onsdag 9 november 2016

Photoshoppat...

Bloggvännen Cat har inspirerat mig att börja leka med mina bilder igen. Tyvärr så har jag lagt av mig och glömt mycket av det jag en gång kunde, men jag har i alla fall kommit igång :) Tack för inspirationen Cat!

Jag fick ett infall att gräva i mitt bildarkiv och hittade en del gamla "alster".
Nu vet jag ju inte hur kul ni tycker det här är, men jag minns att jag hade riktigt roligt när jag lekte fram den här bilden en gång i tiden.
Jag tror jag började med den här bilden, tagen inne i Glans kalkbrott...

Här är ingången till kalkbrottet...
... så här blev det...

Jag har många fler, men det får räcka så här.

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Ja, man kan "fuska till det" mycket. På gott och ont! Gäller ju även på människor.

    SvaraRadera
  2. Det verkar kul att kunna göra så. En del bilder blir som riktiga tavlor.

    SvaraRadera
  3. Häftigt! Och tillåtet "fusk". Tror väldigt många använder Photoshop. Jag har inte den, men har lite redigering av färg i min mobil.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Att leka med bilder är som att leka med färger och måla fritt :-) Me like, jag har inte photshop men leker med det redigeringsprogram jag har ....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tänk så fint du fått till det!

    SnöKram

    SvaraRadera
  6. Vad kul att jag har inspirerat dig till att börja leka med dina foton. Kanonläckert tycker jag att det blev. Ser fram emot fler photoshoppade foton :-) Du kommer väl ihåg verktyget magnetiskt lasso?

    SvaraRadera
  7. Dom bilderna var både vackra och roliga och somriga framför allt nu när drivsnön far omkring och gör världen vit och kall och helt otroligt hemsk. Då lyser dina bilder som de vackraste smycken man kan tänka sig.

    SvaraRadera
  8. WOW! Fantastiskt jobbat! Hoppas du gräver vidare i ditt bildarkiv, för jag vill se fler av dina alster! Ännu bättre - du kanske har fått mersmak nu. Jo, det har du säkert! Å så himla kul att Cat har inspirerat dig:-)

    SvaraRadera
  9. Häftigt! Sånt ska jag hålla på med när jag blir pensionär, om jag hinner.....
    Ha det så gott i snöyran!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Det var förr det, när en bild var sanningen.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Oj så duktig du är, rena trollkarlen! Och så snyggt det blev, såna kunskaper har inte jag. Kan bara använda olika enkla filter och dra i lite spakar. Tyvärr är jag för oteknisk och har svårt att läsa instruktioner. Och, inte att förglömma, jag har ett jädrans dåligt tålamod. Fattar jag inte direkt så ger jag upp, attans!
    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt vackert. Kram ������

    SvaraRadera
  13. Jättetjusigt. Något sådant program har inte jag, men nu blev jag allt lite nyfiken på det.
    Dina fina bilder är underbara. Bra gjort av dig.
    Jag har suttit en bra stund och njutit.
    Ha det bra.
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)