torsdag 14 februari 2013

Alla ♥♥♥ - dag idag...

... och då vill jag först av allt ge er, alla mina vänner och andra som tittar in till mig en ros  - är så glad att ni finns där ute och förgyller min vardag med hälsningar och goa kommentarer :)

Och tänk igår... 
... solen försökte och försökte...
och en liten stund visade sig en alldeles blå himmel :)
 Det var dock ett snabbt övergående försök och snart var det lika grått (eller svart - vitt) som vanligt...
... och  ja, lite mer snö kom det förstås även idag...
... ganska onödigt, för vi har redan så det räcker...
Fröburkarna... jo nu har det börjat hända saker... drygt en vecka efter att jag öppnade dem :)
tre pelargonfrön och ett petuniafrö  har grott  :)
fortsättning följer...


Så har han då kommit... prinsen har anlänt!
Tusen tack till dig finaste Annika med bloggen "Rapport till Vänfors"

Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Härligt med en solglimt i vardagen. Hoppas att den besöker dig idag, på alla hjärtans dag.
    Vilken fin prins som flyttat hem till er.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till din lilla fina prinsgroda...hihi..

    Tack för en Ljuvligt vacker ros...underbart! <3

    Klart man tittar in till dig och får sig en dos av glädje, livslust, vacker natur, och lite kunskap om både det ena och det andra...Ja din blogg bjuder på det mesta :)
    Stor Alla Hjärtanskram till dig vännen och jag hoppas att du får en underbar dag <3
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Vilken söt prins!!! ♥
    Tack själv för att Du finns ♥
    Kramiz ♥

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig med en trevlig Alla Hjärtans dag. Vad spännande att det börjat gro. Undrar hur det ser ut om ännu en vecka. Du får rapportera lite då och då. Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för den hälsningen och det samma till dig. Jag blev riktigt sugen när jag såg salmiakasken. Det fanns ju såna små askar när jag var barn och de var mina favoritet Nu brukar jag hitta lite störra sådana askar på Jamtli i Östersund annars har jag inte sett dom någonstans. Å så gott

    SvaraRadera
  6. Tack detsamma! Vi hade faktiskt en solig eftermiddag igår, vågar man önska detsamma idag tro?

    SvaraRadera
  7. Önskar även dig en härlig Alla hjärtans dag, trots att solen inte vill visa sig!!!!!
    Vackra vintersolbilder!
    Grattis till prinsen! Vad söt!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Även jag önskar dig en fin alla hjärtans dag. Oj, vad snabbt det har grott. Kul!

    SvaraRadera
  9. Så mysigt att börja så små frön och pyssla.
    Fina bilder som alltid.
    Ha en fin alla <3-dag.

    SvaraRadera
  10. Visst minns man pastillaskarna! Men vad kostade dom? 25 öre?
    Ger dig en stor Valentinkram!
    Karin

    SvaraRadera
  11. Tack, detsamma till dig! Och tack för rosen! Så vacker.

    SvaraRadera
  12. Så fina bilder! Ha en trevlig fortsättning på Alla Hjärtans Dag :)

    SvaraRadera
  13. Det var verkligen en ros som heter duga. Jaså du får en ny prins i huset? En trevlig lilla hjärtans dag till er också. Kram 3 M

    SvaraRadera
  14. Från oss till er en bamsekram!

    Sonen var lite piggare i dag!

    Lev väl!

    SvaraRadera
  15. Tack Anki, du får bara en kram, rosorna är så dyra denna dag.

    SvaraRadera
  16. Vilken underbara ros Den tackar man för.
    Kramizzzar i massor på dig också.
    Härliga bilder.

    SvaraRadera
  17. Visst är det skönt med sol, men du sprider solsken omkring dig oavsett väderlek! Tack för igår, tack för rosen här i bloggen och tack för din mysiga kommentar;-)
    / maria

    SvaraRadera
  18. Kram på dej idag vännen!! Så...du fick lite sol igår...då vet jag var den var...såg nämligen inte skymten av den!!
    Inte heller finns det skymt av valp i den lilla tiken...så nu är vi tillbaka på noll...Vi får se hur det blir med det hela!!
    I morgon ska några av mina frön ned i jord...förstår att jag är sent ute...Samlade ihop lite pellisfrön i somras, när de låg på fönsterbrädan, så det kommer att bli en glad överraskning när de (om...) kommer opp!!
    Tack för rosen på första bilden, den värmde!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker ros du bjuder oss på! Och fina vinterbilder också! Här har det mest varit jämngrått den senaste veckan, med mer eller mindre snöande nästan varje dag.

    Hjärtekramar
    Elisabet

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)