fredag 25 november 2016

Inget nytt...

... under solen ... med andra ord inget särskilt har hänt. I alla fall inget som är värt att skriva om. 
De vanliga vardagssysslorna bara...
Inte ett enda foto blev taget - vilket är högst ovanligt för mig, så jag fick titta lite i arkivet.
Den här blev till när jag var till affären en förmiddag i veckan...
Den här är från samma datum för tre år sedan. Vattenskopan som frusit fast i den nattgamla isen i tunnan ... som en sol :)
Och så hittade jag den här ... från förra året en kväll när jag satt och lekte lite. Har ingen aning om den varit med förut... 

Idag ska jag försöka få upp lite ljusslingor i buskarna och leta reda på adventsstjärnan till vindsfönstret ...

Ha en bra dag!


14 kommentarer:

  1. Egentligen är det bäst när vardagslunken kör på. Så är det här också, därför mina inlägg är sällsynta.
    Vi kollade alla stjärnor och stakar igår, så de funkar. Vill helst inte ha upp dem ikväll, men i morgon är vi iväg precis hela dagen, så då blir det inte. Kanske söndag förmiddag? Vi får se... Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. JA
    tänk att det snart är 1:à advent!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vardagslunken gör sig själv och bra är det - att leta i arkivet och plocka fram roliga lekfulla skönhet färglägger vardagslunken :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har säkert ett megastort arkiv att plocka från. Alltid lika roligt att se dina bilder. De ger mig inspiration till att göra något liknande.....fast jag är aldrig i närheten av dina bilder. Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Vardagslunken infinner sig lite då och då. Ganska så befriande kan jag tycka...

    Önskar en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  6. Men jösses du har ju lyckats med bedriften att få ett skjul för kundvagnar att se riktigt vackert ut!
    De andra bilderna är också mycket fina. Ha nu en härlig helg. Får se om jag hinner fota, men det ser illa ut på den fronten. Får nog ha arkivtema nästa vecka.

    SvaraRadera
  7. Tack för din kommentar. Klart att det är roligt att höra att man är saknad. Tyvärr har jag inte tid att gå igenom allas inlägg och sista tiden har jag inte varit inne alls.
    Men vid tillfälle ska jag titta på dina bilder, som jag verkligen beundrar. Som sagt ovan - hur kan man få ett skjul för kundvagnar se så pass bra ut. Häftig "sol".
    Jag gjorde en dumhet att jag gick med på FB och fast jag funderat länge, så ångrar jag nog. Jag är inte alls aktiv själv, men jag läser och läser. Och det tar tid det också.
    Nu ska jag också plocka med adventssakerna idag. Ska nog se om jag kan få till litet mer inlägg. Madeirabilder har jag så jag kan gödsla med. /Britt

    SvaraRadera
  8. Du har den 'blicken' Anki, tummen upp för dig. ja det gäller att se det lilla, så att det blir det stora.
    Sen måste man ha livlig fantasi och det har du också.
    Ha en trevlig 1:a advent/Eva

    SvaraRadera
  9. Den första bilden är riktigt bra! Du fick verkligen liv it ett skjul för kundvagnar. Tvåan är ju ett rent konstverk som jag direkt skulle vilja hänga upp på väggen. Synd att det är fel material...
    Å dina fotomontage är så himla bra, men det har jag ju sagt förut.

    SvaraRadera

  10. Fånga ljuset är du helt fenomenal på.... Har satt upp det mesta men väntar väl med att tända tills på söndag, om jag nu inte kommer åt knappen redan i morgon. :)

    Kram ❤

    SvaraRadera
  11. Helt FANTASTISKA bilder! Du är verkligen en fena på att hitta det lilla i det stora.
    Alla tre är toppen.Jag kan inte välja. Bra betyg!
    Fredagskram ♥

    SvaraRadera
  12. Ja ha jag kan bara hålla med de andra....vilka bilder du får till :)

    SvaraRadera
  13. Som vanligt underbara bilder du bjuder på, gillade speciellt den med månen. Dagarna går med bara vardagssysslor, det har sin charm och tjusning det med. Trevlig första advent, kram

    SvaraRadera
  14. Fotot på vattenskopan var verklige roligt och fint!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)