torsdag 10 december 2015

Ofta tar jag vägen...

...  genom skogen, förbi en av hagarna när jag ska hämta posten ... igår mötte jag den här figuren -  en stolpgubbe :)
Konstigt att jag inte sett den förut... hm...
Bilden är oredigerad, förutom att den är lite beskuren, men jag misstänker att någon mer än mig såg ansiktet och försökt göra en mun... och jag såg den inte förrän när jag tog fram bilden i datorn  :)

Idag ska jag försöka göra mig en dörrkrans...
... stommen av halm återbrukas för tredje året i rad... men mossan, renlaven och grankvistarna plockade jag för några dagar sen.
Kanske blir den så pass bra att jag vågar visa den... det blir i så fall en annan dag :)

Ha en bra dag!

14 kommentarer:

  1. Det var en trevlig stolpgubbe, han kanske står och vaktar över posten :)
    Ska bli spännande att få se dörrkransen sen. Den blir säkert både fin och julig.
    Önskar dig Anki en fin pysseldag !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har ögon som ser allt. Det är spännande och helt plötsligt träffa på nåt i skogen som ser ut som något helt annat än vad det är. Jag är helt övertygad om att din krans blir tjusig, så nu bara väntar jag på bildbevis. Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland ser man roliga saker!

    SvaraRadera
  4. Ansikten i stolpar och trädstammar är också min favorit! En fin du modell du fann här!
    Lycka till med kransen!
    kram

    SvaraRadera
  5. Ser med spänning fram emot resultatet!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken stolpagubbe. Ögonen ser ut att vara utsågade och sedan itryckta träskivor, och de ser rätt nya ut. Kanske därför du inte sett honom.
    Säkert blir kransen fin. Jag har själv funderat i de banorna. Ska bli kul att se din. / Britt

    SvaraRadera
  7. Kul när man ser något man inte lagt märke till förut. En glad stolpgubbe kan ju aldrig vara fel. Lyckat till med kransmakeriet!

    SvaraRadera
  8. Vist är det underligt att man ser bättre när man lagt in foton i datorn. Jag blev väldigt förvånad när jag såg min bror och farfars bror på bild när jag trodde att det var någon helt annan. Kul. Nog blir kransen bra bara du får hålla på ett tag.

    SvaraRadera
  9. Stolpgubben skelar ju:-) Så charmig han är!
    Klart du kommer att lyckas med din krans, du är ju så duktig:-)

    SvaraRadera
  10. Kransen blir säker bra! Bind fast den ordentligt bara, jag tycker att blåsten har tilltagit igen och det är rätt svarta moln åt Åtvid.
    Ja, vad märkligt att du inte sett stolpgubben förr??
    Kram

    SvaraRadera
  11. Kul med gubben. Kan det vara tomten?

    SvaraRadera
  12. Ja du får fram det mesta ur kameran!

    Ha det gott o njut.....Kram

    SvaraRadera
  13. Ha, ha det var en rolig gubbe!
    Naturen bjuder på både komik och romantik! Där fick jag till det:-)))
    Kram Karin

    SvaraRadera
  14. Trevlig gubbe och kram sen blev ju fin!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)