fredag 2 januari 2015

Så har vi då passerat nyårsskiftet... och det är redan den andra dagen på 2015 :)
Vi tog det väldigt lugnt på Nyårsafton... tittade på tv och kalasade på smörgåstårtan jag hade gjort...
Igår försökte solen komma fram och det blev en del blå gluggar bland molnen... riktigt skönt...
I dag har det varnats för Svea... ett oväder som skulle dra in under förmiddagen. SJ ställde in flera avgångar... men något riktigt busväder blev det aldrig...
Inte värre än att jag kunde ta min dagliga promenad i alla fall. All snö är borta och termometern visade på +7,6 varma grader på eftermiddagen... rena rama vårvädret :)
Ni som följt mig minns kanske att jag under det gångna året deltog i fotoutmaningen 365 foton 2014... den  avklarades förra veckan och nu fortsätter jag med 265 foton 2015... Det här är ett bra sätt att komma vidare när inspirationen sinar och man har svårt att hitta motiv, för här gäller det att leta motiv efter den förtryckta temalistan... 
... som Glöd...
 ... Rutor...
 ... Överlappad...
 ... Piggar...
 ... och Flikig..
Ja, som ni förstår så gillar jag att leta motiv :)

Önskar alla en god fortsättning på det nya året!

Ha det gott!

8 kommentarer:

  1. Vi har det lika grönt och "varmt" här hos oss också!
    Jag tycker du är fantastiskt duktig på att hitta motiv till fotoutmaningarna!
    Så fina bilder!!

    Kram och god fortsättning!
    /Annica

    SvaraRadera
  2. Inte heller här har blåsten varit så förskräcklig. Visste inte att den hette Svea. Att följa fototema är bra för ibland saknas inspirationen att ha något att skriva. Lycka till - själv fortsätter jag med färger så länge någon orkar föreslå nya färger. / Britt

    SvaraRadera
  3. Ja, nog är det vår i luften idag! Får se hur länge det varar.....
    Läckra temabilder!
    Ha en skön helg
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Här har det blåst rejält idag!

    SvaraRadera
  5. Du är en fantastisk fotograf, men det har jag skrivit tidigare.
    Här var det 10+ i morse så jag vågade mig ut på en lite längre promenad idag trots blåsten. Jag äter penicillin för min bihåle- och lunginflammation och jag känner mig mycket bättre. Men helt återställd är jag inte - har tappat lukten helt. Det är väldigt besvärligt när man inte ens kan känna det som luktar illa...
    Kram från Ingrid som önskar dig en fin fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  6. Bara fantasin kan sätta stopp när det gäller den härliga utmaningen ! - Och det lär ju inte hända dej:)
    Svea, så hette min älskade snälla mormor....Det känns väldigt underligt att en våldsam storm bär hennes namn....
    Ha det gott och ha en trevlig helg ! ( Ser framemot att få se dina nya fotoutmaningar 2015 ! )
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  7. God fortsättning Anki! Du har verkligen fantasi när det gäller att leta upp fina motiv. Jag fantiserar en hel del men det resulterar inte i bilder som andra kan njuta av, de flesta fantasier stannar kvar i min skalle, men det är kul att umgås med dem ibland. Man måste tillåta sig att fantisera ibland, annars skulle livet vara tråkigt.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)