lördag 18 oktober 2014

Lördagstema - Just nu

Idag den 18 oktober... är Musikantas tema Just nu...
Det är den 291:a dagen på det här året...
Lukas har namnsdag...
 Solen gick upp kl. 07. 34 och så här såg det ut hos mig när klockan var 8...
Björkarnas löv som fortfarande sitter kvar såg ut att vara gjorda av guld  :)
Just nu är det såå vackert... jag njuter av varje stund. 
Just nu är t.o.m. utblommade tistlar vackra :)
Just nu finns fortfarande löv kvar på lindarna i Södra Promenaden...

Just nu pågår arkeologiska utgrävningar i Norrköping... bland annat som här
 i kvarteret Kopparkypen...
I bakgrunden ses Värmekyrkan med sina fyra skorstenar som snart åter förvandlas till sta´ns finaste adventsljusstake :)

Just nu hinner jag inte mer... för i dag - inte precis just nu, men alldeles snart ska jag göra mig i ordning för att åka till Vretaskolan... där årets upplaga av Östgötamulen äger rum just idag.
Vet ni inte vad det är? 
Koutställning... med allt vad det innebär... riktigt kul... det är vad det är  :)

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Ha en riktigt bra dag nu då :)

    SvaraRadera
  2. Så bidrog ditt goa vackra inlägg till ännu en just nu upplevelse för mig :) tack, jag njuter! Den där vägkröken ...,
    Östgötamulen - koutställning min sann, riktigt kul och mul ska du ha där. Antar vi får se några mular? :) kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Så fint när löven fortfarande är kvar i träden.:-) Vackra fotografier Här börjar det mest vara kala grenar och i förrgår flög det snö i luften.

    SvaraRadera
  4. Och just NU är jag inne på dagens andra kopp kaffe, och missar tyvärr Vreta...Sååå vackert det är hemma hos dej, och guld i träden, det är inte illa det!! Här tog vi morgonpromenaden i solsken, men nu kommer det lätta slöjor in över skogskanten så man vet aldrig hur den här dagen slutar. Jag vet iallafall vad jag ska göra...suck.
    Vad är det dom letar efter i Norrköping? Har de gjort fynd tidigare, så de vet att det finns, eller är det inför kommande byggnationer? Spännande...skulle nog ha blivit arkeolog känner jag, tycker om att rota i gamla saker, och gärna andras!
    Ha en riktigt skön lördag vännen, och snart ses vi!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vackert så länge Solen skiner o snön håller sig borta!

    Ha det gott/HöstKram

    SvaraRadera
  6. Fina höstliga bilder. Ha det så trevligt på koutställningen. Blir det bilder därifrån också? Jaså Lukas har namnsdag - bra att du påminde mig.

    SvaraRadera
  7. Det verkar hända en del spännande saker i dina trakter, koutställning och arkeologiska utgrävningar, sådant händer sällan häromkring. Tistlarna du fotograferat är verkligen vackra!
    Skön helg! / Åsa

    SvaraRadera
  8. Just nu är det så vackert som det bara kan vara och det gäller att ta vara på stunderna av höst som fortfarande är. Kanske du visar några bilder från koutställningen också?
    Mycket vackra bilder för övrigt!
    Tack för dem och så roligt att du deltar i lördagstemat!

    SvaraRadera
  9. Guld i träden! Fantastiskt! Hösten är vacker och härlig. Kul med konstrunda.
    Ha en intressant dag.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  10. Just nu pausar jag lite i städning och flytt av kontor. Otroligt hur mycket tekniska prylar det går åt nuförtiden och ändå växer pappershögarna.
    Fina höstfärger hos dig. Här är det mest gult som gäller.
    Koutställning låter ju spännande. Tycker mycket om kor. De är nyfikna, men ändå godmodiga. Favoritobjekt att fota.
    Hoppas vi får en visuell resumé från tillställningen.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  11. Nu fick du mig att googla Östgötamulen. Nu förstår jag bättre. Ungefär som en hundutställning alltså;-) Får dom också rosetter - kossorna alltså;-)

    De första tre bilderna var verkligen fantastiskt vackra:-)

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder av en vacker årstid. Och så läste jag lite slarvigt och var övertygad om att det var en konstutställning du skulle på. Såg sedan Pettas kommentar och fnittrade lite åt "felskrivningen". Såg sedan BP:s kommentar och gick tillbaka till inlägget och läste ordentligt. Det ÄR alltså en koutställning. Intressant. Hoppas på bloggrapport!

    SvaraRadera
  13. En liten hälsning i sena timmen!
    Fina höstbilder.
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Just nu är det verkligen vackert ute, fast just nu regnar det här på Gotland och det lär nog bli inneväder hela dagen.
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  15. Din tistelbild är bara så njutningsfullt vacker *tack*
    Backen mot ditt hus (antar jag) är också så behagligt charmig.
    Fint inlägg och fina bilder/ kram

    SvaraRadera
  16. Makalöst vackra bilder och väldigt roligt att man känner igen sig helt!
    kram från Ingrid

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)