onsdag 28 januari 2015

Gör jag inte...

Hos Eva  och BP hittade jag en lista på vad DE inte gör.
 Det inspirerade mig till att göra en egen lista. 
Den ser ut så här:

Jag röker inte - slutade för åtta år sedan och det enda jag ångrar är att jag inte slutade tidigare.
Jag äter inte kålsoppa  - har inte gjort sedan jag tvingades i skolan.
Jag läser inte skvallerblaskor - har inget intresse helt enkelt.
Jag läser inte om kungahuset heller - inte det minsta intresserad.
Jag färgar inte håret - äh vad sjutton... får ju vara glad ändå :)
Jag målar inte naglarna - så fult med korta naglar och nött nagellack och passar inte mig.
Jag går inte i högklackat - hm... rena självbevarelsedriften.
Den här bilden hittade jag hos en för mig okänd bloggare... 
Jag handarbetar inte - men - tro det eller ej... har faktiskt gjort en korsstygnstavla en gång :)
... men knyppla... alldeles för pilligt...
Jag diskuterar inte religion - varför skulle jag?
Skulpturgruppen Nattvarden i Dorotea... HÄR kan du läsa mer
Jag diskuterar inte politik heller... något får man väl ha för sig själv.
Och jag dödar inte spindlar...

Vad gör inte du?

Ha det gott!

22 kommentarer:

  1. hej, ja det va många saker de.. men visst har vi väl alla nått som vi inte gör..o kanske just nu som tex godis äter jag inte nu för nu godisstrejkar jag...hihi, politik o religion..nja det skiter jag i ´rent ut sagt.,,högklackat, icke sa nicke.. så visst finns det..jag borde göra en egen lista,,hoho kram

    SvaraRadera
  2. Det här var ju ett jättebra tips på ett inlägg. Det finns mycket som jag inte gör, men gärna skulle velat ifall jag kunnat och vågat. Vi har i varje fall minst en sak gemensamt. Jag går inte heller i högklackat, men det är bara för att mina fötter protesterar vilt. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, visst finns det saker man av olika skäl aldrig gör! Vissa saker har vi gemensamt - röker inte, har aldrig färgat håret, läser inte skvallerblaskor och kungahuset skiter jag fullständigt i. Är ibland lite långsint, så vissa affärer kommer jag aldrig i mitt liv att sätta min fot i igen....;-) Dessutom har jag av princip aldrig tagit hål i öronen! Ja, listan kan nog göras lång.
    Ha det så bra i blasket!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Jag skottar inte snö!
    Jag klipper inte gräs!
    Jag klipper inte häckar!

    Kram

    SvaraRadera
  5. :) Det är lite roligt att läsa alla dessa inte-listor! Man får en glimt av varandra genom dem ! :) Trevlig glimtar!

    SvaraRadera
  6. Jag klipper inte gräs, skottar snö eller byter däck heller. Jag har aldrig tagit hål i öronen. Jag dricker inte kaffe längre. Jag äter inte lutfisk. Jag hjular inte längre eller står på händer.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  7. Jag röker inte, försökte en gång när jag var 17 år, det var inte kul.
    Jag läser inte heller skvaller spalltor - eller om kunga -huset, må de leva lyckliga ändå.
    Jag går inte i högklackat längre, tårna ha fått sig en omgång från 60-talet ändå.
    Jag målar inte naglarna, bara ibland - när jag ska resa bort, så jag inte biter ner dem till knogarna.
    Jag dödar inte spindlar heller - släpper ut dem i frihet.
    Jag dödar inte möss för jag vågar inte . . . .

    Jodå jag färgar håret ännu - vågar inte se mig grå.
    Hål i öronen tog jag som 14 åring, - men nu har jag inte använt örhängen på år och dagar, de säkert växt igen.
    Tyvärr diskuterar jag politik och religion - men borde inte göra det för jag blir så jävla arg. Som tur är det bara med min kusin,
    där jag vågar säga honom precis det jag tänker - att han är så dum m.m. utan att vi blir ovänner. Vi kallar det Polsk riktstad, hi hi . . .
    Sen säger jag ofta att: livet är inte lätt, men det har ingen lovat heller.

