fredag 15 november 2013

Aj...

... plötsligt händer det... jag slinter med kniven...
... och blodet sprutade över den vita tapetvåden... jisses vad det kan blöda...
Bara att ge upp för dagen och ta en skogspromenad istället :)
... och glädjas åt det milda novembervädret...
... massor med fläckhättor...
... fina mossor
... med och utan sporkapslar...
Nu är det dagen efter...
... det stora bandaget har bytts mot ett mindre.. 
... och det finns ingen ursäkt för en vilodag...  så jag börjar med att gå till garaget för att måla min lilla soffa :) 

Ha det gott!

23 kommentarer:

  1. Ajdå, det gör ont! Men istället fick du ju en fin promenad och härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Det är lätt gjort att slinta med kniven. Hoppas det läks fort. Jag älskar dina fina bilder som är så klara och fina och jag förstår att det inte är kallgrader hos er eftersom färgerna är så fina. Här har det vita lagt sig över allt fint, visserligen bara ett pyttetunt lager med snö och frost men allt tappar färgen och blir liksom vitgrått. Gillar inte.

    SvaraRadera
  3. Usch, jag ryser, har lite knivfobi. Hoppas det läker fort! Vilka härliga bilder på saker som jag aldrig ens tänkt på vad dom heter. Fläckhattar; vilket roligt namn på en riktigt gullig svamp! Vad du är kunnig! Jag gillar också svamp men har begränsat mig till ett fåtal som jag känner mig "trygg" med!
    Må så gott/ Åsa

    SvaraRadera
  4. Tur i oturen att du skar dig för annars hade du gått miste om den härliga promenaden.
    Ha en riktigt fin helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Du...det där hade kunnat sluta riktigt illa!! Så lätt det händer...Nu ska jag väl inte vara elak och säga att det onda för något gott med sej, men i det här fallet så...vilka fina bilder på småsvampar, mossa och annat vackert det blev istället!! Du ser sådant som jag förmodligen kliver både i och över...och nu kommer jag inte ens ned i den nivån heller.
    Idag hoppas jag på lite bättre väder frampå dagen, ska försöka mej på en liten skogspromenad med den ivrige Zambo...Jag har nu förstått skillnaden mellan mej och husse...ja det har jag väl vetat förut också, men husse är stor och stark och tar rejäla kliv på promenaderna...Zambo ser nästan irriterad ut nu när jag går ut med honom, jag struttar lite försiktigt och sakta går det...
    Ha en skön fredag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Usch, jag ryser när jag läser! Det gör ju så himla ont när man skär sig och i regel blir det ganska djupt när man använder kniv i sådana arbeten. Hoppas du kan jobba ändå idag. Du tar fina foton hur stora bandage du än har på fingrarna.Kram

    SvaraRadera
  7. Stackars Dig! Jag är livrädd för vassa knivar. När jag träffade Valdemar hade jag fortfarande kvar mina knivar som jag köpte när jag flyttade hemifrån. Han köpte genast hem ett gäng vassa knivar. Jag fortsatte med mina gamla slöa men gick så småningom till Valdemars supervassa knivar. Men jag är sååå försiktig och är fortfarande skrajsen för att skära mig...

    SvaraRadera
  8. Aj Aj!
    Knivar är inte att leka med.

    Fantastiska bilder som vanligt!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Usch då! Någon skrev att om du inte skurit dig, hade det inte blivit någon promenad och fina bilder. Hur gick det med tapeten? För några år sedan var det stänktapet som var inne. Fy, så hemskt jag skriver, men nu vet jag ju att det inte blev alltför illa med fingret.

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra skogsbilder!!!!
    Tänk vad fort en olycka händer. Tur att det inte blev värre!
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Ja huga vad det blöder från sår på fingrarna! Kanske därför man tar HB där :-) Så annorlunda mossor ser ut då man kryper så nära. Kramar

    SvaraRadera
  12. Att skada sig t.ex. slinta med kniv det går fort, men det tar längre tid att få det läkt.
    Jag brände mig (lite) på handen trodde jag, men det blev större än väntat, minst 14 dar läkning.

    Ja även hösten och november kan ge vackra bilder, särskilt när du tagit så vackra foton.
    Vita små svampar som söta paraplyer. Regnat har det gjort mycket nu, usch, blää och tvi.
    Men nu ska vi gå en runda ändå måste ha luft innan den långa jobbhelgen, (vården).

    Trevlig helg kram/ Eva

    SvaraRadera
  13. Aj aj - sicken tur de var fingret o inte typ ❤
    lite tur i din otur där för vi fick ju se fina höstbilder. Funderar på - när börjar vintern, alltså nu pratar jag inte väder utan "när börjar vintern" :) någon vinter med snö o sånt, de vill jag inte ha förren i slutet på februari.
    Nu är de helg - önskar Dig en god sådan oh låt nu bli knivar ...de e farliga !!
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Ja det finns ju som bekant inga dåliga ursäkter;-)
    Men att skära sig i fingret är ju kanske inte någon bättre ursäkt heller;-)
    Toppen bilder blev det iaf:-)

    SvaraRadera
  15. Penslar är inte lika farliga.........

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Hej Anki, vilken tur att kniven slant, så du fick en fin skogstur och vi läsare fick vackra höstfoton att njuta av! Hoppas dock att skadan var av den minimala sorten. men du kanske kan slippa disken några dagar?
    Önskar dig en trevlig helg, hoppas du hittar på något skoj
    Kramen

    SvaraRadera
  17. Inget ont som inte har nå´t gott med sig....

    SvaraRadera
  18. Aj, aj det är lätt att slinta med kniven! Hoppas att soffan blir bra! Du visar väl en bild?
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  19. Hoppas fingret mår bättre! Jag aktar mig noga för att tapetsera.....Men fina bilder blev det!

    SvaraRadera
  20. Tur för oss att du gjorde dig illa, så vi fick se de fina fotona, nästgårds dig. Hoppas fingret återhämtat sig. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  21. Tur du hade att det gick bra. Skönt att kunna gå ut i skogen då. Vackra bilder fick du i alla fall. I morgon har vi planerat att åka till svampskogen och det ser jag fram mot. Hoppas att vi hittar något lämpligt att lägga i svampkorgen.

    Ha en skön helg

    Kram

    annika

    SvaraRadera
  22. Knivar är farliga, men det blev vackra bilder i stället. Kram

    SvaraRadera
  23. Fick rysningar av att läsa om ditt blodvite! Tur att du ändå fick en promenad och kunde ta härliga höstbilder.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)