fredag 13 februari 2015

Tänk vilken skillnad...

... en grå vinterdag...
... och en solig, en vecka senare :)
Var tvungen att ta en extra promenad... i strålande sol... med låånga skuggor och videkissar... och fortfarande ganska höga snövallar...
Naturens eget konstverk... smältande snödriva...
... och takdropp...
Så kom barnbarnen igen... först några turer med pulkan och sedan lite bus med mamma Lina...
snöbollskrig och "kast med pojke" :)
Det här var i förrgår - nu är det redan fredag igen - fredagen den trettonde. Kanske bästa att hålla sig inne :)
Äsch... jag är inte skrockfull... men jag tror på ödet...

Ha det gott!

23 kommentarer:

  1. Solen är avgörande för välbefinnandet!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag inte om man får syssla med "kast med liten pojk" :) bra bilder blev de o kul hade han säkert.
    Jag väder o vind o temperatur ändrar sig fort, här är i stort sett snöfritt igen, ligger bara plätta här o där, där ingen går eller står:
    Fredagen den trettonde är en lyckodag de har min mamma lärt mig. Gammalt skrock :) som gör att folk är på sin vakt.
    Ha en skön helg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder. Jag tror att många platser har fått en del sol, fast den har skyndat förbi oss. Fint att ta bild på samma plats vid olika väder.
    Kast med liten pojke verkar vara en kul lek. / Britt

    SvaraRadera
  4. Hos dig ser jag att det är vinter, och då är det klart kul med lite lek i snön. Vilka tålamodskort du tagit. Mycket vackert! Kram

    SvaraRadera
  5. Så fina mysiga foton, med trevliga bildtexter till :-)
    Kan tänka mig det var mysigt att som liten kille bli kastad så ut i den djupa snön!

    SvaraRadera
  6. Solen gör så stor skillnad. Här har den inte visat sig sen i tisdags, så det är grått, grått, grått! Tur du visade lite sol :)

    SvaraRadera
  7. Fina bilder och mycket snö har ni med syns det!
    Men snart är Vårvärmen här :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  8. Hahaha...kast med pojke...såg ut att vara uppskattat!! Och kanske är det variationen på vårt väder som gör att man uppskattar de här solskensdagarna extra mycket...även om jag tycker de infaller alldeles för sällan. Idag är det lite gråmulet, men det känns som om solen iallafall kämpar där bakom molnen för att få kika fram. Underbara vårbilder (ja för det måste det ju kallas när det är takdropp...) du bjuder på, man blir glad!!
    Här är det ledig dag, ska kolla lite på nya schemat och sen åka till Kumla med Zambo och socialträna honom lite...*skrattar*...det är ju inte bara husfolket som blir lite eremiter här vintertid!
    Ha det gott och hälsa!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Förresten...ny dator...fingrarna dansar vals...så lätt känns det!!

    SvaraRadera
  10. Är glad att jag får möjlighet se dina vackra bilder, ger stor glädje, tack snälla du. Märker att jag tittar in då och då trots att jag inte är någon fanatisk bloggföljare. Bilderna som visar att det "är stor skillnad" är helt underbara och kast med liten pojk är jättehärlig. Östergötland har så många fina platser och miljöer, jag är själv lyckligt lottad, tillbringar stor del av sommaren i Söderköping sedan flera år tillbaka.
    Trevlig helg önskar jag dig / Elisabeth

    SvaraRadera
  11. Vilka härligt upp-piggande bilder! Här är det grått och snöregnigt idag, så det var härligt att se solen i dina foton.

    SvaraRadera
  12. Så bra fångat med solen i dina takdroppar *tumme upp*
    Älskar vintern och helst när det är sådana här dagar.
    Njut och njut igen och ha en bra dag/ kram

    Ps Älskar att se barn leka i vinterns land

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra vinterbilder. Här inne i stan är det då inte vackert just nu med brunsvarta isiga snövallar. Grusiga och smutsiga gång och cykelvägar med vattensamlingar här och var.. när man har varit ute med hundarna och kommer hem håller man sig lätt för skratt.
    Jisses, kast med liten pojke, populärt förstår jag,och mamma får gratis styrketräning..**
    Underbara bilder du bjuder på, du har öga för detaljerna verkligen...
    Kram och ha det gott♥

    SvaraRadera
  14. Och idag har vi haft både lite snö och regn.... men det tar bra på snön.
    Vilken skillnad det är på ljuset nu både morgon och kväll!
    Ha nu en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Underbart när solen skiner över vinterlandskapet! Idag regnar det här och allt är bara grått...
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Underbara vinterbilder det får mig att längta efter snön :) Snart har ni våren där och då är vi på väg hem. Här nere väntas regn igen och det i ett par dagar.

    SvaraRadera
  17. Videkissar, nu redan? Vi brukar se dem i slutet av mars, eller i april! Men varmgraderna tär på snötäcket, ingen fara dock ännu, mer än på taket, där det rasslar till när hundra ton tung snö åker ner..
    Jaha, då har vi klarat av första storslalomåket, då är det bara att invänta På spåret...
    Sen andra åket och ett sammandrag från Svenska rallyt så är man nog mogen för sängen såhär efter en arbetsdag på loppis
    Ha en riktigt skön helg, hoppas du får fler soliga möten/Kramen

    SvaraRadera
  18. Vilken skillnad upplevde jag också, när jag gick hem från jobbet i måndags kväll, detta efter att vi varit i Norrbotten en vecka. Vad ljust det blivit hemma i Småland. Kram

    SvaraRadera
  19. Åhh... vilket vackert ljus i vinterlandskapet med sol och takdropp, det bådar om en ny vår!
    Ha en fin Alla hjärtans dag /Bea

    SvaraRadera
  20. Härligt med solsken och barnbarn!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Jamen visst var det en enorm skillnad de senaste dagarna då faktiskt solen sken även här i nollåtta. Å dagarna blir ju längre, vilket känns tydligare när det är en klar himmel om man säger så.
    Å dina foton på takdropparna är helt suveräna - riktiga (naturliga) konstverk:-)

    Men du - såååååå mycket snö finns det inte hos dig heller tycker jag. Ok, den tar ett tag att töa bort, men du slipper iaf 2-3 meter höga snövallar som uppe i norr;-)

    SvaraRadera
  22. Mysiga bilder på natur och barnbarn. Här är ingen snö i sikte, skönt!
    Vill önska dig en fin "Alla Hjärtans Dag"!
    Kramar Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)