måndag 21 november 2016

I lördags ...

... då var vi till Ugglebo och gratulerade Calle som fyllde 41 år i fredags - undrar var alla dessa år tagit vägen ... känns nästan ofattbart :)


En riktigt härlig novemberdag, det var det igår- det kändes mer som vår än höst med mildväder och sol.
Jag stannade till vid mina gamla hemtrakter ... skönt väder för en promenad längs Orgaån. 
Ett tunt istäcke låg bitvis på vattnet när jag kom, men var försvunnet när jag kom tillbaka till parkeringen.
Ett bäverfällt träd låg ut mot vattnet, men det har nog legat ett tag för "gnaget" såg gammalt ut...
Solens strålar färgar vassen fint... 

Här landade en strömstare, men innan jag fick upp kameran så var den borta. Här ser man att det fortfarande är väldigt lågt vattenstånd.
Utsikt bort mot Finspångsvägen...

Gräsmattan mellan de båda badplatserna lyser fortfarande vackert grön :)

Månen lyser och en kal gren sträcker sig mot himlen.

Många husvagnar kvar på campingen ... åtta - tio st av dem bebos året runt ...
... och många har paraboler...

På söndag är det första advent - om en månad inträffar Vintersolståndet och sen vänder det och vi går mot våren igen :)

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Så roligt att bli påmind om vintersolståndet och att det vänder mot våren igen, snart, bara om en månad. Tiden rinner iväg och om man inte ser det annars så ser man det på sina barn, man fattar inte att man har fyrtioåringar. Så är det för mig också, de blir 43 resp 40 i mars. Snart lika gammal som sin mamma. :) Så vacker höst ni fortfarande har.

    SvaraRadera
  2. Visst kan övergången mellan höst och vinter, vara vacker som på dina foton.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, man kan knappt tro att det är vinter!
    Ha en fin vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Första advent på söndag? Men det var ju nyss midsommar!

    SvaraRadera
  5. Sköna bilder! ... och de där 40 åringarna de kommer i kapp oss, min son har också fyllt 41 nu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina bilder! Behöver inte bli mer vinter än så här 😉

    SvaraRadera
  7. Stort GRATTIS till den (snygga) 41-åringen! Honom gjorde ni bra:-)
    Fantastiskt fina vyer du har hittat igen! Gillar "bäverträdet" bäst. Det ser ut som ett odjur eller en krokodil:-)

    SvaraRadera
  8. Fina bilder på ett snöfritt landskap,härligt det!
    Ja nu läängtar vi till Våren,då blir det kul :-)

    Ha det gott....Kram

    SvaraRadera
  9. Hej, vilken fin son! För han är väl din son? Men tänk att dom inte skäms utan fortsätter fylla år och bli äldre o äldre fast vi tycker det räcker! Jag undrar om vintern kom och försvann lika fort, jag som gladdes så åt den tidiga vita vintern. Nå, jag kan inget göra åt vädrets makter, bara att gilla läget.
    Jag skulle nog kunna bo permanent i en husvagn, det var nästan så jag gjorde i slutet av nittitalet när jag hade mitt utmattningssyndrom och inte orkade elda i huset utan flyttade ut i svärföräldrarnas husvagn som stod på vår tomt. Hasse var ju i Stockholm o jobbade i veckorna så det var bara hunden och jag och vi trivdes ypperligt även om våra grannar trodde jag blivit tokig på riktigt...
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Fin bilder som vanligt, fantastiska. Skrev det nyss till en, att snart vänder det och går mot ljusare tider. Ja man kan undra vart tiden tar vägen. Fin bild på fin son. Ha det bra kramar

    SvaraRadera
  11. Det känns overkligt ibland när man tänker efter hur gamla ens barn är. De är ju fortfarande barn. Sällan man tänker på att man själv också blir äldre. Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)