söndag 10 november 2013

Trädgårdsfärger - mörkröd

Veckans temafärg är mörkröd... och nu blev det så där svårt igen... röd, mörkröd... var går gränsen?
Mycket letande blev det - varför har jag så dålig ordning på mina bilder - inte alls i färgordning :)
I alla fall... de här bilderna hittade jag... 
Rabarberknoppen - kanske inte riktigt mörkröd...
... min allra finaste julros :)
... och chokladblomman, som blommade precis hela sommaren...
Solmogna smultron...
... och lite blandat rött...
pelargonerna och den mörkröda minifuchsian...
Inte i min trädgård, men i en hage nära mig...
... röda körsbär... till fåglarnas glädje :)
Och till min glädje... i kanten av skogen... där växte en stor familj med röda flugsvampar...
... många tillsammans och riktigt dekorativa :)
På bloggen Charlottas trädgård finns fler bilder- eller häng på och visa lite av dina egna ! Det är faktiskt jättekul att leta efter passande bilder :)

13 kommentarer:

  1. Många härligt mörkröda blommor och bär. Tack för att du delar med dig av dina sköna minnen.
    Ha en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Visst hittade du massor av fina mörkröda. Den jag fastnade för mest var den lilla fina pelargonen. Men även den jättefina julrosen. Chokladblomman var ju given, men sådan har jag aldrig skaffat. Det får bli nästa år. Den går inte att spara väl?
    Jo, man kan sy. Om någon visar hur. En tröja är enkelt. Men alla behöver ju inte sy.

    SvaraRadera
  3. Jag plockar genast några smultron! Ser sååå mumsiga ut/M

    SvaraRadera
  4. Trevligt att se blommor och bär :)

    SvaraRadera
  5. Rött är min älsklingsfärg, så bilderna var extra vackra.

    Ha en bra vecka, kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. Du skulle vara här med din kamera!

    Hälsningar från Lissabon!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hvor de er vakre de dype mørke røde. Julerosen var spesielt fin. Sjokoladekosmosen dufter jo så deilig. En får nesten lyst å smake på den:) Ha en fin søndagskveld.

    SvaraRadera
  8. Ingen ordning på bilderna...*gapskratt*...jag som inte ens har etiketter på mina inlägg.Ännu mindre bilderna sorterade och märkta!! Här ligger de i mappar månadsvis, så det är bara att leta om man äventyrs skulle vilja ha något tema...det skulle väl vara jul då som man kan ana var de bilderna ligger...
    Men du...så vackra röda bilder sen...röd julros...har jag väl inte då. Gjorde ett försök när svärmor sålde sin kolonilott nu på försommaren, fullt med röda julrosor...men vad var det som slog ut...en vit...Å de älskade små fuchsiorna...visst blir det väl en sväng till våren igen...?? Chokladblomman...månntro den är ätlig också...?? Jättefina bilder, rött är verkligen vackert!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Jag gillar flugsvamparna. Dessa har vi också i vår trädgård, fast i betong. Jag behöver nog doppa ned dem i röd färg till våren och doppa på lite vita "pluttar". Kram.

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder! Det var inte lätt den här gången, men du hade ju riktigt mycket snyggt i mörkrött!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilken blomsterprakt, fantastiskt fint! Smultron, rabarber och körsbär, så smaskigt... Men flugsvampen får stå kvar ;-)

    SvaraRadera
  12. Många härligt röda saker du visar. Hade du inte sagt något hade jag trott örnkoll ;-) Favoriten - den lilla, enkla mörkt röda pelargonen. En vildart eller nära en gissar jag?

    Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)