onsdag 6 november 2013

Min tur att bestämma...


... och då gick färden från Totte i Kneippen, via Norsholm, Ljungsbro och Tjällmo... till Brevens Bruk. 
Inte närmaste vägen, men eftersom jag gillar att åka bil, naturen fortfarande är vacker och det var jag som bestämde... så varför ta raka spåret :)
Det började bra - när vi åkte hemifrån kom vi inte långt innan vi upptäckte de här bredvid vägen... de var fyra stycken - här den största och den minsta ...
Vilken kille!

När Rigmor i Paradiset och jag var på "fotosafari" i slutet av september upptäckte jag dagens lunchmål - Brevensgården  och redan då bestämde jag att nästa gång det var min tur att bestämma, ja då skulle det bli här :)
Ser inte så mycket ut för världen... 
... men här finns riktigt god mat :)
Trevlig miljö... trevlig personal... och trevligt pris :) Dagens lunch med salladsbuffé, smör, bröd (hembakat), kaffe och kaka för 75 kr - det är väl trevligt... då ingår servering vid bordet :)
Är ni i trakterna - kanske nästa sommar... och letar efter ett bra matställe... lägg Brevensgården på minnet :)
Så dags för hemfärd...
... vy från baksätet :)
Nästa lunchresa är redan inställd... 
Totte åker till solen istället :)... 
men
 nästa år ... då letar vi reda på nya och gamla lunch-hak :)

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Så mysig tur ni varit på! Kul när man hittar bra matställe. Det bästa jag hittat är Ingelsta kalkon, där de dagligen har lunchbuffé för 85 kr, tror jag det var. Inte mer iaf. Supergod mat och man får äta obegränsat!

    SvaraRadera
  2. Du är en mästerregissör. Hur kunde du få djuren att stå precis där och just då? Det låter så mysigt när du berättar om era utfärder. Jag har en hel lista med platser jag vill besöka nu. Jag får nog ta ett helt utochresaår om jag ska hinna avvverka allt. Kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh...vilka bilder!! Hjortarna...visst är dom ståtliga, sen kanske man kan förstå alla som har stängsel runt sina tomter, men på rätt avstånd så...vackra djur!! Och Brevens...vilken pärla det är mitt i skogen. Förstår att ni blev nöjda, ja du hade ju varit där, men de andra...
    Å nu sitter jag här med benet i högläge, förmodligen fortfarande "hög" av gårdagen...för det värker inte nämnvärt, än...Sjukskriven i två veckor, å jag som trodde jag skulle vara tillbaka på jobbet nästa vecka, bokat in möten och allt, min toka...Nu vart det lite mer än de trott, och jag fick "rätt", ingen meniskenskada att tala om, utan en rejäl förslitning av knäleden. Så om några år kanske det blir byte av led, men... jag är så oerhört tacksam ändå. Vilken fantastisk sjukvård vi har, när den väl fungerar, och det finns så många som har det så mycket värre. Så...nej jag är inte ledsen, inte nedstämd, utan...ja tacksam!!
    Tacksam för att du finns också...
    Kram kram vännen.

    SvaraRadera
  4. Först tänkte jag - vilken tur hon har. Men det är inte tur, det är skicklighet. Och litet tur att det kom hjortar precis då. Och så verkar du alltid ha vackert väder, men det är kanske då ni gör utflykterna.
    Det var ett underligt namn, Brevensgård, det kommer jag nog ihåg. Om jag kommer dit.

    SvaraRadera
  5. Vilka ståtliga horn! Och det där stället skall jag nog lägga in i hårddisken. Så mycket löv som sitter kvar på träden. Här är träden kala på de flesta. Kramar

    SvaraRadera
  6. Vilka smultronställen du hittar och delar med dig av!! Ni tar verkligen vara på fritiden. HÄRLIGT :)

    SvaraRadera
  7. Tack för ännu en fin och intressant utflykt :)

    SvaraRadera
  8. Brevens Bruk är ett trevligt ställe!
    Brevensgården ännu trevligare!

    Far och son tillhör mina vänner efter tre midsomrar!
    God mat och trevligt bemötande där"

    Jag lydde faderns råd och åkte till hans hemland!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka ståtliga hjortar. Brevens är verkligen vackert!
    Lena

    SvaraRadera
  10. så fina bilder och så trevligt matställe, snyggt. Skall komma ihåg det
    ha det bra önskar Hajan

    SvaraRadera
  11. Vilken kille du hittat och vilken bra bild den sista blev. Kram

    SvaraRadera
  12. Åhhhh vad jag gillar den lunchutflykten! Roliga snirkliga vägar med "vykort" - vilka shots du lyckades med idag - suveränt. Å lunchstället såg ju helt suveränt ust - snorbilligt dessutom. Ska läggas på minnet om jag är i trakterna.

    PS. Din kompis Totte är en mycket smart kille som drar till värmen snart. Det gör vi också. Å vet du vad - det roliga är att min bästaste vän också hette Totte. Han gick tyvärr bort ifjol, bara 45 år gammal. Mr. C såklart. Så varje gång jag ser/hör namnet Totte (dock inte den där tv-apan) blir jag varm om hjärtat... DS.

    SvaraRadera
  13. Who så härligt de är när man kommer så nära de vackra djuren med kamera. ska lägga de där matstället på minnet om jag har vägarna förbi där :) SÅååååå fina bilder.
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Hej, vilken kanondag ni fick, och solen strålade! Här har det regnat säkert en vecka nu, man fullkomligt vadar fram, inte ens djuren vill gå utanför dörren och istället blir dom rastlösa och fjantar runt härhemma o river ner grejer från väggarna..
    Såg ut som ett riktigt mysigt lunchställe, och verkligen prisvärt!
    Kramen

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)