fredag 20 februari 2015

Barmark...

... i alla fall på Vångaslätten, bort mot Torp. I skogsbygden, där vi bor, ja där ser det annorlunda ut...
... men snart så... snart är snön borta :)
Får väl ändå vara glad att det inte ser ut så som det gjorde den här dagen 10 år sedan!
Bara att hålla tummarna för att vi slipper en upprepning... i alla fall den här vintern.

Var till Finspång igår och tog då en promenad till slottet för att se hur det såg ut i parken... 
... mycket vatten var det... rena rama vårfloden :)

När det inte finns så mycket att göra varken inne eller ute, då kan man roa sig med att leka lite med sina bilder...
Jag började med att ta några bilder på ett häfte med klisterlappar... det här är originalfärgerna.
Här har jag lagt ihop två bilder och lekt med opaciteten....
... och så två där jag inventerat färgerna...

Idag ska jag roa mig med ingenting särskilt... bara en tur till affären för att komplettera det jag glömde igår.
Sedan ska jag fortsätta drömma om den kommande våren :)

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Ja nu tinar det undan fort det vita "Lappmöglet" Ha Ha !!
    Snart får vi ta hem Bobilen igen,Uuuuuunderbart värre!

    Ha en fin helg på er/SolKram

    SvaraRadera
  2. Vi har barmark och det hoppas jag håller i sig. För snart är det dags :)

    SvaraRadera
  3. Det är onekligen ljusare tidigare på mornarna Idag har det snöat här men nu skiner solen. Synd bara med kallblåsten. Kanske kan man finna lä någonstans

    SvaraRadera
  4. Bra bilder. Den i spegeln gillar jag. Även med klisterlapparna har ett estetiskt värde, / Britt

    SvaraRadera
  5. Kul att se bilder från Vånga!
    Här har vi barmark!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina bilder som vanligt ;.)
    Din/er stuga är så mysig och jag tröttnar inte på att säga det.
    Någon sa att den snön vi hade den 1 februari så ska det komma lika mycket till enligt bondepraktikan.
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  7. Ingen vinter är den andra lik . . . . tur är väl det, men tycker att det inte varit någon vinter hos oss här i vår bygd i år.
    Just nu snöar det, (snö-blandat regn) helt onödigt kan man tycka. Men man kan räkna med sådant väder en längre tid.
    Vilka häftiga bilder det blir när man 'leker', så skönt att få göra som man vill , inget är ett bra ord.
    Sådana 'inget' dagar behöver man ta sig tid med, *fniss*
    Fortsätt och njut och må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera
  8. Jodå, snön är borta här med. Hände igår då termometern visade drygt sju grader. Helt underbart!
    Å dina lek med bladen är helt suveräna. Det blev ju riktiga konstverk:-) Gärna mera sådant!

    SvaraRadera
  9. Vilken vårflod, hoppas att du hade gummistövlarna på!
    Rolig lek du lekt =) Kram

    SvaraRadera
  10. Den 11 mars 1958 flyttade pappa med familj och alla husdjur. Då var det minus 28 grader. Vintern kan återuppstå ännu. Kram

    SvaraRadera
  11. Här är gumman tö också på gång ! - Men jag misstänker att kung Vinter inte är färdig här, utan kommer tillbaka snart.
    Vilka konstverk det blev, när du "lekte" ! - Kreativitet föds av sysslolöshet ;)
    Kram !
    Anneli

    SvaraRadera
  12. Hörde nyss från Västkusten att nu har det kommit lite snö igen, det sade de även på SMHI i kväll.
    Så kaN DET VARA, ÄN HAR VI LITE KVAR

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)