onsdag 7 januari 2015

Så där ja...

... nu är julen 2014 nerpackad och instoppad längst in i Överhusets garderob igen... och det känns skönt!
 I natt kom snön... några cm, som under dagens lopp ökats med några cm till. Jag tycker nog det räcker så och vill inte ha mer :)
Vilken skillnad mot i förrgår, då jag var in till stan... Solsken och blå himmel... gamla Restaurang Palace i bakgrunden... tyvärr stängd numer, men där har man haft mycket kul en gång i tiden :)
En del av gräsänderna såg ut att njuta av solskenet... ännu fler verkade gilla det forsande vattnet i lekbäcken i Strömparken...
Under Gamlebro hänger den här fina kristallkronan...
... och spårvagnarna hade fortfarande sina röda tomteluvor :)
De gula stjärnorna som smyckar Hospitalsgatan... de har funnits där varje jul sedan jag var barn... antar att de fått lov att förnyas under årens gång... I mitten en del av det bevarade gamla Industrilandskapet och t.h. Rådhuset...

Inte mycket som händer den här tiden. Inte så mycket att skriva om, men nu går vi mot ljusare tider och för varje dag som går kommer vi en dag närmare våren... och dagarna blir längre och längre... Härligt!

Ha det gott!


19 kommentarer:

  1. Det är skönt att ha fått undan julen!
    Vi fick också ett par-tre cm snö inatt, idag har det varit uppåt 5 plus, så det mesta är borta igen.

    SvaraRadera
  2. Oj vad snö du har!!!! Pulsa på! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  3. Har nu suttit och tittat på din blogg ett tag och du är helt otrolig på att hitta alla möjliga motiv , har nog sagt det förut men så påhittig du är att hitta alla möjliga motiv . Kramar och önskar dig en god fortsättning på året // Anita :)

    SvaraRadera
  4. Här har julen också försvunnit in i lådorna och ställts på vinden. Men det man vet är är att snart är det dags att ta fram dom igen :)
    - För det är så de känns varje år ! Man vill att tiden ska gå sakta, samtidigt som man hela tiden ser framemot något...
    Så himla kul med kristallkronan som hänger där ! Förvånande att den får hänga kvar också.
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  5. Vad läckert med kristallkronan under bron!!!!
    Här kom det också lite snö idag, men den har redan börjat töa.... :-( Jag vill ju åka skidor!
    Här åker julen ut i helgen, tror jag, om jag inte jobbar.
    Ha det så gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Det var väl underbart skönt att packa ned julen för denna gången. Kram

    SvaraRadera
  7. Fina bilder från " Peking "!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Att dagarna blir längre och längre är ju helt underbart och det var ganska härligt att plocka bort julen också. Vi går liksom mot rätt tid :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Fina bilder. Att man till och med ser det lilla solskenet i bilderna. Här har också det mesta plockats bort, men riktigt klar är jag inte.
    En sådan kristallkrona har jag sett över kanalen i Malmö. Fast där hänger den över, här ser den ut att hänga under.
    Nej, inte mycket händer just nu. / Britt

    SvaraRadera
  10. Åh så vackra bilder där vintersolen lyser upp! Kändes skönt att se för nu håller det på att bli ruggväder hos mig.

    SvaraRadera
  11. Häftigt med kristallkronan under bron och luvor på bussarna. Här snöar det också idag och jag steker älgbiff till några ungdomar från Skåne som ska komma och äta

    SvaraRadera
  12. Ja nu är de inte många spår av julen längre :)
    Oj vad snö ni har. Här kom pyttelite i går, men de försvann lika fort igen, idag är de blåst o regn . ich.
    Vad hämtigt med en kristallkrona under bron - får den vara ifred också, de e fantastiskt. Härligt tilltag o hänga den där.
    Nu ska jag iväg o träna CWC så i morgon är man väl orölig :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  13. Kul att se lite stadsbilder som omväxling! Din stad är så mysig, men förskräckligt stor, h ihi, Ludivka, som är min stad, har vuxit i år och nått 26.000 invånare. Det du, skulle tro ni har en nolla till, minst...
    Igår snö, idag regn, imorgon förmodligen snö, underlaget man ska gå på är mer än vanskligt. Idag fick Blinka förlja med husse så jag slapp slira omkring.
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Hej Anki!
    Det var länge sedan jag tittade in på din blogg nu! Det har blivit så lite tid över för sånt ett tag nu... Ja visst är det så att det känns lite skönt att få plocka bort julen trots att det kändes så bra när man plockade fram allt!
    Här uppe i norr har vi haft snö länge även om den i det närmaste tinade bort över nyår!
    Det var en sån kontrast mot julen då vi hade ca 17 minus.
    Men i dag snöar det igen så kanske får vi ett vitt landskap igen. Det blir ju så mycket ljusare med snö på marken!

    Det är vackra bilder du bjuder på!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Så skönt att få bilder från hemorten!! Fast Vånga-bilderna var också granna!! Jag har några tomtar kvar. De får nog inte vara ända tills tjugonda knut, men väl så länge vi står kvar här i Armaçâo de Pêra. Ha en bra fortsättning på 2015! Elisabeth

    SvaraRadera
  16. Du har tagit så vackra bilder. Gillar bilden med kristallkronan. Den är spännande.

    Ja nu går vi mot ljusare tider som är helt underbart.
    Ha det så gott och Kramkram.

    SvaraRadera
  17. Jag tycker du fick ihop många fina bilder. Tomtefina spårvagnar. Kristallkronor på oväntat ställe. Undra om någon klåfingrig försökt ta ner den någon gång. Det är härligt att det går mot ljusare tider. Nu fortsätter jag nermonterandet av julen 2014. Kram Bosse

    SvaraRadera
  18. Julen är borta här också och likaså snön.
    Tack för underbara bilder!
    Kram till dig och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Skönt bli av med julegrejs va! Och jaså ingen clivia jag kan fresta med. Ha ha mina blommar aldrig. De kanske känner sig oälskade. Fina bilder visar du. Ha dä gött. Kram Karina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)