måndag 20 juni 2016

Några vilda blommor...

... som blommar just nu...
... liten...
... är denna veronika i min favoritfärg...
... mindre...
 ... och betydligt mer oansenlig är grässtjärnblomman...
... och minst... 
... är brännässlornas pyttesmå stjärnor...

Färggladast är rödfibblan...
... orange eller brandgul - det är frågan?
Den gula Skelörten lyser också fint, men är nästan överblommad nu...

Den kommande natten är årets kortaste och kl. 00:34 inträffar sommarsolståndet ... så nu ska det väl vara sommar på riktigt :)

Ha det gott!

18 kommentarer:

  1. Du blir jätteglad om du får en kommentar och jag blir jätteglad för att få se dina fina bilder.
    Fotat detta med din macrokamera eller ... Vad var det nu för märke på din macrokamera *glömt*
    /kram Ljusletaren

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackra bilder, som alltid!
    Måste vara jätte kul att kunna ta macro bilder!
    Trevlig måndag! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Precis som vanligt alldeles underbara bilder! Jag måste använda mitt makroobjektiv mer!

    SvaraRadera
  4. Var just ute på långpromenad med en kompis. Utan kamera. Men de flesta blommor är så torra redan...

    SvaraRadera
  5. Älskar vilda blommor och föredrar dom jämfört med odlade varianter. Många av blommorna du visar har jag faktiskt sett tvärsöver gatan i skogen, men inte den fina orangea blomman, som jag faktiskt aldrig sett. Klart en är orange förresten. Det är ju min favo färg;-)

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på vackra blommor!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Mycket vackra foton av de små vildingarna :-)

    SvaraRadera
  8. Även den minsta lilla "ogräsblomman" blir oftast helt underbar i kameraobjektivet. Kram

    SvaraRadera
  9. Mycket vackra bilder på fina blommor!
    Nu ska det vara Sommar :-)

    Ha det gott o njut...Kram

    SvaraRadera
  10. Du är så duktig med kameran fantastiska bilder

    SvaraRadera
  11. Ska vi sitta uppe och njuta hela natten? Det känns väldigt konstigt att det vänder nu, sommaren har ju precis börjat...
    Fin bildkavalkad på söta och färggranna blommor.

    SvaraRadera
  12. Härlig årstid vi har nu, med alla vackra blomster och ljuvliga dofter. Man får liksom njuta varenda sekund.
    Ha en fin midsommarvecka! /Kram

    SvaraRadera
  13. Sommaren är ljuvlig och färggrann. Hos oss varierar vädret väldeliga regn en dag, sol nästa och sen regn igen. Det är väl så sommaren är. Kram

    SvaraRadera
  14. Vackra sommarblommor - en del så skira och andra mer robusta. Helt fantastiskt fina allihopa på sitt sätt. Det finns ju faktiskt lite blommor till midsommar i år, kanske kan det bli en liten blomsterkrans på huvudet bara för att traditionen säger så. Ha en fortsatt bra midsommarvecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min favoritfärg också. Men det är härligt att det finns många olika färger. Det dök upp ett jättefint vykort i min postlåda idag. På det fanns många fina blommor.
      Kram Bosse

      Radera
  15. Tack Anki, nu har jag åter lärt mig något nytt, rödfibbla! Den finns inte i min blombok och som jag undrat vad den färgglada blomman heter! Här blommar nu förgätmigej och veronika sida vid sida, det ser jättefint ut. Men lupinerna tar snart över helt tillsammans med hundkäx. Vackert men jag tycker inte om hur de sprider sig ohejdat. IFjol skulle jag vara duktig och knipsa bort blommorna innan de gick i frö, tror du det blev av? Nä just det...
    Kram

    SvaraRadera
  16. En underbar blomningstid men som går över alldeles för fort i min smak. Härliga blommor att njuta av så mycket som det bara någonsin går. Tack för att du delade med dig av sommarens underbara.

    Ha en fortsatt fin sommar !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  17. Det är en härlig tid nu med alla vackra blommor! Du har fotat dem så fint!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)