onsdag 31 december 2014

Final...

... ja, nu är det då 2014 års allra sista dag och ännu ett år har passerat. Åren går med en rasande fart och som farmor sa: "ja, vänta du så får du se... ju äldre du blir desto fortare går det..." 
Tänk så rätt hon hade :)

2014 började med barmark... och ovanligt milt.
I mitten av januari kom lite snö och lite kyla, men redan i början av mars kom våren med blommande hassel...
... och tussilago...
Så kom då sommaren... en sommar som började med kyla och regn och som sedan aldrig ville ta slut...
Vi gjorde som vanligt flera resor med husbilen... vilken frihetskänsla det är att bara kunna ge sig iväg. 
Vi åkte söderut... till Österlen... och vi åkte norrut, där vi tog Vildmarksvägen över Stekenjokk...
Så lite kortare turer... sammanlagt ca 65 dagar på resande fot. Nu står husbilen i vintervila och väntar på våren... om bara tre månader är det dags att hämta hem den igen... :)

Härom dagen neråt 20 minusgrader - då var det så här fint i Vånga...
Idag Nyårsafton... här en hälsning från mig till dig...

Ha det gott!


24 kommentarer:

  1. Vilken fin sammanställning, med alltid så fina bilder. Gott nytt år till dig också! / Britt

    SvaraRadera
  2. Visst borde det vara en hastighetsbegränsning på hur fort tiden får gå !
    - Tack för alla underbara bilder och alla minnesvärda ögonblick som du visat oss under året ♥
    Önskar dej och din familj ett trevligt slut på året och ett GOTT NYTT ÅR !
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år till er också!

    SvaraRadera
  4. Önskar er ett GOTT NYTT ÅR!

    Kram

    SvaraRadera
  5. önskar Dig detsamma, , tänk om den vore sann, Men det kommer nog lite
    oönskar väder med, så vill vi att alla skal tänka
    Ha det bra och lycka till nu,

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt är önskar vi från Portugal!

    SvaraRadera
  7. Du/ni verkar ha haft ett lika bra år som jag! Men visst har jag också märkt av att åren numera går fortare! Jag har lovat mig själv bli en bättre/flitigare bloggare 2015! Önskar dig nu ett riktigt gott nytt år med fortsatt fina bilder att gå in här och titta på!!!

    SvaraRadera
  8. Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till Er också!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Här kommer en Nyårskram från Lilla gummann och Kulturtanten!

    SvaraRadera
  10. Så underbart vackra bilder du får fram jämt !!

    Gott Nytt År på er bägge.......Kram

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder som vanligt! Kul att du bor i Vånga, inte så långt härifrån.
    Kram från Ingrid som önskar dig ett fint och gott år 2015.

    SvaraRadera
  12. Vi önskar er ett riktigt Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  13. Önskar dig ett riktigt gott nytt år och tack för alla trevliga inlägg du skapar! Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Hej, hur ska jag klura ut mitt dilemma Anki, jag vill inte ha nån ny karl men jag vill gärna åka motorcykel och husbil! Hihi, fattar inte hur det ska gå till, har ju inte färdmedlen i min egen ägo så att säga. Nå, vi får se då våren kommer, kanske kan jag hitta en väninna som vill med ut och åka...
    Gott Nytt År från pörtet

    SvaraRadera
  15. Önskar dit ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Ser framemot din härliga foton under 2015!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  16. Tusen tack Anki för bilderna under 2014, ett nöje att njuta av! Stor kram! 2015 fortsätter vi ... i fotande spåret ... :)

    SvaraRadera
  17. Gott Nytt År vännen!
    Fina foton /kram

    Ps Fin kyrkbild

    SvaraRadera
  18. Vackra bilder som vanligt! Ser fram emot kommande äventyr runt om i vårt land.

    Önskar dig ett Gott Nytt År!
    Elisabet

    SvaraRadera
  19. Så vackert i Vånga med sol och snö!! Och våren...ja men den är ju också alldeles underbart vacker, med alla sina knoppar, med alla sina förväntningar, hämta ut husbilen, planera...Tänk vilken tur att vi har denna variationen på väder och årstider, t.o.m. jag kan erkänna det, jag som inte är någon vintermänniska...
    God fortsättning, vi ses snart!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  20. Vilken fin sammanfattning av året och det där att bara kunna ta husbilen och åka iväg verkar ju helt fantastiskt! Och ni utnyttjar den ju verkligen, det blir ju drygt två månader på väg! Och ja, nu börjar vi på nytt liksom, fast jag tycker väl kanske att åren bara flyter i varandra.....och fortare och fortare går dom åren, jag håller med din farmor!
    God fortsättning!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  21. Tyvärr hade din farmor så rätt. Min mamma använde också den frasen. Jag tycker själv numera att åren går fortare och fortare ju äldre jag blir. Det gör mig både "rädd" och tacksam på samma gång. Tack både för dessa bilder och alla andra underbara blogginlägg du bjöd på under 2014. Kram Bosse

    SvaraRadera
  22. God fortsättning! Min farmor sa likadant och ja även hon hade rätt ;-) Åren bara flyger förbi. Önskar dig ännu ett trevligt år med bra fotomöjligheter.

    SvaraRadera
  23. God fortsättning på året som kommer med en massa nya utmaningar. Skall bli trevligt att få följa dig i din vardag.
    Kramizar

    SvaraRadera
  24. Jag tycker så om din blogg. Mest för de fantastiska bilderna och de resorna runt Sverige som ni gör med husbilen. På så sätt får man uppleva naturen lite överallt och det finns så många ställen man inte sett. Hoppas att du kommer upp hit någon fler gång och att vi kan träffas. Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)