    Hoppas ni har bättre väder än oss här, idag regn grått hela dagen, blä ....
    Må så gott Anki, kram/ Eva

    SvaraRadera
  8. Så kul att du tog upp listan, å 1 000 tack för länken:-) Du och jag har ju nästan allt gemensamt ser jag, vilket var en överraskning faktiskt - en positiv sådan alltså.
    Det enda som skiljer oss åt är att jag fortfarande röker och har inga planer på att fimpa.

    SvaraRadera
  9. Det var en kul lista.... Själv handlar jag aldrig på Coop, köper aldrig Aftonbladet, tankar inte på OK, skulle aldrig rösta på vänsterblocket med mera med mera. Kram

    SvaraRadera
  10. Näe...mycket kan jag också skriva under på, "det gör jag inte"...Men KÅLSOPPA? Skolans, ja den var ingen höjdare, och fortfarande gillar jag inte den som görs i storkök, men egen...då är det julafton när det serveras kålsoppa i paradiset! Nu ska jag i ärlighetens namna erkänna att det sällan sker, det blir oftast kålpudding av någon underlig anledning, mannen i huset vill ju ha kött som bekant...
    Snöblandat regn sa de i går kväll på väderleken. Den blandningen vet jag inte riktigt hur de fick till, det kommer snöflingor stora som lappvantar. Långpromenaden inställd, det blev en kort tur i skogen. Hoppas ni klarar er, tyckte ni hade lagom som det var...
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Alla de saker du inte gör, gör inte jag heller. Jo, föresten jag handarbetar ju. Och så motionerar jag alldeles för litet. Det skäms jag för. / Britt

    SvaraRadera
  12. Det var ett tänkvärt ämne som ska få mogna lite hos mig. Spontant så jag gillar inte ordet inte!
    Ha det inte dåligt, utan bra;) Kram Åsa

    SvaraRadera
  13. Allt utom att färga håret gör inte jag heller :-) Fast i all ärlighetens namn så färgar jag aldrig hela håret. Det kan bli lite slingor ibland och en toning ibland, men för det mesta hänger det bara där i alla sin cendréfärgade tråkighet, med inslag av frizziga vita strån.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  14. En del av det du inte gör, gör jag. Får nog ta mej en tankeställare.

    SvaraRadera
  15. Haha, vilket härligt inlägg, det måste jag haka på! Håller med dig om mycket, fast jag bara varit rökfri fyra år..
    Kålsoppa är en stor favorit hos mig, men jag förstår din avsky för skolmat. Själv åt jag inte det ni kallar för ängamat förrän för ett par år sedan...i skolan fick vi det som där kallades snålsoppa, med en massa antingen halvråa eller överkokta grönsaker och gräddvälling...
    Hatade alla typer av redda soppor bra länge...så det kan bli
    Kram från snöobygden

    SvaraRadera
  16. Vilket roligt inlägg !
    Det var väl det jag har misstänkt och anat...Att du inte äter kålsoppa !
    - Saker som jag inte gör i dag, kan jag ju göra i morgon även om jag inte planerat det...Livet är trots allt oförutsägbart !
    Ha det gott och gör det du vill ;)
    Kram / Anneli.

    SvaraRadera
  17. Ditt inlägg får mig att sitta och "storle" Tack det behövde jag nu :) Kände igen mig själv i många saker . Kramar // Anita :)

    SvaraRadera
  18. Jag VÄGRAR äta isterband! Det räcker som "inte" för tillfället, fniss...

    SvaraRadera
  19. Detta var ju intressant! Rökslut, ingen nagellack, ej heller höga klackar, knypplar inte, inga skvallerblaskor .... undrar om jag fick uppslag till ett blogginlägg här ... ska låta det snurra runt i snirkelhjärnan och se om det landar nog för att skriva lite .... tack för det Anki .. kram

    SvaraRadera
  20. Haha, vi är nog ganska lika förutom att jag älskar att handarbeta då :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  21. Ha, ha, ha! Det var inte mycket som stämde överens med vad jag inte gör!
    Men strunt samma, kompisar kan man va´ ändå!
    Kul att se vackra vyer från Norrköping på Antikrundan. Och någon där hade väl anknytning till Vånga? Är det inte där du bor?
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  22. Underbart inlägg! Kommer på mig själv med att sitta och le. :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)