fredag 16 oktober 2015

Va... vad i hela friden är nu detta?

Något dök plötsligt upp i ögonvrån... något stort rosa...! Vad var det för nå´t?
Kunde inte stanna då, men sen åkte jag tillbaka...
Konstverket, som heter "Blob" har nyligen varit på OpenArt i Örebro... och konstnärerna kommer från Norrköping.
HÄR kan du läsa mer om detta Hubbabubba i jätteformat :)

Kan säga att jag var inte ensam där med kameran... och det var många olika åsikter...

Jag kom genast att tänka på Stefan Demerts lilla sång om myran som fastnade i ett Toy :)
                        

Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Förutom färgen gillar jag skulpturen! Kul att den får ett liv till i din stad!
    Openart i Örebro är helt suverän. En kollega till mig bor där och jag har sett många bilder. Måste bara ta mig dit någon gång!

    SvaraRadera
  2. Vad man egentligen tycker om konstverket är kanske inte så viktigt, men uppseendeväckande är det onekligen.
    Och att folk stannar till och tänker till visar att det är helt rätt.
    Roligt! :)

    SvaraRadera
  3. Liknelsen med "Den kaxiga myran" var klockren. "Konsteverket" tilltalar inte mig det minsta. / Britt

    SvaraRadera
  4. Nu blev det inte riktigt rätt. "Konstigverket" tänkte jag skriva. / Britt

    SvaraRadera
  5. Hahaha, ja det var verkligen ett konstverk som för tankarna till Myran och Toyet!

    SvaraRadera
  6. Konst kan verkligen vara konstig ibland. Påminner faktiskt om ett konstverk på nära håll. En bonde hade kört in en cykel i en stor halmbal och på ett annat ställe stack det enbart ut ett par stövlar. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  7. Ja balladen om myran är ju helt mitt i prick! Tycker det är kul när det dyker upp nåt oväntat runt hörnet som den här rosa hubbabubban. Vacker är den förstås inte, men ska allt vara det... jag blir glad av det oväntade och associationerna till myran.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Passar ju bra med ett rosakonstverk nu i den rosamånaden!
    Häftig och rejält stort ser det ut.
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Uppseendeväckande bra!

    Trevlig Helg..Kram

    SvaraRadera
  10. Jag gillar verkligen det där konstverket. Det har både humor och ett djupare inslag. Det konstverket får gärna flytta hit till "mitt" torg :)
    TREVLIG HELG !
    Kram

    SvaraRadera
  11. Besökte Open Art i Örebro i somras. Gillade konceptet mycket. Missade dock detta rosa bubbelgum. Däremot såg jag popcornen. Fin helg till dig Anki! /Kram

    SvaraRadera
  12. Haha, det var riktigt udda men roligt

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)