söndag 7 april 2013

Söndagsfoto... fågel

Suss och Kai vill se fåglar den här veckan...

Har inte haft så mycket tid och möjlighet att ge mig ut på jakt efter nya motiv,
så det blir arkivbilder från mig.

Den här lille tuffingen är hur söt som helst och har just lämnat sitt bo...
Var är du mamma? Jag är hungrig!
En bild från i somras när herr gråsparv kom och snodde en lite för  stor brödbit :)
Snart kommer jag med käket!
Här får du smaka!
Flera som har mat i tankarna...

Matleverans!

Hemma hos fotokompisen Maria...
... där tillbringade jag förra året en skön sommarkväll i gräset tillsammans med dygnsgamla ankungar :)
Så till sist ett litet collage från mitt köksfönster...

Vill du se fler fåglar så titta in på Söndagsfoto hos Suss och Kai :)

Ha det gott!

26 kommentarer:

  1. Nu har njutit en stund av Dina enormt fina fågelbilder, blir ju nästan lite "salig";)
    Vill så gärna hitta fåglar och fota, men bor man i stan och tiden är knapp så blir det inte så mycket!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Härliga fågelbilder. Gulliga, söta och tänkvärda. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  3. Vad härliga bilder. ♥ ♥

    SvaraRadera

  4. Hur kan Du få dem att sitta still så länge så Du hinner fota.
    Innan jag fått upp mobilen ur fodralet,tagit fram kamera på den så har fåglarna flugit sin väg.

    Svalor lär jag heller inte få se. Tur att det finns sådana som Du och andra som fotar så vi kan få njuta av fina fåglar i deras rätta miljöer.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder på fåglarna. Det är så svårt att fotografera fåglar åtminstone med min kamera. Dom rör sig så fort och jag får alltid bara en massa fladdrande vingar och suddiga grejor. Kanske när jag skaffar en ny kamera.
    Här finns i alla fall hur mycket fåglar som helst att fotografera men inga vårfåglar har kommit ännu, jo svanarna har kommit men inget annat, inte ens bofinken eller koltrasten har nått upp hit ännu.

    SvaraRadera
  6. Fina bilder!

    Utanför vardagsrumsfönstret ser jag hundratals Änder, några Svanar och lite andra fåglar!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Bara att konstatera, fåglar är alltid hungriga!!!!!
    Vad söta dom är!
    Ha en fin dag!
    Lena

    SvaraRadera
  8. Men du...vilka underbara matgäster, och glupska dessutom!! Man ser nästan ända ned i magen på en del...Verkar stressande att vara fågelmamma...Kanonbilder!!
    Å vilken helg vi har sen!! Det var bara igår kväll som man undrade vad som hände, en liten snöstorm med vindar till, trodde taket skulle lyfta. Men det var över på mindre än en halv timme, sen...ja som en vanlig kväll igen. Här har det kommit och gått folk mest hela tiden, kaffet har stått varmt från tidig morgon till sen kväll, riktigt roligt. Men jag har förstått att det inte är husfolket som drar mest, utan nykomlingen i familjen...Och han njuter av all uppmärksamhet, som den värsta kunglighet tar han sej fram mellan alla som klappar honom, ser riktigt fisförnäm ut emellanåt...
    Så nu satsar vi på en lika vacker söndag som lördagen var, och första långpromenaden är redan avklarad...
    Ha det så gott vännen, snart ses vi!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Kyllä sinulla on kauniita lintu kuvia kovasti tykkään niistä Kiitos :)

    SvaraRadera
  10. Hejsan

    Haha vilka fina fågelbilder. Ankungarna var sååå söta, roliga näbbar.

    SvaraRadera
  11. alla bilder är så fina,
    men den första på Blåmeseungen(tror att det är det)gillar jag mest för för att den ser så argt ruffsig ut
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  12. Vad ska man skriva, det känns som upprepning, men jag skriver i alla fall, Helt fantastiska bilder. Kram.

    SvaraRadera
  13. Tappar hakan, eller rättare sagt hakorna... VILKA FINA BILDER! Du ÄR verkligen ett riktigt proffs :)

    SvaraRadera
  14. Gilla fåglar! Vilka häftiga bilder du har tagit! Apropå bilder, jag har en fråga. Vad är det för svamp på din header? Jag tänker på Chicken of the woods när jag ser den (såg nyss ett avsnitt av Midsomer där den svampen dyker upp). Den ser hur som helst väldigt aptitlig ut.

    Söndagskram, Lisa

    SvaraRadera
  15. Med risk för att bli tjatig. Dina bilder är så fina och talande. Men med den kylan som varit så är det ju inte lätt för de små liven Amy komma och dessutom visa upp sig och få ungar. De skulle ju frysa ihjäl de små stackarna. Men det var kul med dina bilder på hungriga fåglar. Ha en skön söndag. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  16. Härligt med fågelbilder..De är verkligen inte lätta att fota..*ler* Mysigt med vårbilder på hungriga gapande pippin..Man får ju liksom en stor längtan..efter småpip i holken..
    Kram o ha en härlig söndag!!

    SvaraRadera
  17. oj så många bra bilder.. jag tycker om fåglar..men det är sällan som jag ser nån..här är mest kråkor , talgoxar o gråsparvar..;O(Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  18. Underbara fågelbilder ♥
    Ja fåglar och människor är väl inte allt för olika när det gäller mat..;)!
    - Fåglar och vår hör verkligen ihop ! -Hit har inga flyttfåglar utom sångsvanarna kommit. -Och det är nog klokt det eftersom vi har ca 70cm snö, och idag är det snöstorm :/
    Ha en härlig söndag och sköt om dej !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  19. Alla är fina fåglar, men de små ulliga gulliga ankungarna
    är ju för söta. Förstår att du hade trevligt där.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  20. Det där vara hur många fina fågelbilder som helst. När jag såg en svartmes den här säsongen kände jag inte till att den fanns så jag trodde det var en talgoxe utan den gula färgen - jamen, visst rodnar jag, pinsamt ...

    SvaraRadera
  21. Åh vilka ljuvliga bilder ! Ha en fortsatt fin söndag

    SvaraRadera
  22. Så många fina fågelbilder!

    SvaraRadera
  23. Underbara bilder. Den första på den trumpna lilla gulingen är så fin. Den ser nästan ilsk ut över att den ska behöva vänta på mat. Ha en skön söndagskväll/Annelie

    SvaraRadera
  24. Härliga pippibilder :).

    Hoppas att ni har sköna lediga dagar nu.

    Kra m
    annika

    SvaraRadera
  25. Härlig tolkning :) så härliga bilder :) Så söta ankungar Kram Suss

    SvaraRadera
  26. Vilka härliga bilder och charmknuttar, dom andungarna ser u helt vidurnderligt sköna ut vilka miner! Härligt helt enkelt :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)