söndag 20 december 2015

Ibland önskar man...

 ... att man kunde slå knut på sig själv och lyckas pressa fram ett vettigt blogginlägg... 
... gärna både intressant och roligt... eller i alla fall lite fantasifullt...
Att få segla iväg, som i en dröm...
... utan att någon petar en i ryggen.
Man upptäcker kanske till sin förskräckelse att man inte alls är den man trodde
 Ibland känns det så... som att man är någon annan... eller kanske inte ens finns...
 ... som en rökpuff bara...
 Man kan söka efter sig själv... eller något annat i livet...
 ... man kan söka med kikare, eller med förstoringsglas...
 ... eller med papper och penna...

Ja, ungefär så känner jag mig just nu... som att jag inte finns. Tom på något sätt - alla teman avklarade... 328 förutbestämda och 37 egna teman har det blivit.
Jag fixade utmaningen "365 Foton 2015"  för andra året i rad  :) De resterande bilderna ligger färdiga och är schemalagda för publicering de dagar som återstår på året... och nu längtar jag efter att kasta mig över 2016 års temalista!
Ha det gott!

21 kommentarer:

  1. Du finns ju verkligen i allra högsta grad!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat med utmaningen och du ska veta att alla dina inlägg har varit intressanta och många av dem lärorika. Du är en fantastiskt duktig fotograf att lyckas fånga röken i röksvampen - det vet i 17 hur du bär dig åt - men bra blir det! Ska bli spännande att följa dig och dina fina foton under 2016
    Ha nu en fortsatt fin 4:e advent, det nya fotoåret är inte långt borta.... inte det nya odlingsåret heller =) Kram till dig min fina bloggvän

    SvaraRadera
  3. För att känna sig helt tom, tycker jag du fick ur dig en hel del, litet fyndiga funderingar. Hur fick du till puffen från röksvampen? Satt du och väntade ut den?
    Då ser vi fram emot vad som kommer de sista dagarna och hela nästa år. / Britt

    SvaraRadera
  4. Oj vad det har funnits mycket att läsa och se på vackra bilder medan jag varit borta från bloggandet.
    Det går ju inte att kommentera allt utan sänder dig bara en stor kram!

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS till att du fixade "365 Foton 2015" för andra gången! Suveränt! Å jag måste säga att du avslutar med ett crescendo. I mina ögon ett av dina bästa inlägg i år, å det säger då verkligen inte lite. Du är en helt fantastisk fotograf - men det har jag ju redan sagt ett antal gånger.

    Ettan och tvåan, bilden med pekpinnen och sista bilden är mina favon.

    Förstår att det måste kännas som en anticlimax för dig just nu efter den bedriften.

    Hoppas du satsar på ett tredje år!

    SvaraRadera
  6. Grattis Anki till målgången!!! Fantastiskt fina fotografier. :-) Du gissade rätt att jag inte hakar på utmaningen nästa år. Jag ska fortsätta att fotografera, men tror inte riktigt att jag kommer att ha utrymmet nästa år att kunna lägga den tiden som behövs. Jag ska i alla fall titta igenom nästa års tema lista och kanske... kan man hoppa på mitt i året istället. Kram och fin fjärde advent.

    SvaraRadera
  7. Du skriver verkligen fyndigt och intressant för läsaren. Fantastiska bilder därtill. Bra gjort att klara a utmaningarna.
    Ha en fin jul.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  8. Birgitta & Jag brukar skämta om: "Nu ska vi se vad Lennart (Lennarts Tankar) ätit till middag idag". Själv har jag lite svårt att skriva varje dag. I bland lyckas jag, men jag vill att det gärna, har hänt något speciellt. Kram & God Jul.

    SvaraRadera
  9. Ja du kan få till det mest enkla till nåt fantastiskt fint!

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  10. Ett stort grattis till målgången av fotoutmaningen. Det har varit njutbart att få följa dig och dina fina foton genom året. Själv kommer jag inte att vara med nästa år, tror jag iaf nu.

    Hoppas 4:e advent varit trevlig.

    Önskar dig en fin ny julvecka !
    Kram !

    SvaraRadera
  11. Bästa Anki!
    Du är helt otrolig! Jag har alltid beundrat dina fina välarbetade inlägg och verkligen känt mig underlägsen - det går inte att jämföra sig med dig. Du lägger ner ett så´nt otroligt arbete på att fota och skriva. Jag förstår inte att du hinner. Nu har jag inte kommenterat så ofta hos dig det senaste halvåret, men det beror på att jag har suttit väldigt litet vid datorn. Förhoppningsvis kommer jag igång igen ...! Är flitigare på instagram - jag vet inte riktigt vad jag vill.
    Tack för all glädje du ger och jag ser fram emot dina nya inlägg!
    Kram till dig från mig!
    Inga

    SvaraRadera
  12. Det var det bästa och roligaste inlägg jag läst på länge! Jag undrar som Britt: hur i all världen kunde du fota rökpuffen? Att du skulle känna dig tom har jag svårt att tro. Hur kan det då komma ut så många bra inlägg med toppenbilder till? Jag ser fram emot resten nu. Kram

    SvaraRadera
  13. Tack för året som varit och jag ser fram emot nya fina bilder och äventyr från dig och hoppas att 2016 blir ett bättre år än 2015 som ju på sätt och vis har varit ett svart år med en orolig värld

    SvaraRadera
  14. Ibland kan man nog få känna sig lite tom tycker jag. Bara det inte sitter i för länge. Ser fram emot att besöka dig och din blogg även under 2016. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Det där var jättekul. Kram Bosse

      Radera
  15. Inte alltid lätt att få till det -men det måste man ju faktiskt inte hela tiden heller :) VI finns kvar och är glada när det kommer en rad eller två!
    Grattis till 365-genomförandet!

    SvaraRadera
  16. Hur i hela friden hinner du med alla dessa bestämda teman? Det skulle suga massor av energi av mig och tur att vi är olika. Jättefina foton till din kuliga text/ kram Ljusletaren

    SvaraRadera
  17. Vill önska dig och din familj en riktig GOD JUL!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  18. Vilken flitmyra du är! Inte dåligt att knåpa ihop alla dessa bilder till givna teman.
    Dessutom två år i rad - och har planer på ett tredje. Puh....
    Vet inte om jag skulle fixa det.
    Som vanligt härliga bilder hos dig!
    Önskar dig en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  19. Grattis till alla fiffiga inlägg!! Vi önskar dig en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
    Elisabeth o Lennart

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)