tisdag 8 november 2016

Kallt ...

... men ingen snö - bara lite frost :)

Dammen börjar frysa till och nu är pumpen upptagen för vinterförvaring.

Ludvig och Sixten kommer bra överens ... knappt man tror sina ögon, för Sixten har tidigare alltid valt att gå ut när barnbarnen varit på besök.

Är ni hemma? undrade äldste sonen, Calle ... jag har lite ved med mig...
... och jodå det var vi - och nu har vi en del ved till nästa vinter också :)
Tack, Calle ... snällt av dig!
Så var det hos oss igår - nu på morgonen ligger ett tunt vitt snötäcke på gräsmattan ... 

Ha det gott!


12 kommentarer:

  1. Ja, fy tusan vad kallt det är. Ingen snö än, men hos Yngsta 1,5 mil bort är det vitt.

    SvaraRadera
  2. Jag tittade nu i morse och då var det -7 grader. Solen skiner visserligen men det verkar inte alls inbjudande att ge sig ut. Kram

    SvaraRadera
  3. Katt med barn :-) Värmen sprider sig även med vedlasset. Här har vi nu över 1 meter snö ...
    Kram

    SvaraRadera

  4. Nu har vi vinter helt klart! :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Först fick du inget regn för dina svampar och nu har du bara lite snö. Regn fick vi ju inte heller, men snö har vi fått - ungefär fem centimeter och om jag tittar ut, vilket jag undviker in i det längsta, lär det bli mer idag...
    Gulligt av sonen att leverera fint skurna vedbitar till er:-)

    SvaraRadera
  6. Så ni fick till sist lite snö också, trodde faktiskt att ni hade fått mer men vintern har ju bara börjat.
    Vad bra att få hem en vedhög, den kommer alltid till användning, har ni öppen spis också.
    Vi eldar ju med ved så dessa vedhögar ser jag mycket av, fniss
    Ludvig har det riktigt mysigt, jag önskar jag hade kunnat göra så, saknar min Sixten till tusen . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  7. Snäll son som kommer hem med ved!

    Ha det gott o elda på...:-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Bara att inse att årets barmarksperiod är över.
    Lite vemodigt när allt fryser till. Här har vi
    ytterst lite snö - lagom för att ljusa upp i mörkret.
    Inte dåligt att få ved levererad så där. Vi får allt
    fixa själv. Går väl åt sådär 20 kubik till pannan och
    några till kaminen. vilken rikedom att ha förrådet fullt!

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt de har det där på mattan :-) En sådan gullig son du har, som tar hand om er så bra.

    SvaraRadera
  10. Det var ett smidigt sätt att få ved. Jag kämpade i tre år för att köpa granntomten. Sedan avverkade jag all skog själv. Kapning, klyvning, torkning, inbärning och nu sist eldar jag upp alltsammans. Vilken värme jag fått av alla jobb.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Burr sa kasper, kallt och snö har vi här. Härligt med ett vedlass, det går åt ved. Kramar till dej.��

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)