, men du får passa på ryggen :)

    SvaraRadera
  12. Dessa underbara barnbarn! Stackare, ryggskott är inget vidare. Hoppas du snart bli bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Helt underbara ungar du har, det är tur man har dem.
    Fortfarande mkt snö som ni har, var ligger Vånga?
    Det finns flera Vånga i Sverige har jag sett.
    Den gamla kvarnen från 1780 är fortfarande i bruk,läser jag.
    Så jätte bra att inte allt gamalt förfaller i detta land.
    Var snäll mot ryggen, jag vet var den kan göra mot mig oxå.
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  14. Jag längtar också till mina barnbarn. Men snart så.
    Trist med ryggskott och det tar ju sin tid.
    Du har förstått att jag inte är ett dataproffs. Jag klickade på bilderna och då kom de upp som du hade lagt in. Men inte något mer. Vad gjorde jag för fel?
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  15. Oh tänk va, vad man får njuta av de små godingarna när barnen vuxit upp och fått egna:) underbart. Jag hade gärna sett just snöbollskriget..hihi.

    Låter redigt skönt med småkryp o annat, vår, vår, vår...ja jag vill ha vår. Här har dock kommit massa ny snö i natt...bläää.
    Japp ang min "dag" de ser man ju nu mera på fejsan:)

    Kramiz kära du o ha en god dag

    SvaraRadera
  16. Ååå såå rart med barnbarnen...bilder fyllda med liv och glädje!!
    Men väldigt tråkigt att du fått ryggskott :( vännen.
    Stooor varm kryapåkram till dig och din rygg <3
    Hoppas på snar bättring.

    Tusen tack för din fina kryapåhälsning hos mig...det värmde ska du veta :)
    Ta hand om dig nu.

    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar bok, och tänk, det är ju nästan så man längtar efter dessa små kryp till och med...
    Men du...ryggskott...var det efter snöbollskriget det körde ihop sej...?? Nu får du ta det lugnt, vara rädd om dej och hålla dej varm om baksidan!!
    Dessa underbara barnbarn...tänk så fattigt livet skulle vara utan dom!! Här har jag en mullvadsliknande tonåring för tillfället, kommer upp med kisande ögon när halva dagen har gått...Men hos mormor får man göra så!!
    Jo du...nu går vi i väntans tider. Att vi väntar ända till 6:e mars beror på att vi nästa helg, första helgen i mars alltså, ska på Jerry Williams show i Stockholm, och övernatta på hotell. Det kändes inte bra att fixa hundvakt så nära inpå inflytt, så därför får han vara kvar hos sin nuvarande matte så länge. Men det känns långt till den 6:e...
    Ha en bra onsdag vännen, och var rädd om dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  18. Hej Anki.
    Du är väl en skön farmor(mormor) som är ute och har snöbollskrig med ryggskott.Du skulle sitta inne i gungstolen med en filt omkring dig.
    Vilken underbar header du har gjort.Jag älskar den.
    Dina bilder är för sköna och boken är underbar.
    Kramizzzar i massor Nu längtar jag ännu mer till våren.

    SvaraRadera
  19. usch...ryggskott är ju verkligen ingen höjdare...jag vet tyvärr:-/ ..men vad skönt att du nu är bättre<3 man blir ju hämmad när man har ont..så vad skönt att du kan röra dig igen:-)
    kram anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)