torsdag 10 november 2016

Omväxlande väder.

Grått och lite trist igår...
... blå himmel, bara några små moln och solsken idag :)


Ekarna håller hårt i löven som sitter kvar :)

Inte mycket rönnbär kvar...

Nyponen lyser vackert röda...
Några få äpplen kvar i trädet... 
... frostigt och fint :)

Ett ensamt löv passa på att sola sig :)

Sälgen ger ett tidigt löfte om en ny vår!

Det här var på förmiddagen idag ... på eftermiddagen var gråvädret tillbaka och några få snöflingor singlade ner.
Nu lär varmare luft vara på väg, så nu blir det svåra tider för de snögubbar som hunnits byggas!



Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Här har det varit grått, så fint att se dina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Njuter i kvällsstunden dina bilder; frostiga äpplet föll i min smak särskilt :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni bor däruppe i skogsgläntan. Så skulle jag gärna bo jag också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Är otroligt avis på ditt "fina" väder och speciellt den ynkliga snömängden. Suveräna bilder med blå himmel. Så du säger att det ska bli varmare - alltså kylan kan jag inte klaga över (som bäst 2,8 plusgrader idag), men det är kanske kallare hos dig än hos mig. Lite kompensation där;-)

    SvaraRadera
  5. Fina höst/vinterbilder. Lagom med snö och lite blått.
    Ni bor fint där på landet.
    Fredagskram ♥

    SvaraRadera
  6. Fina vinterbilder i solsken. Här är det också perfekt väder just nu, men det skiftar väldigt snabbt. Kram

    SvaraRadera
  7. Jag hann också skymta lite blå himmel igår, men den försvann snabbt. Så vacker bild med det frostnupna bäret. Redan knoppar på sälgen, jösses!

    SvaraRadera
  8. Aaaaa sälgen=) Vad lycklig man blir!
    Jo nog är vädret omväxlande igår möttes jag av riktig snöyra då jag körde in i Norrköping, när jag skulle hem så regnade det lite. 5 km innan jag var hemma möttes jag åter av snö. Idag är det såphalt på vissa vägar och då är det stora vägar vi pratar om. Härliga bilder hos dig som lyser upp den grå fredagen. Ha nu en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder och så fint ni bor där!
    Och sååå lite snö ni fått :-)

    Trevlig Helg....Kram på er

    SvaraRadera
  10. Så vackra höstbilder med frosten!
    En blå himmel skulle jag vilja se nu. Här är det grå himmel och vitt på marken. Ser lite konstigt ut för många löv sitter kvar på träden. Och många löv ligger kvar under all snö.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder, speciellt det frostiga äpplet, ha drt fint och trevlig lördagskväll

    SvaraRadera
  12. Njutbart så här på morgonkvisten.
    Kram Bosse

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)