söndag 6 november 2016

Skyltsöndag # 77

Dags för skyltsöndag igen och som vanligt är det BP som förvaltar denna roliga utmaning :)

Den här veckan har jag grävt djupt i arkivet 
och de här bilderna har varit med förr, men det är några år sedan och även
 om nu några av er har sett dem, så är de enligt mig ganska kul :)

Året var 2011 och vi stannade på Ekna naturcamping, strax utanför Växjö vid Helgasjön i Småland.
Den handritade kartan visar området...
... och vi tog direkt sikte på Beachen.
Gratis cykel att låna för att hämta vatten :)
Här fick man sig också en lektion i hur man sorterar flaskor och burkar :)
 Den som vill kan läsa om när vi var där -  HÄR...

Fler skyltare hittar du i BP:s lista :)


Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Häftigt med cykeln, så många olika sorters det finns. Ha det bra kraaam

    SvaraRadera
  2. Läste ditt förra inlägg, då jag kom på att min svåger och svägerska bor runt omkring där, alltså Växjö och Helgasjön.
    Skrattade gott åt hur du fick väck de där VW-bussarna också, folk är inte lite fräcka
    Väldigt kul skyltar! Och jag hade inte sett dem innan!
    Skyltsöndagskram ♥

    SvaraRadera
  3. Stort tack för att du har grävt i arkivet för att även idag lägga upp suveräna skyltar.
    1. Ja, inte är man väl orienterare heller;-) Hade också riktat in mig på beachen

    2. Cykelstället för vattenhämtningscykeln gillar jag också skarpt. Som språkpolis kan jag reta mig en aning på "bringing water", borde ha varit "getting water";-)

    3. Sista skylten är riktigt rolig. Alltså skyltarna på det stället är ju alla på engelska. Med andra ord riktar man sig till utländska turister. Så då undrar jag vad de stackarna ska göra med sina egna flaskor som de tagit med sig. Skulle gissa att deras burkar och flaskor också hamnar i hinkarna.

    Då min kommentar är rätt lång så ser du att jag har studerat dina arkivskyltar noggrant:-) 1 000 tack för skyltningen och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Bättre cykelställ får man leta efter. Naturens egen uppfinning. Häftigt. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Fina skyltar det där, burkar och flaskskylten tydlig :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tänk att det finns en vattenhämtarcykel. Mycket tydlig flaskskylt.

    SvaraRadera
  7. Roliga skyltar, trevligt att få se. Cykelskylten är ju toppen.
    Skylten med flaskor och burkar är häftig. så praktiskt.
    Kartan, ja skogen är ju också inritad. Bra.
    Ha det bra och kram till dig.

    SvaraRadera
  8. Man kan aldrig vara tydlig nog när det gäller skyltning. Kram

    SvaraRadera
  9. Så många fina ögonbilder du hade i förra inlägget!
    Och den sista skyltbilden är riktigt cool!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)