söndag 17 februari 2013

Söndagsfoto - stadig

En stor arbetshäst...
...för någon  en kär vän, en trogen arbetskamrat...  den ser stadig ut :)
En fullvuxen bisonoxe...
... definitivt en stadig bit...
Att bygga på stadig grund...
... det har man absolut gjort här...
 Bra med en stadig mur...
... och med ett par stadiga grindstolpar...
Om man vill sitta stadigt ...
 ... vad kan då vara bättre än fasta trädgårdsmöbler i sten?
Ännu en stadig stenmur...
... eller kanske inte :)

Fler stadiga bidrag finns på Söndagsfoto hos Suss och Kai 
:)


27 kommentarer:

  1. Ingen tvekan om vad temat var.
    Och det kalla vädret håller stadigt i sig. Skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Stadiga och jättevackra bilder!!
    Idag ska det visst bli ostadigt väder här hos oss....blötsnö och slask....
    Då längtar jag ännu mera till det vädertema som i dina bilder.
    Ha en fortsatt fin söndag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Du hittade verkligen bra motiv till temat. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  4. Och att stå stadigt med fötterna på jorden ;) Blir nog inget växthus i år...

    SvaraRadera
  5. Fina o härliga bilder.. men jag skrattade till på sista då det va risk för RAS... hoho..kramar /Christine

    SvaraRadera
  6. Väldigt vackra bilder du har.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Fina bilder och en glad och härlig blogg!
    Skön stol:)
    Kul att du vill vara med i min utlottning:)
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder!

    Mossa är faktiskt vacker!

    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Stadighet och stabilitet kan vara på gott och ont. Det "onda" skulle väl vara brist på flexibilitet och det goda visar du fina bilder på:)!/Anja

    SvaraRadera
  10. det var stadigt det. Tur att huset på berget sitter fast i stadeig grund.
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Hallå Anki!
    Hoppas prinsen pryder sin plats nu. Härliga bilder som vanligt. Sista fick mig att le...Risk för ras:)
    Du undrade vad det var för krukväxt jag hade i ett av mina inlägg. Den heter Sophora. Skäm nu inte ut dig i butiken och fråga om de har några finfina sophoror inne. Namnet uttalas såfåra bara så du vet. jag skämde ut mig när jag skulle ha en,hehe.
    Ha det bra resten av helgen.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Härligt stadiga motiv!
    Önskar dig en fin söndag.

    SvaraRadera
  13. Fina bilder, gillar avslutet med varning för ras :0)

    SvaraRadera
  14. Superbra tolkningar! du fick med det mesta där. En bison, det hade jag aldrig tänkt på :)
    Jag har min egen tolkning idag - sitter stadigt i soffan!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  15. Det var riktigt stadiga bitar du hade fått med i din sammanställning. Fina bilder som vanligt. Nu sitter vi i bilen på väg upp till Västervik och du får gärna hålla tummarna att allt går vägen. Hade varit skönare med lite sommar eller vårfärger, men... Kramar 3 M

    SvaraRadera
  16. Finns det inte ett ordspråk också som säger? Med god tro och stora skor står man stadigt på jorden. Kram från oss

    SvaraRadera
  17. Bra, och väldigt vackra, illustrationer till ordet för dagen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga bilder.
    Mycket vackra murar. Och hästen var u fantastiskt fin.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder till det ordet stadigt! Passade jättebra! Ja det är verkligen härligt att ha en verkstad att stå å måla i, man kan ju söla utan att få panik.... ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  20. Å stadigt sitter jag, har liksom runnit ned i stolen, så trött är jag...Blir en tidig kväll...
    Fina bilder, och jag gillar den där gamla järngrinden, undrar hur många gånger någon har passerat där...??
    Ha en skön söndagskväll, inte blev det många rader...men tänkte jag i alla fall skulle lämna ett litet livstecken till dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  21. Så många fina foton du hittat som exempel på stadig! Det har blivit dåligt med kommentarerna från mig, då wi-fi ofta är väldigt segt här nere. Ha dé jättebra!nKram Elisabeth

    SvaraRadera
  22. Härlig bildserie på tema stadig. Ny fotoutmaning?!
    Den där stadiga trädgårdsmöbeln blir man nog inte sittande så länge i. Kallt om rumpan och lite obekvämt för ryggen....

    SvaraRadera
  23. Jätte fina bilder av Stadigt.
    Fint tolkat.

    Ha en trevlig söndag kväll.♥

    SvaraRadera
  24. Vilken härlig tolkning :) med så fina bilder :) härligt att se Kram Suss

    SvaraRadera
  25. Morron ! ja det var fina och stadiga saker du visar. Ha det bra !

    SvaraRadera
  26. Det var ett stadigt tema!!! Härliga bilder (=sommarlängtan).

    SvaraRadera
  27. Oerhört mycket "stadigt" Du fick ihop i det här inlägget, Bison det är verkligen "stadigt";)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)