fredag 3 oktober 2014

På rull igen...

 Efter alla svampaktiviteter som inte blev som jag tänkt, så är jag nu fri att göra vad jag vill... och vad kan då vara bättre än en tur med bobilen :)
Hemifrån via Grensholmsallén, bakvägen genom Ljungsbro för att handla och så stannade vi här på ställplatsen vid Södra hamnen i Motala.
Lite grått och lite regnigt igår på dagen, som förbyttes mot en fin kväll med en magnifik solnedgång...
... här ser solen gul ut, men den var alldeles blodröd... tyvärr lyckades jag inte hitta rätt inställningar...
Mörkret sänkte sig...
 ... och så randades en ny dag...
... en ny strålande vacker höstdag.
Och nu ska vi snart åka vidare för att framåt kvällen träffa goda vänner någonstans uppe i Kilsbergen...
Det ser vi fram emot!
Fortsättning följer... :)

Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Motala är en fin stad vid Göta kanal och en bra ställplats i hamnen!

    Ha det gott på turen/Kram

    SvaraRadera
  2. Å där fick jag svar på frågan, eller mer ett konstaterande, att Motala bjöd på sig. Så klart, där är det alltid vackert. Vet inte riktigt varför vi aldrig stått där. Men det blir fler husbilssäsonger.
    Nu hoppas vi på kanonväder i Kilsbergen, och att jag inte lurat er alldeles åt fanders med mina koordinater...jag är ju inte så hemma på det där...Som lite krydda i helgen kan jag meddela att det setts björn i skogarna där uppe, så vem vet vad vi får i kameralinsen den här helgen...
    Ha det så gott idag så ses vi framåt kvällskvisten!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så helt otroliga bilder! I Ljungsbro har jag bott en vecka på vandrarhem med ett gäng simmare. Vilka uppskattade chokladen mer än naturen.

    SvaraRadera
  4. Så kul att ni är på väg igen. Då kan jag se fram emot många intressanta inlägg och fina bilder...precis som idag. Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med husbil!? Man kan åka vart man vill och när man vill. Så synd att du inte hittade svamp, det fanns det gott om hos oss :) Ha det så trevligt på er resa.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad vackert!
    Önskar er en riktigt skön helg i mina hemtrakter! Kan rekommendera Falkaberget i kvällssol och svamp det finns det, men det är väldigt torrt här också.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Trevlig fortsatt resa!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar solnedgång! Motala har jag aldrig besökt, så tack för bilderna. Ser fram emot fortsättningen:-)

    SvaraRadera
  9. Vilken solnedgång! Otroligt! Det är så roligt att läsa resebroschyrer ibland när dom skriver att man ska åka dit och dit för solnedgångarnas skull - men kan man ha finare än den som du såg i Motala?! Nä, tror inte det. I Motala har jag varit, men det var länge sedan. Var ute i skogen idag och hittade en styck Karl Johan, några trattisar, några vanliga kantareller och en blek taggsvamp! Och så hittade jag fler av dom där eventuella champinjonerna, men jag vågar inte.....
    Kilsbergen, vackra, körde ofta min svärmor till Dalarna när hennes dotter (min svägerska) bodde där och det var så fint när man såg dom på håll!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Hösten med alla färger, Södra Hamnens ställplats, Motala stad, alla är värda att uppleva flera gånger om året.
    Vi har dessutom fem tomma P 11 gasolflaskor nu, så vår nästa resa blir också till Motala. Billig gasol och alltid trevligt bemötande på ställplatsen. Kram från Småland

    SvaraRadera
  11. Oj så mycket fint det är på den här bloggen.
    Du har så rätt, går man ut utan kamera så är man lite slarvigt klädd.

    SvaraRadera
  12. Så fint du har fångat alla vackra höst och kvällsfärger! :-)

    SvaraRadera
  13. Kilsbergen, dem har jag bara läst om, som en otroligt vacker plats i landet. Och att det är vackert i ditt hörn av riket det ser jag ju. Där jag nu bor har jag inga solnedgångar synliga, solen går ner bakom både träd och huskroppar. Morgonsolen är jag aldrig uppe till, utom igår, men då var det dimmigt.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)