onsdag 14 januari 2015

Sol!

Ja men visst... idag var det solsken. Det är knappt man tror sina ögon... nollgradigt och solsken... härligt!
En dag som gjord för promenad... är glad för mina Icebugs... min bästa investering. Med dem kan jag gå på isiga vägar utan att vara livrädd för att halka omkull... såå bra!
På en del platser var det dripp, dropp...
 ... och på andra var det frostigt...
Hästarna såg ut att må bra i solen...
 Liksom gråsparven som solar i söderläge :)
Naturens konstverk... ett hjärta till mig  :)

I morgon är en annan dag... och det lär vara annat väder på väg. Är så glad över den här soliga dagen, som nästan kändes som en föraning av våren!

Ha det gott!

24 kommentarer:

  1. Jättefint väder här med faktiskt!
    Hoppas Våren kommer fort!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Blå himmel och sol...vad är det? Längtar efter ljus och mindre blåst /M

    SvaraRadera
  3. Låter som en skön promenad, gott att passa på när solen visar sig. Rara bilder med droppar, hästar, fågel och hjärtat till sist!
    Ha en fortsatt fin vecka / Åsa

    SvaraRadera
  4. Åh, så härligt väder ni hade hos er i dag! Här var det bara grått och en och annan snöby.

    Så vackert det naturliga hjärtat var! :-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Härligt med sol! Vi hade regn. Idag är det så mörkt att jag inte vet vad det blir än :)

    SvaraRadera
  6. En solig dag gör att allt känns lättare. Dessutom blir naturen mycket vackrare. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig promenadväg!
    Ja och solen är väldigt sällsynt..... så njut!

    SvaraRadera
  8. Solstrålarna var för korta, för ända hit nådde de inte. Men jag glädjer mig åt din sol, ditt hjärta och dina fina bilder. Icebugs får jag googla på. / Britt

    SvaraRadera
  9. Fina foton! Droppbilder, hästar och den omtalade fågeln ;.) Sa till mitt foto på bloggen att det var en gråsparv men jag fick ge mig för det var en pilfink. De ser nästan likadana ut men pilfinken har en svart prick vid sitt öga. Jag med är jättenöjd med mina Icebugs. Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  10. Det ser härligt ut på dina bilder. Man måste ta tillvara på solglimtarna. Jag läste att det var viktigt att gå ut ändå under de ljusa timmarna. Jag ska försöka skärpa mig. När får jag låna solen? Kram Bosse

    SvaraRadera
  11. Underbara vinterbilder ! - Här är det betydligt kyligare och solen väntar vi på. Men till helgen har dom lovat mildare väder, så de ser vi fram emot. Naturen ger oss verkligen dom vackraste konstverken man kan få se !
    Önskar dej en mysig helg !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  12. Igår hade vi också strålande solsken men någon minusgrad. MEN det var takdropp där solen kom åt. Det ljud jag uppskattar mest. Såg nyss bild på snödroppar som kommit i Malmö. Våren är på väg!

    SvaraRadera
  13. Oh, så uppiggande och trevligt med sol! Jag gläds med bilderna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Det är märkligt vad naturen kan skapa... jag hade ett tö-hjärta utanför på verandan för något år sedan eller två! Ja utan dubb under fötterna vågar man sig ju inte ut. Ha nu en fin kväll så här på tulpanensdag! =) Kram

    SvaraRadera
  15. Sagolikt vackra vinterbilder! Icebugs - ja, de är något som står högst upp på önskelistan. Det varar vara väldigt bra!

    SvaraRadera
  16. Så vackert allt blir i solsken! Underbara bilder och gråsparven är bara så söt!!!
    Ha det så bra!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  17. En hel rad trevliga bilder. Kram

    SvaraRadera
  18. Ditt hus ligger så idylliskt och vackert. Och vackert r det med snö som lyser upp. Hos mig finns bara snö men ingen sol på bra länge. Nu är det busväder så det räcker, tur man har tak över huvudet
    Kramiz

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder, jag njuter!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Vackert, som vanligt! I dag har jag sett de första mandelblommorna, så nu kommer en fin tid här i Portugal. Elisabeth

    SvaraRadera
  21. Ja vi går mot vår men får nog stå ut med ett å annat oväder. Vad fina hästarna var såg riktigt ut att njuta. Gott med sol men här regna de på tvären just nu.
    Önskar dig en skön helg/kramkraam

    SvaraRadera
  22. Du är så duktig med din kamera, det har jag sagt förr och håller fast vid det. Collaget du gjort är ju mästerligt tycker jag.
    >ha nu en trevlig helg önskar Harriet

    SvaraRadera
  23. Åh lyckliga du som fick vara ute och fota i solskenet. Själv såg jag solen genom jobbets fönster en liten stund. Härliga bilder och ett så fantastiskt naturhjärta :-)

    SvaraRadera
  24. Vackert med snö, på avstånd!

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)