tisdag 3 februari 2015

Vitt, vitt, vitt...

... och det bara fortsätter snöa... tycker nog det räcker nu! Eller det gjorde det för flera dagar sedan... jag vill inte ha mer!
Var finns avstängningsknappen?

Ljust och fint... det säger de som gillar eländet... ont i ryggen, säger jag... och mina redan ömmande axlar... ajajaj!
Dröjer nog ett tag innan det är dags att hänga ut tvätten på tork...
Blod!? 
Näe då... det är fågelskit... Sidensvansarna hade nog hittat några röda bär... och någon fågelfotograf det blir jag nog aldrig. Hann få upp kameran och knäppte  snabbt en bild... och så var de borta :)

Ha det gott!

29 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Det räcker, det räcker! Nu säger vi STOPP!
    Fågelfotograf....det är inte lätt, man måste smyga ut före fåglarna,
    ha ett bra objektiv så man inte behöver komma dem så nära in på,
    men det är inget som säger att man lyckas ändå!
    Kram kram
    Men du har ju fångat dem i flykten och man ser ju att det är Sidensvansar.

    SvaraRadera
  2. Visst räcker det nu. Fåglarna har kommit i puberteten. Här är det också vitt, vitt, vitt. / Britt

    SvaraRadera
  3. Jaaa, det räcker med snöandet nu, enda fördelen är som sagt att det blir ljusare och renare och att Russan blir jättefin i pälsen! Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Ja, STOPP! Sluta snöa NU! Ljusare, det är ju ändå bara gråväder, så det kan kvitta. Nä, hejdå snön, det räcker nu!
    Fåglar är snabba, bara att konstatera!

    SvaraRadera
  5. Har förstått att hela Sverige har snö och på vissa ställen rikligt!

    Vi funderar på om vi tar noss hem till midsommar!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, snacka om att vara trött på allt snöelände. Å då skottar jag inte ens utan tackar HSB för fin röjning.
    Fåglar liksom ekorrar försvinner alltid för mug med. Undrar varför;-)

    SvaraRadera
  7. Ja, nu räcker det faktiskt, men visst är det vackert!
    En ordentlig skidsemester, sen får våren komma för min del.... ;-)
    (på radion sa de att snöovädret var slut för den här gången....)
    Sköt om dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Vi var idag 20 km från Luleå centrum. I kväll kan vi höra på Nordnytt, att stan har snörekord nu. Snödjupet är 1.15 meter. Kram & Skotta på

    SvaraRadera
  9. Kan förstå att du tröttnat! Men så här på bild är det fint!! Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  10. Fantastiska vinterbilder och mycket snö. Jasså vill du ha en avstängningsknapp, hi hi . . . .
    Nää det blir nog svårt med det, lika bra det faller ner nu än senare då vi vill ha vår.
    Vi har fått lite . . .. ja ca. 3 cm, men det kanske faller mer, 6 minus är inte fy skam heller.
    Det blir säker en 'vårflod' framöver på vissa platser.

    Ta det lugn med skottningen, ryggen kan få sig ett 'ryggskott', då blir det inte så kul.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  11. Jag håller med Dig, jag är urless på allt snöandet och all snöskottning. Men man får kämpa sig fram, när väl februari är slut så kan man snart andas ut.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  12. Håller fullständigt med dig,nu räcker det vita "Lappmöglet" !!!

    Snart kommer Våren och tinar skiten bort :-)

    Ha det så gott/SnöKram

    SvaraRadera
  13. Hej Anki! Jag tycker som du att det räcker gott med den snö vi fått. Det är ju vitt och vackert, javisst, men en hel del arbete förknippat med det hela. Många får slita ont nu. Det som är bra med snö är att den blir till vatten på våren. Bra för grundvattennivån, liksom;)
    Idag är jag ledig, så nu ska jag fixa med lite här hemma. På med lite skön musik och köra i gång!
    Ha en härlig dag! Åsa

