fredag 6 februari 2015

Fredag igen...

... konstigt... det var ju måndag alldeles nyss :)
Får väl ta en titt i spegeln... ser ju glad ut i alla fall :)
 Ingen rök utan eld sägs det... man ska inte tro å allt man hör. Den här gamla röksvampen hittade jag en av de sista sköna dagarna då det fortfarande var barmark. Svampsäsongen känns avlägsen... men dagarna har blivit längre... snart dags att leta efter vårsvampar i alla fall :)
 Inte mycket mer att tillägga om snön, men jag är glad att jag har kvar den gamla pulkan - perfekt för hemtransport av matkassarna från bilen och uppför backen.
Inte ofta jag grämer mig över att inte kunna sticka... men just nu önskar jag verkligen att jag kunde det. Fåniga... javisst, men ååh så gärna jag skulle vilja ha dem!
Avslutar med ett citat... hm... så är det nog... 

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Ja hua vad tiden går!
    Snart får vi börja tänka på kalla Nord, men lite är det kvar som tur är!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Ett härligt inlägg med mycket humor. Bor den där otäckingen hos dig? Röken från svampen är helt perfekt. Du är tydligen alltid på rätt plats vid rätt tid. Det är nästan så man kan se att det står Anki på vanten och det där citatet är bland det bästa jag läst. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Oh så söt spegelbild :) jag ansträngde mig väldigt för att få det till en svamp, men den kom visst under :)
    Tiden går fort ja, jo veckor swichar förbi.
    Ja de där vantarna är ankivantar helt klart, du får be någon granne, vän eller rent av beställa ett par. Tyvärr stickar inte jag heller, annars hade jag fixat ihop ett par till dig,
    Pulkor är bra till mer än att åka på. Jag har oxå en men den har jag inte behövt använda i år, jag kommer ganska nära huset med bilen så traskar jag flera gånger så får jag bra motion :)
    Ha en fin, fin helg o hälsa gubben.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga bilder. Vantarna är ju bara för söta. I en liten modell skulle jag kunna tänka mig att sticka ett par. Vi får se, det är så mycket jag tänker.
    Det är idag du tänkt citat va? / Britt

    SvaraRadera
  5. Roliga vantar. Skulle kunnat vara med på vårt fototriss förra gången när det var Prickar. Utmärkt sätt att använda pulkan!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  6. Den där svampen ser ut vom en strandad val eller nå't sådant;-)
    Å vanten är ju såååååå himla läcker. Den skulle t o m jag tänka mig - äger nämligen varken vantar eller handskar, använder fickorna i stället.
    Gud så insnöad du är. Förstår att du uppskattar pulkan här - väldigt smart!
    Här är betydligt mindre snö, men jag har inte grävt fram bilen än...;-)

    SvaraRadera
  7. Vilken sötis! Snön får gärna försvinna nu!

    SvaraRadera
  8. Nej, det var inte citat idag (21/2 va?), som jag faktiskt hade förberett. Så slank man på knappen och då kom ett annat inlägg in, som jag hade förberett. / Britt

    SvaraRadera
  9. Samma känsla här om hur fort tiden går men då kommer nog också våren snart. Vilka fina vantar, verkar vara sådana där man kan ha fingrarna fria.
    Önskar dig en skön helg/kramizar

    SvaraRadera
  10. Så glad man skulle bli aav att ha så roliga vantar på sig! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  11. Klart att du vill ha sådana vantar. Dom ser ju ut som en svamp. Trevlig helg på dig

    SvaraRadera
  12. Jag kan inte heller sticka, så jag är inte någon duktig flicka, *fniss*
    Nä vet du ofta ångrar jag att man inte lärde sig sticka och nu måste det vara försent.
    De svamp vantarna verkligen jätte fina, jag vill oxå ha sådana.
    Men de passar ju dig bättre för du är en riktig svamp kunnig person. Tänk så många fina roliga modeller det finns,
    folk är kreativa må jag då säga.
    Jag ser att ni har snö så det räcker ett bra tag, vi har fortfarande bara 3 cm snö, helgen ska bli mild oxå.
    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera
  13. Åh vilken söt liten orm/mask/larv som tittar sig i spegeln :-) Här ligger som tur är inte snön speciellt djupt. Du får be någon stickkunnig vän om vantarna i present. Klart att en svampplockare som du, behöver sådana vantar.

    SvaraRadera
  14. Det kom väldigt mycket snö, helt plötsligt. Men vi är ju redan inne i februari så det ligger nog inte så länge. Det finns ju redan nu flera vårtecken
    Kram

    SvaraRadera
  15. Å så fina vantar;) Har du beskrivning på dem? Trevlig helg! // Petra

    SvaraRadera
  16. Vilka roliga vantar! :D Du hittar säkert någon som kan göra ett par till dig! Själv har jag ingen talang för sånt!
    Nog för att jag stickat nån sak i mitt liv men det går många år mellan varven! Jag har inte riktigt tålamodet! Lite konstigt kanske för när det gäller att måla kan jag sitta hur länge som helst med en och samma blomma och tycker bara det är roligt och avkopplande!

    En pulka har man stor användning av! Vi brukar använda dem på sommaren också! Det går jättebra att dra saker i den över gräset så den åker inte in i förrådet trots att snön töat bort!

    Hoppas du får en riktigt trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Coola vantar. Hör med http://farmoringrids.blogg.se/ Hon kanske kan hjälpa dig att fixa fram ett par. Hon är i alla fall flink med symaskinen, jag har köpt en mössa av henne. Jag skulle gissa att hon även är duktig på att sticka. Lycka till! Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)