fredag 31 oktober 2014

Vacker senhöstmorgon...

... när solen just kommer upp bakom träden... ja, då måste man ju bara ut med kameran :)
... nollgradigt... och eklöven kantas av frost...
... och nävan sträcker sig mot solens strålar, som väl inte värmer så mycket ...
 Vårt enda äppelträd vägrar att tappa löven... och några äpplen finns också kvar :)
Huset är "Lillstugan", den ena av våra två gäststugor...
På väg till skogen... med svampkorgen i den ena handen...
Skogsvägen... härligt höstväder... en del svamp...
... och ett konstigt ljus... lite spöklikt... går snabbt vidare...
Inte mycket färg på asplöven i år... men fina ändå...
... men desto mer färg när jag lekte med olja, färgat vatten
 och brustablett... :)
Någon mer än jag som ser smileyn överst t.v?
Var till Finspång och handlade... på systemet såg jag att  Blossas årgångsglögg hade kommit. Tror den är tillägnad bloggvännen Lavendia... nog måste det vara så...?  :)
En liten påminnelse... efter höst och vinter kommer vår! 
Den här videkissen tror visst att våren är på gång redan... undrar om den lyssnade när jag sjöng lite tyst för den... 
Sov du lilla videung än så är det vinter...

Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Den första bilden är som tagen ur en film inspelad efter böcker skrivna av Jane Austen. En helt underbar bild. Sedan fastnar jag på dina långa ben. Älskar skuggor, men lir genast betydligt längre.
    Överraskningen är din lek med olja, färgat vatten och brustablett. Vilka skapelser! Klart jag ser smileyn men även bubblorna som kan vara blommor i de två sista bilderna. Hoppas din lek hamnade på väggen. Om inte kan du få min adress;-)

    SvaraRadera
  2. Sååååå vackra bilder igen! Min favorit är videkissen.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  3. Ja jag ser smileyn! Du har extraordinära sätt att få fram färger i tillvaron, duktiga du! Ikväll fick vi snöblask här, dessvärre alldeles nära nollan för att det ska ligga kvar imorgon när det är ljust och man kan fota...
    Ha nu en skön helg, i morgon är en ny månad, den tristaste och gråaste på hela året, suck
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Smileyn såg jag direkt :) Häftigt!

    SvaraRadera
  5. Riktigt härliga bilder som vanligt. Ha en trevlig helg & Kram

    SvaraRadera
  6. HUJEDAMEJ vilka bilder, jag bara gapar - ahhhhhaaaaaaaaa
    Gillar bild nr. 2, sagolik - det var härligt att få se på dina bilder.

    Jaha det börjar bli glöggdax, undrar hur den nya smakar, ja inte kan den väl smaka lavendel, eller ????
    Trevlig helg Anki/ kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Fullkomligt underbara bilder! Som riktigt piggade upp mig...precis vad jag behövde.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  8. Ibland känner jag att orden inte räcker till - jag beundrar dina bilder . det vet du sedan förr och har BEHÅLLNING av de! Tack!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oj...nu går det undan här i svängarna, men jag väljer att svara på det här inlägget!!
    Å nu tog Tove här ovan orden liksom ur mun på mej, så...jag instämmer helt med föregående talare! Första bilden är så vacker som det bara kan vara en tidig höstmorgon, och visst ser jag smileyn, och ja...alla bilder är bara sååå bra! Däremot har jag inte köpt årets glögg, och jag vet inte om jag kommer att göra det heller, hittade nämligen glögg sen förra året i våra gömmer, flera flaskor...om de nu går att använda.
    Idag var det tänkt för lite trädgårdsarbete och ta in de sista pelargonerna. Men...jag backar när det regnar. Den här veckan har inte varit rolig för kroppen och då väljer jag att ha lite inomhuspyssel. Som grädde på moset en rejäl laddning kålpudding, finns det något godare...??
    Bara för att du förstår...jag har varit vid dammen flera gånger för att se om den ligger skadad någonstans, men nej...så förmodligen fick den sig bara en rejäl omgång. Och efter kylan som kom nu så hoppas jag att den kommit till ro.
    Ha en riktigt skön och lugn helg, och snart är det fredag...tjohooo!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Ja då visst såg jag smileyn. Är lite avundsjuk på alla som är morgonpigga, ni tar alltid så härliga foton. Som kvällsmänniska så blir det aldrig att jag orkar gå upp i ottan de få dagar jag är ledig.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)