    SvaraRadera
  14. Se så fint ni har det med all snö!
    Visst hela kroppen motioneras och vi har också fått massor av snö. 50 år sedan det kom så här mycket snö hos oss i norr.
    Du vet att jag och Sokko trivs med vår vinter *ler* När muskler har fått vila och solen kommer fram så ser vi all vackerhet med snön ännu mera. Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  15. Ja du. ..har också svårt att se fler fördelar än nackdelar med detta väder. ..Förutom då att du bjuder på vackra vinterbilder! ! Det lär dröja innan det försvinner och husbils säsongen känns rätt avlägsen. För att inte tala om allt jobb det för med sig. Ingen kraftsportsklubb heller, som hört av sig och vill skotta. ..såg på nyheterna att några stabila killar tog det som ett träningspass och erbjöd sig att skotta, gratis. ..Däremot vet jag vad det innebär med en grinig kropp. ..ligger hemma med nackspärr! Hur kan man få det? Enda som hjälper är en hoprullad spikmatta som kudde. ..Om jag sovit på den? ? Jo...faktiskt! !
    Ha det gott och må det vara slutsnöat nu!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. Håller med dig fullständigt. Efter flera flera dagars skottande har man ont överallt och nu förstår du säkert hur jag har det som haft så här i flera månader. Bara vitt vitt vitt

    SvaraRadera
  17. Hela bygden där vi är runt Jokkmokk, har satt snörekord i år, alla platser har mellan 113 till 118 cm snödjup. Kram

    SvaraRadera
  18. Undrade också om det var blod - blev lugnad när du berättade vad det var. Fantastiskt vackra bilder med alla olika nyanser av vitt och grått.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder, blodsbilden helt läcker! Avstängningsknapp ingen aning ... :)
    Må gott med var försiktig då du har ont ..kram

    SvaraRadera
  20. Vackra snöiga landskapet. Stora bilder.

    SvaraRadera
  21. Oj jag skäms nästan för att klaga över snön här, när jag ser hur mycket ni har. Trodde själv aldrig att jag skulle bli någon vidare fågelfotograf, men med övning och tålamod tycker jag nog att jag blivit rätt ok.
    Nu får vi hoppas på en tidig vår!

    SvaraRadera
  22. Supervackert. Önskar vi fick lite tunnare moln här så jag också hann fota lite fint medan snön ligger. Försökte mig också på sidensvansar igår, men hade inte rätt objektiv till hands så det blev bara pannkaka.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  23. Vi har sluppit lindrigt undan här på Gotland och vi har inte alls mycket snö.
    Även om snön är jobbig så blir det i alla fall väldigt vackra foton. Det visar dina bilder minsann!
    Ha en skön fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  24. Jag tycker det ser vackert ut, men förstår att det börjar bli tröttsamt nu. Kom hit till Wales!

    SvaraRadera
  25. Hej, jag såg något rött vid harspåren på gården och blev alldeles förskräckt. Tänkte förstås att nu har slagugglan eller höken tagit kaninerna också, för de springer lösa sedan i somras. Grannen lugnade mig dock att de har ätit ask, och detta får urinen att bli rödfärgad! Puh!
    Så du tycker det räcker med vinter, inte jag, inte förrän Vasaloppet är avklarat, sen får snön töa bort
    Kramen

    SvaraRadera
  26. Tyvärr lilla vän, set går inte att stänga av, för den knappen är också översnöad.
    Så kan det gå, när inte haspeln är på.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  27. Det är ganska så fint med snön men så besvärligt att gå, tungt i snön och halkigt på vägen. Samma med mig när jag skall försöka ta kort på rådjuren, hinner inte tänka tanken....fota, ja då är dom borta. Snart skall du se då kommer våren.
    Ha en finfin dag/kramen

    SvaraRadera
  28. .....men du hann i alla fall att få se dem!!!! Det är mer än jag kan säga här!

    SvaraRadera
  29. Härliga bilder Anki! Jag tillhör ju dom som är glada att avstängningsknappen tycks vara borttappad eller trasig men så har vi en ynkligt liten gård att skotta också :-) Jag hänger på lördagstema! Det verkar kul!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)