måndag 16 februari 2015

Kolla...

... vi har ett kärleksträd i Vånga :) Står vid kyrkan... bort mot skolan..  jättefint :)

Casper var bjuden på födelsedagskalas på Busfabriken... Calle, Ludvig och jag var också där, men inte på kalaset...
Ludvig roade sig mest själv och lekte i bollhavet - klättrade, hoppade och kröp in och ut i olika rör... Casper fick Slush och godispåse på kalaset och Ludvig fick av pappa Calle. Här undrar Ludvig om dinosaurien vill ha en smakbit...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jag tittar inte så jättemycket på tv... slötittar oftast lite, men en serie som gått nu och som jag tycker har varit väldigt bra är Deckarna... spännande att få veta mer om några av våra deckarförfattare. Anna Jansson, Denise Rudberg, Christoffer Carlsson, Katarina Wennstam och Roslund & Hellström. Har varit spännande att ta del av deras liv och hur de började skriva,,,
En annan serie som jag kom in på av en ren slump är En clown till kaffet, som går på kanal 5. Lite som "Stjärnorna på slottet"... men utan slott. Johan Ulvesson, Peter Apelgren, Ulla Skog, Petra Mede, Måns Möller, Johan Glans och Eva Rydberg. 
Blev kär och kunde inte motstå den trubbnosiga hunden...  den fick följa med hem från affären härom siktens  :)
På tal om hund... prickiga hunden var på besök. Han tittade förebrående på mig när jag tog fram kameran och undrade... Vad gör du?  Behövde något lämpligt till temat andningshål... näsborrar måste väl vara just det... andningshål alltså...
Inte mycket vårväder idag, men de första snödropparna finns där i alla fall :)

Ha det gott!

24 kommentarer:

  1. Vad härligt med ett kärleksträd! Det blir jag glad av att se :)
    Busfabriken har jag aldrig varit på. Din köpta hund var fin! Hade passat bra i min soffa!
    Våren är på väg, jag såg lite olika som började titta upp i rabatter, under vår promenad igår.

    SvaraRadera
  2. Kul med ett kärleksträd!!!
    Så härligt när man hittar de första snödropparna, men idag blåser det kallt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett lite originellt men finurligt kärleksträd. Vilken fantasi du har. Jag tror aldrig jag hade tänkt på näsborrar i samband med andningshål, men det är ju så solklart när du säger det. Busfabriken har jag också varit på många gånger, men nu tycker Rasmus han är för stor. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt med ett kärleksträd! Tycker visserligen att den lilla leksakshunden är fin, men prickiga hunden är ju så klart ännu finare.

    SvaraRadera
  5. Vilken bra ide med ett kärleksträd, påhittigt ! Näsborrar som andningshål, kul ... Sörping brukar jag kalla mitt andningshål....?! men det stämmer ju ändå, jag andas ju så bra med "borrarna" när jag är där !!
    Prickiga hunden hur söt som helst men ser allt lite fundersam ut. Jag var hundmoster till världens "sötaste prickiga hund", en vit boxer med bla svart lapp för ögat, ljuvlig vovve som nu är en änglahund,
    Hälsningar Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Oh, träden ser ut som träden utanför tempel i Japan, där knyter man upp en liten lapp med något visdomsord på för att komma närmare det man tror på! Men dom lapparna är vita, det här trädet var finare! Och med hjärtat där också! Att leka i bollhav måste vara lycka! Jag skulle vilja pröva, har aldrig gjort det, för fråga på IKEA nästa gång jag är där.....
    Vovvar har fina andningshål, dom känner väl det mesta den vägen! Men att se snödroppar är också ett andningshål, tycker jag!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej du,,Jag har sett ett liknande träd på Cypern,men då var det kanske inte ett kärleksträd,så som detta,,snarare ett träd med en religiös mening,det stod utanför ett kloster..
    Tack för ditt besök hos mig,,Din gissning på bildrebusen är noterad,svar kommer om någon dag..Haé Kram.

    SvaraRadera
  8. Härligt med snödropparna! Måste vara väldigt tidigt i alla fall.
    Har varit på busfabriken flera gånger. Härligt när Mirren och jag verkligen kan få en tids avkoppling och en kopp te medan barnen roar sig helt själva i flera timmar. Önskar att vi hade haft något sådant när mina barn var små.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag har bara sett Nappaträd. Det är ju inte riktigt detsamma. Fina hundar var och en på sitt sätt. (/ Britt

    SvaraRadera
  10. Ett kärleksträd - så fint, ett sånt vill jag oxå ha ❤
    Busfabriken, där är de busigt o kul, vill alltid slänga mig i sånna där bollar när jag ser dom :) Jag ska på en liten sportlovs aktivitet med ett barnbarn men de blir ingen busfabrik utan annat bus :)
    Söta hundar, både den uppstoppade (han är en dörrstopp eller? ja jag har sett sånna men din kanske har en annan funktion., Den prickiga är sötare än få.
    Kramiz

    SvaraRadera
  11. Trubbnosiga hunden var verkligen annorlunda men söt!

    Ha en bra vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Nej, men Å vilka söta hundar!
    O, trädet ett sådant kanske man borde inreda i trädgården, Nu fick jag allt idéer....

