torsdag 22 oktober 2015

En känsla av höst...

... visst känns det att hösten är här, även om det fortfarande är ganska varmt... just nu (22 okt. kl. 19:15) står termometern på 12 plusgrader. Helt OK tycker jag, som inte alls längtar efter vintern :)

Testade "stjärnfiltret" i kameran... ställde den bara nere i det våta gräset och knäppte av... blev ganska fint... :)
 Jag var alldeles tvungen att åka till affären idag... och när jag stannade till för att kasta en del papper vid återvinningen utanför IP, så fick jag se den nya promenadvägen vid Mellanströmmen. Den första biten gick jag när den var nygjord, men resten har jag inte gått. Eller hade... för nu har jag det :)
när man kommer nerför trappan från Stationsvägen så ser man ABC-bro till Ön och bruket där bakom.
Följer man gångvägen så kommer man snart till den nya delen... byggd alldeles utefter strandkanten...
Väldigt fint... och med utsikt bort mot Smedbruket på Ön...
Ni... mina kära bloggvänner med rötter i trakten - passa på och gå den fina gångvägen när ni kommer till Skärblacka nästa gång - om ni inte redan gjort det alltså :)
Massor med kanadagäss där i Mellanströmmen... en var snäll och visade upp sig rejält för mig :)
 
För att lysa upp dagens gråväder så kommer här en bild med färg!
I morgon ska det bli sol sägs det... håller tummarna för det!

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Så fint de har gort i " Blacka "!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina höstbilder,den på Gässen var himla fint fångat,du kan du!
    Här hade vi också +12 idag på dan!
    I morgon får vi njuta av den goa Solen :-)

    Ha det gott o njut...Kram

    SvaraRadera
  3. Bara älskar dessa fina promenadvägar runt sjöar/åar. Man satsar ju helt på trävägar vilket jag tycker ger ett så fint och på något sätt gedige intryck.
    Å tack för färgkickarna, de behövdes verkligen idag. Hoppas verkligen på sol imorgon och gärna under helgen också för den delen:-)

    SvaraRadera
  4. Härliga höstbilder! Nu väntar vi på solen imorgon!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vist är det höst! Jag sitter och fryser.Ser på film. Ovanlig då det är en sorts kvinnlig Bond. (Paus nu)
    Du kan verkligen fånga naturen. Som detta med änderna. Fantastiskt.
    Tråkig händelse i Trollhättan! Kram vännen!

    SvaraRadera
  6. Det ser fint ut! Ja, många grader, men fy vad det blåser! Brr!

    SvaraRadera
  7. Fina höstbilder! Hoppas på sol jag också men nu på morgonen så blåser det hej vilt ute.... nu väntar jobb fram till lunch. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Vilken fotomodell den var, kanadagåsen. Så ska de vara :) Stilig bild ! Det var en otroligt vacker bild, den med stjärnfiltret. Det var väl med den nya kameran ?
    Visst så trevligt att få gå utefter stigar, vägar som är vid vatten, så rofyllt och vackert. Du har fångat det med vackra foton.
    De sista tre bilderna med de vackra vattendropparna på blommor och blad, är det med den nya kameran månn tro ? Blev hur bra som helst !
    Tack för en trevlig och vacker tur i det fina landskapet !
    Passar på att önskar dig en SKÖN FREDAG OCH TREVLIG HELG !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sagt högt din bloggtitel ett par gånger. Den är vacker. "En känsla av höst". Stjärnfilter var en ny term för mig, men vilken tuff bild det blev. Tack för fina bilder. Kram Bosse

      Radera
  9. Javisst skiner solen och jag tror att det är du som lockat fram den med de underbara bilderna! Vilket fint promenadstråk och extra vackert nu när naturen är målad i guld! Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  10. En mycket fin promenadväg. Stjärnfilter vet jag inte vad det är, men jag har heller ingen avancerad kamera. Den där gåsen är en riktig linslus, verkar det som. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  11. Längtar inte heller efter vintern, brrr! Vackra höstbilder och stjärnfiltret såg ju fint ut.

    SvaraRadera
  12. Hösten är både skön och mycket vacker. Kram

    SvaraRadera
  13. Kul filter som jag inte har provat.
    Fint fotoväder nu, har tillbringat hela förmiddagen i knallgul bokskog med prasslande löv.
    Väldigt vacker promenad i Skärblacka, får googla vad det ligger.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  14. Hej, nu kommer svamparna hos mig, framför allt höst-trattisen förstås, men även blodriskor och taggisar i mängder. Inga trumpetsvampar däremot, trots att vi gått i blöthål...
    Kul är det att plocka och fynda, mindre kul att ta hand om skörden när man redan har det man behöver...egentligen. Så jag skänker bort det mesta, o mår bra av det
    Önskar dig en riktigt skön hösthelg

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)