måndag 26 januari 2015

Solsken, trevligt besök och mer snö...

I fredags var det en så´n där underbar vinterdag,,, bara någon grad kallt och sol... underbart :)
Gick ut strax före åtta för att vara före solen...
... det är solen som speglar sig i garagefönstret.
Där borta kommer solen!
 Åt andra hållet ligger morgondimman...
Solens första strålar når trädtopparna... och himlen lyser som guld...
Nästan hemma,,, för första gången i vinter når solens strålar vår lilla stuga... då känns det att vi går mot rätt håll... mot våren :)
I lördags fick vi trevligt besök dåvännerna Rigmor, Urban och hunden Zambo kom på besök :)
En promenad blev det förstås... synd att solen inte ville visa sig...
Fåren undrade nog vem den skäggige var...
... medan han, den skäggige Zambo såg ut som han skulle kunna tänka sig att leka med dem...
Trollet tittade också på Zambo, men det märkte han inte...
Vi följde vår väg ca. en km bort till Trälsäter där vi vände...
 Vackert med de snöklädda grenarna och vi hittade ett snöhjärta  :)
Den gamla döda tallen... riktigt mäktig och så fin så här...
 Idag är det måndag igen och nu snöar det igen... vill inte ha mer snö nu!
Trots snön och att det är en bit kvar till våren så känns det bra att veta att vi har en massa trevligt framför oss... i år igen!

Ha det gott!

24 kommentarer:

  1. Milde himmel vilka helt makalöst vackra bilder - du har hela julkortsarsenalen klar, den saken är klar! Jag ska titta igen, det är ju det jag säger, det finns väl inget vackrare än det här vita rena tysta och fina.......det må vara vatten och hav och segelbåtar och blommor och syréner och allt, det är helt underbart, men för mig finns det inget som går upp emot detta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Fina vinterbilder och nu verkar det ju komma mer snö..... suck, jag vill gärna ha vår istället. Men det är väl förtidigt att hoppas på det. Ha en härlig eftermiddag! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder!!!!! Helt makalösa. Här är det bara slask kvar så det blir inga vintriga bilder här inte.
    Hoppas du får en fin start på veckan!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Snö är fint på bild, men i övrigt är jag gärna utan!

    SvaraRadera
  5. Så där ska vinter se ut! Riktigt vackra bilder, med litet litet sol också. Här har inte solen visat sig på bra länge. Här har det snöat idag, nu slaskar det och sedan ska det bli kallare igen. Inte så kul väder.
    En sådan där åtelkamera ska jag faktiskt kolla på. Det vore jättespännande. / Britt

    SvaraRadera
  6. Oj vad snö ni har!!!!!! Så fina bilder! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  7. Härligt med fina vinterbilder så här på avstånd!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Du får mig att längta hem med dina fina vinterbilder.
    Men än får det vänta några månader tills vi vänder nosen mot norr :D
    Passar på att njuta av fotona så länge.

    SvaraRadera
  9. Visst är det fantastiskt vackert ute nu i vårt vinterlandskap ! - Och det är väl en himla tur att man kan trösta sej med det, när våren känns långt borta. Jag gillar ju vintern, men just januari och februari tycker jag kan vara halvtunga....Men när solen skiner så känns det förstås annorlunda ;)
    Fantastiskt vackra bilder som vi alla får njuta av !
    Kram och sköt om dej !
    / Anneli

    SvaraRadera
  10. Dina vinterbilder gör att jag ändrar uppfattning om vintern direkt. Den ska finnas kvar...fast inte Skånevarianten, för den är för trist. Så vackert ert hus ligger. Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka fantastiska vinterbilder!
    Nu blev jag inspirerad att pallra mej ut en dag och fota i gryningen! Helt underbart ljus!

    Ha det gott!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  12. Så många fina snöiga foton!! Det räcker gott att få del av dina bilder, för att få vinterkänsla!! Elisabeth

    SvaraRadera
  13. Vad elak jag är. Eller inte. Orsaken är att jag är "snöförtjust" i dina bilder. Därför vill jag att du ska ha mycket snö. Annars får jag inte njuta. Underbara bilder Anki du bjuder oss på. Kram från ett regnigt Ystad.

    SvaraRadera
  14. Alltså här har du lyckats med åtminstone en sak kan jag säga: Jag hatar allt vad vinter och snö heter, men herregud vilka vackra bilder:-) Ok jag sitter bekvämt bakåtlutad i värmen och njuter att titta på dom, men ändå;-)

    SvaraRadera
  15. Fantastiska vinterbilder från promenaden. Ni bor vackert! Vi har haft ungefär samma väder som ni de senaste dagarna.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  16. Det är alltid så vackert där Du far fram med Din kamera.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  17. I ett hus vid skugens slut, liten tomte tittar ut...
    Ja, det är precis vad jag tänker mig skulle kunna hända när jag ser solen träffa er stuga. Så fina bilder.
    Mest mulet här, faktiskt inte minsta solstråle.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  18. Å så fina foton, jag bara älskar när det bjuds på sådan härlig vacker natur, tack för det. Ja våren kommer nog den också kanske det inte känns så just nu men idag här hos mig är det sol å fågelsång.
    Ha det gott/kramizar

    SvaraRadera
  19. Jag njuter för fullt av dina super vackra vinterbilder.
    Så här ska en vinter se ut, då gillar jag vintern med dess magiska tysta natur.
    Vilket härligt klätterträd, ja inte nu för min del, tyvärr stela atros leder, men jag minns barndomens klättring, det lever jag på nu, hi hi . . .
    Hur länge får man njuta av dessa härliga motiv av naturen, ja inte bara på bild ? ! I varje fall inte här hos oss, varje dag är olika, fy vad trist.
    Så kul och trevligt för er att få besök av vännerna och roliga vovven Zambo.

    Tänk om vi får all den snön som New York borna ha fått, det vill man inte ha, nej nej!
    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera
  20. Så underbara vinterfotografier! Här har vi också fina vinterdagar! Skönt när regnet fått ge vika och snön kommit. :-) Ha en fin dag!/Helena

    SvaraRadera
  21. Ja men visst var det en supermysig lördag, trots att solen svek oss!! Ni bor ju så himlans vackert, det är ju bara att promenera rakt ut så upptäcker man både det ena efter det andra, men trollet missade jag, och tur var väl det...eller, han såg ju riktigt beskedlig ut. Den gamla döda tallen...så dramatisk, och så snygg den blev på bild sen! Sen såg jag att någon skrev här ovan att du hade julkorten klara, och...ja jag kan bara hålla med, det är bara att välja och vraka för dej när det är så dags!!
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  22. Av bilderna att dömma, har ni underbart vinterväder, med lagom mycket snö och solsken. Kram & Må gott

    SvaraRadera
  23. Underbart fina vinterbilder! Men det känns skönt att våren är på väg, även om det dröjer ett bra tag till, kvällarna blir i alla fall ljusare för varje dag och det känns skönt. Det känns som en lättnad att det inte längre är kolmörkt klockan 16. Ha det bra!

    SvaraRadera
  24. Jag förstår att du njöt av att kunna gå ut och fotografera - helt underbara bilder!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)