    Ha det fint! Kram Christina

    SvaraRadera
  13. Dalmatiner vovve med gullig nos, oj oj vad jag ville pussa den nosen, lyckliga Anki.
    Vilken hundras var den nyinköpta ? ! hi hi . . . . den nosen var bestämt riktigt intryckt, *fniss*
    Kul med killarna i busfabriken hade du oxå, men oj hur kändes skallen efter den tiden där inne.
    Har oxå varit flera gånger i dessa busfabriker, Halmstad och Helsingborg m.m. och även åkt en hemsk brant 'rutchkana'
    och skrek så det hördes över alla andras oljud i 'fabriken'. Dottern med barnbarn skrattade så de tappade andan,
    ja även jag tappade andan av förskräckelse, tror jag gjorde mig lite illa oxå, nej fy katten aldrig mera sådana dumheter för mig.
    Nu är tiden över för sådant, alla åtta barnbarn vill ej detta mer, allt har sin tid.
    Jo förresten jag är ju 'gamelmormor' till Leonard (2 år i april) där finns en chans att hoppa i ett 'bollhav' *ha ha ha*

    Vill nämna att även jag råkade hamna på Tv-sidan med 'Deckarna' som jag blev väldigt förtjust i, trevligt att veta lite om alla dessa,
    och varför de vill mörda så många, hi hi hi . . . .
    Även 'En clown till kaffet' blev bättre än vad jag trodde om, var lite skeptiskt till en början, så även Rolf ser på dessa två program,
    och då kan det inte vara så dåligt.
    Men tyvärr glor han på 'Farmen' och det gillar jag absolut inte, ett fjantigt 'spelande' bråk för det mesta, men Rolf tittar och suckar, hi hi . . .

    Må fint,kram/ Eva

    SvaraRadera
  14. Kärleksträdet var verkligen fint. Ett sådant borde finnas lite varstans tycker jag!
    Å den där lilla hunden är ju sååååå söt. Den hade nog fått följa med mig hem också, utan tvekan.
    Tv är jag väldigt dålig på, så jag missade serierna du nämnde. Men Grantchester på lördagskvällar missade jag inte;-)
    Snödroppar har jag inte heller sett ännu, men kollegan har upptäckt massvis där hon bor...

    SvaraRadera
  15. Vilka underbara andningshål, prickiga och svart/vita! Och sitter på en så söt jycke!
    Kärleksträd, det tror jag att jag ska härma här när våren kommer, just nu är det svårt att komma fram till ett enda träd, det står en halvmeter snö i vägen...
    Du och jag väljer inte samma teveprogram, jag valde också bort mellon efter första avsnittet, tycker att man underskattar tittarna med så segt och tråkigt program och trista låtar. Ett program räcker, tack
    Jag ser däremot fram emot kvällens premiär av Jordskott, verkar lagom konstig och mystisk för min smak, lite Twin Peaks-varning tror jag bestämt.
    Ha en mysig kväll vad du än företar dig, jag har stått på loppis, och vet du, vi hade inte EN ENDA KUND! Lite snopet var det allt
    Kramen

    SvaraRadera
  16. Jag vill anmäla en ny lördagsbloggare från 1 mars. Du kan väl hojta om det i ditt sista inlägg. Det är Birgitta, Pensionären på Ön, som vill vara med. Här är länken www.pensionarenpaon.blogspot.se/ Kul att vi blir fler. Jag har ännu en på gång men hon har inte bestämt sig. Är det någon som anmält sig som värdinna för nästa månad?
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hahaha, jag skrattar bara jag ser de där komikerna i sina balett trikåer! Rydberg är väl den enda som är dansare? Snödroppar kanns väldigt långt borta, snö och is ligger över allt :-( Men rätt som det är tittar de väl upp!

    SvaraRadera
  18. Kul bilder i ditt trevliga inlägg, där det även andas hopp om vår.
    Ha en fin vecka! /SA

    SvaraRadera
  19. Great blog♥

    How about follow each other?
    I follow your blog. Waiting for you♥
    My Blog: http://juliemcqueen.blogspot.com

    SvaraRadera
  20. Ah, ett kärleksträd, det borde man nog skaffa sig:-). Fina bilder. Kram

    SvaraRadera
  21. Visst är det härligt när det börjar sticka upp lite grönt här och där. Dit är det väldigt långt innan det sker men en buske med videkissar som står i lä och sol hade faktiskt slagit ut. Alltid något

    SvaraRadera
  22. Åh vilket mysigt kärleksträd ! - Undra vilken växtzon man kan odla det ;)
    En sån liten vovsing som du nyss köpt, sitter också på vår hallsoffa. - Måste säja att den är väldigt lydig och gör alltid som man säjer...Viss skillnad motför den andra lilla hunden vi har i huset ;)
    - "En clown till kaffet" har jag lyckats missa, fast jag så gärna ville se det. - En av mina favoriter är Peter Apelgren !
    Ska kolla om det går att titta på datorn.
    Här syns inte mycket av några vårtecken och det blåser kalla vindar, burr !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  23. Så gulligt med ett kärleksträd!! Kanske skulle pynta ett här också...
    Bra med Busfabriken och liknande, då kan man riktigt släppa loss när man är på kalas. Lindrigt också för föräldrar, man har ju oftast inte samma möjligheter hemma. Men jag saknar bilder på när du är i bollhavet?!
    Så...äntligen har ni blivit med hund, en behändig sak och förmodligen rumsren från början...Och den prickiga, finns det någon mer ras som kan uttrycka sig så som en dalmatiner? Kommer ihåg mina, man kunde verkligen läsa av vad de tyckte och tänkte, kunde konsten att se högfärdiga ut när så gällde.
    Några vårblommor har vi då inte sett till här än. Tomten skyms utav skog så det dröjer än ett tag innan det blir snöfritt här, men ute på öppna fälten har det minskat rejält på snön, och det gör absolut ingenting...
    Ha det så gott och hälsa, och tack för alla bilder du delar med dig av!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  24. Vilken bra idé med ett kärleksträd! Tänker också att vårt land är avlångt och att årstidsskillnader blir tydligt. Här snöade det igår och är vitt på backen även om det är en ovanligt mild vinter, Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)