lördag 10 oktober 2015

Lördagscitatet # 12


Fler citat hittar du hos Marie i Skrifvarstugan  :)

19 kommentarer:

  1. Tänkvärt minsann.
    Och snyggt fotat!

    SvaraRadera
  2. Ett väldigt sant och klokt citat. Att uttrycka sig och få visa tacksamhet mot sina medmänniskor är en viktig del i livet.
    Bilden är så passande till citatet :)
    Ha det riktigt trevligt i helgen !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har aldrig hört den förut men det stämmer så bra! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Så sant!!!
    Ha en skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Bra citat till ditt härliga foto!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Kloka ord!
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Vilket bra citat! Det har jag inte hört förut och tar med mig det till min citatburk. Fin helg till dig Anki. Kram

    SvaraRadera
  8. Det var en ovanligt inslagen present. Annorlunda och helt i min smak. Tänk om jag skulle vilja behålla innehållet för mig själv;-)

    SvaraRadera
  9. Hej, den hade jag inte hört förr, men den skulle några faktiskt behöva läsa. Jag tycker ibland speciellt på jul när det är ett överflöd av julklappar att man inte uppskattar dem efter dess värde. Då gör det allt lite ont i själen...
    Kramiz och trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Det citatet är jag inte bekant med, men jag skall begrunda det för visst är det så. Tacksam är jag även för det allra minsta.

    SvaraRadera
  11. Ett snyggt inslaget paket tillsammans med ett mycket klokt citat. Kram

    SvaraRadera
  12. Det är viktigt att tala om och visa sin tacksamhet. En bra jämförelse med presenten är det ju också.
    Just nu har jag en present liggandes.... men den ska snart få komma till sin rätta ägare och i den
    är det ett bevis på tacksamhet i dubbel bemärkelse =) Ha en fin söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  13. Kloka ord, som är så sanna!

    SvaraRadera
  14. Ja att visa tacksamhet är det nog många som har glömt, men någon gång får man upp ögonen och SER hur bra vi (vissa)har det.
    Jag tänker på det hela tiden och är sannerligen tacksam att få bo i detta 'lugna' land, för det kunde vara värre . . . . .
    men fred på jord blir det aldrig, tyvärr.
    Jag ger presenter även när det inte är bemärkelser dagar, de kan också vara oinslagna, hi hi . . . . ja det kan jag gott skryta med.
    Sen behöver saker inte kosta multum, man ger med hjärtat, eller hur !?
    Idag bakar jag bröd och något ska jag ge bort och lägga i en påse, *fniss*
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  15. Så sant! Tyvärr är tacksamhet något som verkar vara helt ute i dagens samhälle. Senast jag gav en present (i lördags) till mitt brorsbarn, så fick jag påminna om att man säger ett visst ord när man får något. Ja ja, jag kankse är gammaldags.

    SvaraRadera
  16. Så sant!
    Vilka fina bilder i ditt förra inlägg! Fantastisk fågel du kunde fånga med kameran!!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  17. Bra ordspråk till ett fint foto!

    Ha det gott...Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)