tisdag 15 november 2016

Guess What # 7

Vad är detta?

Du får gissa hur många gånger du vill ... så sätt fart på fantasin nu!

Hos Sanna med bloggen Gems of my Life hittar du allt om denna gissningslek :)

Snabbast med rätt svar får tre poäng, alla med rätt svar får två poäng och de med "nästan" rätt får ett poäng ... och det är jag som är domare :)
En liten julklapp utlovas till den som samlat flest poäng efter höstens sista GW, som kommer den 13 december.

Sammanlagda poängställning finns i den högra kolumnen!

Nästa GW blir vecka 48 - 29 november.

Nu sätter jag på kommentarsgranskningen och så får det vara, tills jag lämnar det rätta svaret i morgon e.m. (onsdag)

Lycka till!

8 kommentarer:

  1. Jag tänker gissa på att det är slutet på en nätverkskabel. Den delen man klickar in i datorn eller väggen.

    SvaraRadera
  2. Först tänkte jag lego, sen klädnypa men nä det stämmer inte riktigt. Idag var det väldigt svårt. Pennvässare?? En liten slip av något slag, kanske till en sax. Eller så har du varit och hämtat fram adventslådan och det är en batterihållare till något sol ska kopplas in och lysa upp i mörkret. Skarvhylsa till något blir sista gissningen! Det ska bli kul att få svaret. Ha en bra dag i regnet. Kram

    SvaraRadera
  3. Det kan vara en sådan där tegelsten fast gjord i glas. Eller ett knivställ eller ställ för kökstillbehör/bestick. Eller som man hade förr (och vi har dom fortfarande) sådana lådor som hänger över köksbänken.
    Nu kommer jag inte på nå't mer.

    SvaraRadera
  4. En tablett-delare :) Jag är glad att de finns!

    SvaraRadera
  5. Jag är fotografen. Men jag red min älskling dagen efter och det var det bästa ridpasset ever! Fick nästan upp den gamle herren i passage :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)