söndag 12 juni 2016

Skyltsöndag # 57

Söndag igen ... och dags för en ny omgång med skyltar!.
Känns som jag inte har så många på lager, men de här är från årets husbilsturer - ja, förutom den med godsvagnarna som är från Mariefred för något år sedan. Den röda tråden är gamla skyltar - alltså skyltar som varit med ett tag - ja, utom den sista då som är väldigt aktuell :)

 Inte mycket färg kvar på den här, men kanske uppnår den ändå sitt syfte :)
 Den här känns inte så aktuell ... 
... och den här är nog från den tiden också...

Den här har jag nog aldrig sett förr, men jag tror den varnar för båt på väg :)
Den här är också lite kryptisk...
Ingen aning vad som menas - men den här begriper jag!


Precis som vanligt är det BP som håller koll på denna trevliga söndagsutmaning  -  HÄR  är hennes länklista till alla som skyltar!

16 kommentarer:

  1. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen!
    Vilket roligt tema!
    Jag har börjat titta på skyltar på ett helt annat sätt än tidigare tack vare det!

    solskenskram från Åland
    Karin

    SvaraRadera
  2. Jag tror att skylten med block och telfer har med någon slags travers att göra. Att efter avlutat arbete ska traversblocket vara i översta skenan och i ändläge. Jag vet inte var du hittat skylten, någon gammal fabrik eller vid någon utlastning? Ja, ja härliga gamla skyltar, den med båten var ju cool. Ha en fin söndag även om vinden är lite kylig tycker jag. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga skyltar du har hittat igen! Det är bara ge sig ut på husbilssemester med andra ord. Orterna ni hittar verkar vara en guldgruva för skyltar:-)

    Absolut älskar första skylten. De är liksom kört för motorcyklisten om man säger så.
    Å båten på vägen - hahaha. Suveränt.

    Åsså gillar jag dessa kultiga textskyltar. De är charmiga och snygga.

    Å vilken kropp din dykare har;-)

    1 000 tack för toppen skyltning och länkarna:-)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du lyckades bra även om skyltarna var lite märkta av tidens tand! En del av dem i alla fall :D

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det känns som fotografen är kvar på mitten av 50- talet. Kram

    SvaraRadera
  6. Haha, den där skylten med båten var ju underbar! man undrar vad de menar....???!!

    SvaraRadera
  7. En riktigt spännande skyltsöndag hos dig. Skylten som ser annorlunda ut var spännande. Undra vad den varnar för?

    Härligt inlägg och kram till dig

    SvaraRadera
  8. Älskar de gamla skavda skyltarna! De har med säkerhet haft betydelse en gång i tiden.
    Glad skyltsöndag. Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Kul! Tänk vad många roliga, obegripliga och inaktuella skyltar som finns.....
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Jättekul skyltar! Jag kan inte komma på att jag sett någon av dem tidigare. Kram

    SvaraRadera
  11. Underbara gamla skyltar. Stackars motorcyklist som är på väg utför medan ångloket kämpar på i motlut. Båtskylten var spännande, har nog inte tillverkats i massupplaga.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så roligt med alla tokskyltar, tittar på landet runt ibland. Där visar dom knas skyltar också. En bla, som det stod läskfärs på i stället för fläsk, hihi, kram

    SvaraRadera
  13. Vilka fantastiska gamla skyltar du bjuder på! Tycker att fordonen i den första verkar köra väldigt slirigt och tokigt.

    SvaraRadera
  14. Härligt att ni kan åka ut med husbilen lite då och då! Vårt land är fantastiskt och bjuder på många fina vyer och intressanta saker.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  15. Skyltar, ja, du milde så många skyltar det finns överallt! Det är ibland så jag undrar om jag ska ställa bilen så jag hinner läsa alla, när jag är ute och kör bil!
    Nä, inte en chans på svamp. Kruttorrt överallt här och det dike som går mitt på vår tomt, det är helt söndertrasat med grov makadam över efter man fällde skogen i vintras. Det är upprörande att dom förstört mitt hemmasvampställe! Det där sista var på skoj, självklart sak dom kunna ta sin skog! Men min SVAMP!!!!
    Kramar

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)