lördag 5 december 2015

Lördagstemat - övning ger färdighet

Anna är ny temagivare och det första temat hon ger oss är detta: 
Övning ger färdighet"... och så är det ju.

Alltifrån våra första steg...
...  först med lite hjälp...
...  och lite stöd..

Att sparka fotboll - inte så lätt som det ser ut... och ska man bli lika duktig som mamma, ja då måste man öva.
 Balansgång... kräver också en del övning...
... för att inte tala om att slå en kullerbytta!
Nu nalkas jul och många paket ska slås in...
... att göra ett fint paket, det kräver mycket övning... men att 
 måla en tavla, det kräver mer än övning... man måste ha en hel del talang också :)
Inte bara vi som måste öva... även den bästa musfångaren har en gång varit nybörjare...
Inte ens fåglarna kan flyga utan att först öva upp sig...
... och det är något som människan aldrig kan lära sig... 
...  i alla fall kan vi inte flyga utan hjälp och det hjälper inte hur mycket vi än övar!

Vill du se vad de andra lördagsbloggarna har skrivit om på temat, så titta in under fliken med samma namn högst upp under headern

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Som vanligt så får du till dina temainlägg så galant. Det bara rullar på ....
    Många fina exempel på hur vi övar från början till slut och att lära sig flyga på egen hand,
    det lär vi oss aldrig hur mycket vi än övar. Bara i tanken flyger vi
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Ditt proffsiga paketinslagningsbord (kanske inte ditt) verkar inte vara för nybörjare i alla fall. Kram

    SvaraRadera
  3. Fin bildserie i början som illustrerar det gamla talesättet: "Allting går utom småbarn – men dom lär sig!"

    SvaraRadera
  4. Så länge man inte slår sig till ro och är nöjd utan fortsätter att söka kunskap och utveckling är det bra.

    SvaraRadera
  5. Din serie om att lära sig gå är helt underbar. Även de andra bilderna på hur övning ger färdighet är solklara. Perfekt tolkat! Kram

    SvaraRadera
  6. Riktigt bra övningsexempel. Du har verkligen tänkt till. / Britt

    SvaraRadera
  7. Övning ger absolut färdighet i Presis allt.
    Vilka jättefina bilder du visar

    Nu önskar jag dig en härlig söndag.

    Kram fina du

    SvaraRadera
  8. Å, de där första stegen! Segern, lyckan, ivern! Inte mycket går upp mot resultatet av de övningarna.

    SvaraRadera
  9. Så många exempel på att övning ger färdighet! Gillar bilderna på Kaspers utveckling, bra tänkt där! Åsså fick jag mig ett gott skratt när jag såg kattens "mat". Bra jobbat rakt igenom:-)

    SvaraRadera
  10. Härlig tolkning! Men vi kanske kan glidflyga lite nu när det blåser så dant...... tror knappast att det behövs tränas =)
    Jag har blivit av med min dörrmatta och mitt tallris, jag får väl gå på skattjakt på tisdag fm då jag är hemma då det är ljust.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ja det är mycke man kan öva på för att lära, övning ger ju färdighet.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt upplägg och som alltid fina bilder. Ibland har jag önskat att det fanns en genväg till färdighet. Ofta har jag tagit mina egna vägar trots goda råd från experter. Har man tur går det utmärkt att lära av sina misstag. Vissa går tyvärr inte i repris.
      Kram Bosse

      Radera
  12. Vilken gullunge . . . och tiden den går . . .
    Hi hi hi även Sixten tränar. . . .
    Alla är vi nybörjare i livet . .

    Hörde på nyheterna att det brann i Vånga, tänkte genast på dig. Hur gick det sen ?
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  13. Lysande Anki i övningens rike!
    Stor kram :-9

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)