söndag 19 juni 2016

Skyltsöndag # 58

Ojojoj ... veckorna går alldeles för fort och det känns som att jag inte alls hinner med. Konstigt för då jag fortfarande jobbade då hann jag med bättre - kanske är det så att åldern och ledigheten gör att jag har slöat till ... hm ... 
Här kommer i alla fall veckans skyltar och precis som vanligt är det BP som håller koll på denna trevliga söndagsutmaning :)

Den första bilden hittade jag i arkivet - från en väg någonstans i Polen, eller Slovakien tror jag. 
Har funderat mycket på varför hastighetsskylten är delad...

Den här från häromdagen behöver man inte fundera över - ingen tvekan ... bara att bida sin tid och vänta.
Jag lyssnade på radion och njöt av regnet som föll - tyvärr kom det inget hemma, men det var jag lyckligt ovetande om här :)

En arkivbild till - en av mina bästa kompisar, tillika f.d. chef heter Sivan, men med enkelt v - och det här är inte hennes bild.

Så två dagsfärska skyltar från maskinerna som används vid jobbet med att resa stommen till ridhuset vid Granmyra...
Glasklart - eller hur!?
 Stopp!
Och så den här... risk att klämma sig - håll reda på både händer och fötter!

Så här långt har de kommit nu + att de börjat få på taket :) 

Den här bilden har inte ett dugg med skyltar att göra - jag tyckte bara hon var så söt när hon hoppade/ flög ner från sin utsiktsplats ... :)

  HÄR  är BP:s länklista till alla som skyltar!

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Tack för braiga skyltar!
    Och en del skyltar är märkliga, må jag säga.
    Sötast är icke-skylten på flaxhönan ;)
    Skyltsöndagskram!

    SvaraRadera

  2. Härlig skyltning, den delade fartskylten var ju bara så bäst. :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt med en delad skylt! Lite svårt att se faktiskt...

    SvaraRadera
  4. Härliga skyltar och siwans bil gillar jag :)
    Här har vi en det står HÄXA på ;) borde leta upp den haha
    Stor Flaxig hönskram
    ❤️

    SvaraRadera
  5. Suveräna skyltar - igen! Den delade 70-skylten är riktigt "kreativ" tycker jag. Man studsar ju till och håller då kanske hastigheten.
    Å den sista skylten har jag aldrig sett förut. Älskar Skyltsöndag, men ser alltnid nå't nytt!

    Å "nödlandningen" av hönan fick du till perfekt. Du klickade i precis rätt ögonblick om man säger så.

    1 000 tack för skyltarna och länkarna:-)

    SvaraRadera
  6. Den delade skylten syns faktiskt bäst eller så ser folk den för att de undrar varför den är delad. Den blir uppmärksammad på ett annat sätt än om det hade stått 70 på en skylt vid vägkanten. Bra tanke bakom :)
    Hönan är himla gull!

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig 70-skylt. Undra varför?
    Och personliga regskyltar är ju faktiskt ganska roligt att ha.
    Tack för härliga skyltar! :)
    Veckorna går verkligen fort nu.
    Bara 5 dagar till midsommar....
    Inte klokt ju!
    Kram :)

    SvaraRadera
  8. Cool flygande höna!
    Har aldrig sett en delad trafikskylt innan, det vill till att vara extra uppmärksam då man kör där. Vi fick lite regn, så det är bara att fortsätta att vattna. Ha en fin kväll och imorgon en bra start på midsommarveckan! Kram

    SvaraRadera
  9. Du är så duktig på att hitta skyltar! Hönan fick du verkligen till en bra bild på! Jättesöt!
    Ha en fin kommande vecka!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  10. Kul med en delad skylt. Det gör ju verkligen att man hajar till och verkligen läser vad det står på skylten. Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)