tisdag 13 januari 2015

Inget nytt...

... nej, här händer inte mycket. Den ena dagen den andra lik - eller inte riktigt. Den ena dagen barmark...
... och nästa dag snö...
... och så töväder...
... lite nysnö...
... och så blaskväder igen...
 Inte många sådana här dagar... några minus... lite snö och sol!
Ägnar mina dagar åt minnen från förra sommaren... En fotobok med bilder från 2014 års husbilsturer ska det bli...
Inte lätt att välja vilka bilder som ska vara med... vi var ju både söderut med Ystad som mål...
 ... och norrut till bl.a. Stekenjokk...
Det är många bildmappar att gå igenom... men snart är det klart... har i alla fall kommit en bra bit på väg :)

Ha det gott!

22 kommentarer:

  1. Du har verkligen sett mycket av Sverige. Funderar du på att ge ut en fotobok om era resor? Jag garanterar att den hade blivit populär med alla dina fina bilder och underhållande text. Kram

    SvaraRadera
  2. Samma sorts väder här. Som Gunnel skriver, jag tror också att med dina bilder kan det nog bli en säljande bok. / Britt

    SvaraRadera
  3. Flitigt med boken. Jag borde också...

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Kul med nya besökare... ja mitt jobb är underbart:).
    Vi spenderar mycket tid med barnen i skogen.
    Här var det svallis idag på vägen så man fick ha tungan mitt i munnen.
    gun

    SvaraRadera
  5. Fina bilder,här har vi ca 3 dm nysnö och runt nollan idag!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder av det ombytliga vädret. Likadant här men mindre snö även om vi haft vitt på marken mellan varven. Mysigt minnas den underbara sommaren med dina fina bilder. Kram :)

    SvaraRadera
  7. Nej, ingen ordning på vädret här heller! Önskar inget hellre än fin nysnö, sol och några minusgrader.....
    Härligt att se tillbaka på sommaren!
    Fina bilder!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Du...det händer inte så mycket här heller...ungefär samma väderlek, ungefär samma slask...Man blir glad av dina bilder med sol och snö, det är väl så det ska se ut i januari egentligen.
    Och fotoboken...jo men visst är det ett pillergöra, och visst är det svårt att välja bilder. Men nu har jag laddat upp, rensat bort och satt ihop. Så nu väntar jag bara på ett erbjudande om lite rabatt...det vart "några" extrasidor, så den stack iväg i pris.
    Annars så...nej jag ska inte gnälla, men det har rört på sig under helgen, om man säger så...
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Hej, du har härliga foton i headern nu, här kommer för tillfället lite underkylt regn! Även i 8 minusgrader igår fick vi regn...ja fattar nada..
    Nå, det var glatt på sparken idag, Blinka fick pinna på bra med sina korta ben. Och tjocka tanten bara stod på medarna och följde med...
    'Det ser nog inte klokt ut...
    Men roligt har vi o det är ju huvudsaken
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Trevligt med lite snö...............................
    på avstånd!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Och fina Sixten på väg hem.....
    Ja det är ett märkligt väder, men nu räcker det med blåst tycker jag.
    Orkar inte ligga vaken och lyssna på detta om nätterna, för sova går ju
    inte då det viner om knutarna, knakar i både det ena och det andra.
    Det är aldrig lätt att välja bilder, och du har väl hur många som helst kan
    jag tro, men boken kommer att bli kanon =)
    Ha det fint i snöslask halkan.....
    Kram

    SvaraRadera
  12. Samma väder här också. Söndag kväll sliter man ont med 15 cm blötsnö, nästa dag regn, nästa dag frysgrader. Man kan ju inte säga att det är samma väder varje dag. Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig sysselsättning! Att sitta och njuta av fina sommarbilder är något som lyser upp dagar som dessa.
    Förstår att det är många bilder att välja mellan.
    Önskar dig en fin kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Förstår att du har många bilder från rullande resor ...fotografen som bor i det där goa mysiga torpet :)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Men ni har variation i alla fall, hittills har vi bara ett väder och det är grått och milt och ibland stormar det som bara den. Jag går fortfarande och väntar på sträng kyla, snö och sol!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Men vad du är flitig! Jag börjar med mina bilder och försöker sortera och få till något vettigt, men ger upp varje gång. Kanske nästa gång...
    Det är ju så kul att se var man faktiskt varit och har gjort och minnas tillbaka. Vädret är bra konstigt, igår kväll var det snö på backen, minusgrader och så började det regna mitt i alltihop. Hoppas på sol nu!
    Ha det fint och tack för hälsning! / Åsa

    SvaraRadera
  17. Fina bilder som vanligt. Fotobok ska jag också göra när jag slutat jobba...
    Kram

    SvaraRadera
  18. Hej Anki, äntligen är jag på G och förhoppningsvis min dator eller cyberrymden.
    Jag har oxå varit rejält sjuk, inte orkat med något bara sitta och glo och ligga och glo och vänta på att det värsta ska 'gå över'.
    Jag har en del att läsa igenom nu, men det är ju inget betungande att göra, bara trevligt att få läsa vad som hänt hos dig (er)
    Tack snälla för kommentarer hos mig. Jag önskar även dig och din härliga blogg ett riktigt gott nytt år.
    Mitt års avslut och nyår blev inte som man hoppades på, men det kunde vara mkt värre.
    Innan dess hade vi ju två underbara veckor på Teneriffa, sen blev jag kanske smittad på flyget, det är lätt hänt.

    Jag ser att även ni har ett blandat väder, vi har inte haft så mycket snö mest regn, regn blåst -storm m.m.
    Snö hade vi bara julveckan sen försvann den. Synd för den kunde få vara kvar just för barnens skull, det lyser upp så fint oxå.
    Så mysig eran Sixten är, oj vad jag skulle vilja gosa med den katten, påminner om våran 'ängla Klas' och Gorbatjov, de var mkt fina röda katter. Vår Sixten är en ensamkatt, han är van att bara ha oss husse o matte, men jag hade gärna vilja ha en röd kisse.
    Jag skulle oxå vilja ha en hund, ja en häst oxå och varför inte några söta alpackor, hi hi hi . . . . men man måste hejda sig . . . .

    Må så gott kram/ Eva

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder på ett vackert vinterlandskap. Här på västkusten har vi inte haft någon snö alls i vinter, lite trist faktiskt. Förra sommaren kom vi inte så långt med vår husbil, hoppas på lite längre resor i år. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  20. Det är omväxling i varje fall...på vädret!
    Här är det regn i parti och minut!
    Nu ska jag titta på din fotosida!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  21. Lycka till med fotourvalet. Jag tycker också att det är svårt att välja ut vilka bilder man vill föreviga i en bok. Helt underbar bild på röd kissekatt mot den vita snön :-)

    SvaraRadera
  22. Omväxlande väder. Älskar att se dina snöbilder eftersom jag befinner mej i södra Spanien med lite annat väder!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)