tisdag 29 november 2016

Guess What? # 8

Hos Sanna med bloggen Gems of my Life hittar du allt om denna gissningslek :)

Vad är det jag har fotat den här gången? Gissa så många gånger du vill!


Snabbast med rätt svar får tre poäng, alla med rätt svar får två poäng och de med "nästan" rätt får ett poäng ... och det är jag som är domare :)
En liten julklapp utlovas till den som samlat flest poäng efter höstens sista GW som kommer den 13 december.

Sammanlagda poängställning finns i den högra kolumnen!

Nu sätter jag på kommentarsgranskningen och så får det vara, tills jag lämnar det rätta svaret i morgon e.m. (onsdag)

Lycka till!

12 kommentarer:

  1. Jag tror det är någon form av avstängningskran!

    SvaraRadera
  2. Vilda gissningar... ett termostatvred till ett gammalt element? =) En manuell kvarn av något slag, en kran

    SvaraRadera
  3. Första gissningen är en bultskruv.

    SvaraRadera
  4. Soptunna, cykelklocka, tunna för vinterförvaring av blommor, del av ett värmeelement.
    Alltå ärligt talat så har jag inte den blekaste. Tog min (allmänbildade) make till hjälp och han föreslog den sista gissningen ovan.

    SvaraRadera
  5. Jag tänker på köttkvarn! :)

    SvaraRadera
  6. Grattis till Korsordsmästerskap i Bosses tävling! <3
    Kram/Lisbeth från Finland

    SvaraRadera
  7. Kugghjul, vevmekanism, vinöppnare svårt ....
    Tack för att du är med ❤️

    SvaraRadera
  8. Jag gissar på en sådan där kombinerad soptunna med askfat uppepå.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)