måndag 4 november 2013

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

... men det är bara att ta det som det är och acceptera...
Hade planerat för besök från Paradiset... men så hände det som jag absolut inte räknat med... jag blev sjuk... bara pang i torsdags kväll. Frossa, feber... trött, trött, trött... sov i tolv timmar... fick blåsor i händerna och så det värsta... allt smakade beskt, beskt... bläää... De älskade barnbarnen har haft höstblåsor, så jag googlade på det och vips, så hade jag ställt min egen diagnos...  allt utom den där beska smaken... 
Kan inte minnas att jag någonsin hört talas om detta förrän nu...  mina barn har inte haft det och vad jag vet inte jag heller... eller det har jag ju förstås inte, för då skulle jag ju inte fått det nu :)
Nu är jag ganska OK igen, men blåsorna kliar och svider...
... den andra handen är värre :(
Man får göra det bästa av situationen - som att ta en titt i veckans fotoarkiv... fortfarande några enstaka blommande rosor...
... vår väg som den såg ut i mitten av veckan som gick, liljekonvaljens klarröda, giftiga bär och en liten söt svamp...
Igår var jag tvungen att proviantera lite... och på vägen hem stannade jag till i Ateljé Prästgården, som ligger precis där man svänger in till oss -  en trevlig butik med mycket fint  :)




Nu är det ny månad igen... och i morgon är det dags för ny lunchresa med Lasses barndomsvän Totte... och eftersom det är min tur att bestämma, så är det bara jag som vet var vi ska :)
Rapport kommer...

Det här får även bli mitt bidrag till Helgbilden

Ha det gott!

22 kommentarer:

  1. Alltså din tass ser ju inget vidare ut. Påminner om vattenkoppor. Hoppas verkligen att det går fort över eftersom du planerar nya äventyr.

    SvaraRadera
  2. Höstblåsor hörde jag första gången om förra året. Det visade sig att det var samm som hette Hand, mouth and feet när mina barn var små. I folkmun kallat mul och klövsjukan!
    Vilken mysig butik! Ser ut att finnas mycket där!
    Ha en riktigt trevlig tur nu, hoppas du kryar på dig snabbt!

    SvaraRadera
  3. Oj det där ser ont ut men hoppas dom försvinner snabbt. Det är konstigt vad man blir mottaglig av barnbarns bakterier. Jag håller med om att få spendera en dag med de små goingarna är bara så roligt och underhållande är dom också. Så många fina lila blommor du fotat riktigt härligt att se.
    Ha en fin vecka/kramen

    SvaraRadera
  4. Höstblåsor har jag aldrig hört talas om, men det låter som en sjukdom som passar denna årstiden. Hoppas du piggnar till snart. Det var en väldigt trevlig butik du har i närheten. Kram

    SvaraRadera
  5. Inte kul...hoppas du snabbt blir av med blåsorna och piggelin igen. trevlig höstmarknad.
    Ha en fin vecka.
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Nej fy så tråkigt, hoppas du blir bättre fort. Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  7. Vilka märkliga sjukdommar det finns. Skönt för dig att där uppe igen. Hösten kom tillbaka på din blogg, i all sin skönhet. Kram & Krya på dig,

    SvaraRadera
  8. Fy vad trist att bli sjuk just när man ska ha besök....hoppas du har kryat på dig nu. Sådana där butiker som du visar, de är livsfarliga :0

    SvaraRadera
  9. Kan det möjligen vara mul- och klövsjukan...

    SvaraRadera
  10. Hej du din stackare! Jag var ju också tvungen att googla för jag kände inte heller till några blåsor! Jag såg däremot en annan bloggkompis vars barn visade blåsor på tungan så visst verkar det grassera just nu. Vuxna brukar ju bli sjukare än barnen så jag hoppas du har repat dig. Att få på händerna var visst inte så vanligt?
    Spännande med en lunchresa, få se vart ni tagit vägen
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Höstblåsor verkar inget vidare....
    Ataljé Prästgården verkar vara ett trevligt ställe!
    Krya på dig!
    Lena

    SvaraRadera
  12. Höstblåsor har jag aldrig hört om men verkar ju inte trevligt alls! Krya på dig.
    Vilken härlig butik, önskar jag hade en sådan i min närhet./M

    SvaraRadera
  13. Oj, hoppas du piggat på dig. Nää, jag hade inte heller hört talas om höstblåsor förrän även några av mina barnbarn fick de tidigare i våras. de ploppar upp nya barnsjukdomar :(
    så trist att missa besök från Paradiset, men ni bor ju nära varandra så de går snart ett nytt tåg.
    Kramiz o krya vidare

    SvaraRadera
  14. Usch så hemskt!
    Hoppas du kryar på dig snabbt!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Sjukdomar kommer väl aldrig lägligt. Hoppas du blivit bra igen. Även om det är besvärligt, brukar det avklinga på några dagar. Och risken att du får det igen, är liten.
    Du kan trycka på kamerans avtryckare vid rätt tillfälle i allafall. Den butiken ska jag lägga på minnet.

    SvaraRadera
  16. Ja visst var det väl otur...men det kommer fler tillfällen. Värre tycker jag det är med dina blåsor, sjutton va mycket elände det finns. Så man kan alltså bara få det en gång, precis som en del andra barnsjukdomar...?? Mycket ska man lära...
    Och du...nästa gång jag ska till dej får jag nog bromsa in vid Ateljé Prästgården, det verkar finnas en hel del!! Ser att hon liksom jag lagt mossa i blomlådorna...nu kan jag rapportera att den mossa inte ligger i blomlådorna längre, fläskoxarna...igen. Men nu har jag ju nära till skogen så det är väl bara att hämta ny, skam den som ger sej...
    Såg att Maria somnat in. Det finns inte ord för hur hemskt det är med cancer, måtte de någon gång knäcka dess gåta och kunna bota.
    Ha en bra tisdag vännen och hälsa Lasse, här finputsar jag knät inför dagens bravader...
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. hade inte heller hört talas om höstblåsor förräns för ett par år sedan.
    Vad mysigt det ser ut på gården

    SvaraRadera
  18. Oj hoppas att de där hemska blåsorna försvinner snart!
    Ser ut som en väldigt mysig liten butik :)

    SvaraRadera
  19. Höstblåsor har jag aldrig hört talas om, undras vad det kommer av?
    Hoppas att du känner dig bättre så du kan njuta av lunchen imorgon!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  20. Aj aj . . inte kul alls, det är mycket man kan få av barnen, inte bara deras kärlek.
    Tiden läker . . det är bara att vänta ut det, sen blir det full fart på dig igen.
    Vad bra man kan kika tillbaka på bättre tider . . . . . som sommaren.
    Krya på kram och ta det lugnt/ Eva

    SvaraRadera
  21. Hu vilka konstiga sjukdomar som dyker upp och va trist att inte Paradisdamen kunde komma..hoppas du är kry nu..och de små barnbarnen, icke ont anade,sprider ju inte bara kärlek..hihi..kram karina

    SvaraRadera
  22. Hoppas du kryat på dig. Knepigt med kliande utslag. Blev fina bilder ändå. Ha det så bra på er utflykt. Kram Elisabeth

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)