söndag 21 april 2013

Söndagsfoto - insikt

 Hm... nu blev det svårt...
... INSIKT som motsats till utsikt...

... eller INSIKT som synonym till förståelse, kunskap, komma på det klara med?
som...
Insikt om att solen går upp varje dag...
... även om molnen skymmer den ibland...
... insikt om att vänner behöver man...
... någon att vara förtrolig med, att lita på...
... insikt om att man aldrig blir fullärd...
... och insikt om att ju mer man lär sig... desto mer upptäcker man att man inte kan...
... insikt om att pengar inte är det viktigaste...
... viktigt, ja, absolut, men inte viktigast!
Insikt om att det är viktigt att leva i nuet... och om du har möjlighet - tveka inte, skjut inte upp det du vill göra, då kanske det aldrig blir av...

HÄR hos Suss och Kai finns fler som funnit insikter :)

26 kommentarer:

  1. Många bra tankar i ditt inlägg!
    Ha en fin vecka och må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppsan

    De där bilderna med hästarna är så fina. Vilka mjuka naturliga färger.

    SvaraRadera
  3. Vilka bra funderingar du har till temat...och lika bra bilder så klart. Kram

    SvaraRadera
  4. Insikt om att livet skall levas medans tid är!
    Nu har vi lite att fundera över, lyxproblem!
    Trevlig söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det var många kloka ord. Det är mycket man ska komma till insikt med. Jag har nog fortfarande en del att lära.. vet du vad en vännina sa en gång, pengar är inte allt men jag gråter hellre i en ny mercedes än på bussen.
    Ha en fin fortsatt fin söndag :)

    SvaraRadera
  6. Det var många kloka rader...och det sista nog allra viktigast...pengar är inte allt!! Det har man verkligen lärt sej genom åren...och jag är minst lika lycklig för det!! Som vi pratade om igår, livskvalité, det vet jag att både du och jag tycker att vi har när vi tittar ut genom köksfönstret!!
    Tack än en gång för en helt fantastisk lördag, lagom av allt. Det kom jag till insikt om innan jag ens lämnat Granmyra...
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Där fick du till det riktigt bra tycker jag. Först hann jag tänka direkt på andra betydelsen. Tänkte jättesnabbt. Inte in i fönstret. Istället det mer viktiga. Betydelsefulla. Komma till insikt om olika saker. Du lurade mig bara i några tiondelar. Sedan blev jag serverad fina bilder till kloka söndagsord.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  8. Du kom till många insikter!

    SvaraRadera
  9. Ett ord som verkligen tål att funderas över, det finns ju många vinklingar och Du har lyckats fånga väldigt mycket bra både genom Dina fantastiska bilder och skrivna ord!!

    SvaraRadera
  10. Kan kanske passa in med en historia på temat insikt...
    En av pappas gamla bonnadrängshistorier, var denna. En piga uppvaktade en dräng ganska ihärdigt. Till slut tröttnade drängen och sa till pigan: "Om du hade insikt i, hur små utsikter du har, skulle din insikt säga dig, att du har inga utsikter". Kram

    SvaraRadera
  11. Jaa lilla vän det var många kloka ord man kom till insikt om
    att man har alltid något att lära av andra.
    Då får man nog bättre utsikter med.

    tackar en gammal räv kram från Hajan

    SvaraRadera
  12. Mycket klokt och vackert om "Insikt"!

    Varm kram

    SvaraRadera
  13. Så många fina vinklingar på temat!

    SvaraRadera
  14. En fin summering av insikt tycker jag..Skjuta upp ska man aldrig göra..Man vet aldrig när energin återkommer..*ler* Jag gillar att hellre ligga steget före..men för det måste man skåda i kristallkulan nästan varje dag..puh!
    Ha det gott i våren och värmen!!
    kram

    SvaraRadera
  15. Tänkvärt!!!!
    Ha en skön kväll!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Vilket berikande och insiktsfull inlägg om vad som är det viktigaste i livet ♥
    -Vi behöver påminnas varje dag för att inte glömma det !
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera
  17. Fina, tänkvärda tankar. /Anja

    SvaraRadera
  18. Det är bra att ha insikt ibland :)
    Tänkvärt och vackra bilder.
    Ha de fortsatt gott vännen.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  19. Det är bra med både insikt, utsikt och även avsikt då och då:)
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Du har verkligen gått in för det här :) vilken bra tolkning och så har du så bra bilder :) Kram Suss

    SvaraRadera
  21. Så kloka ord till vackra bilder! Ha dé bra! Elisabeth

    SvaraRadera
  22. Du är klok som en bok Anki!!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  23. Det var många fina synonymer till INSIKT!
    Mycket som vi tar för givet, men som vi måste vara glada för att det finns!
    Ha nu en riktig fin vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  24. Mycket olika slags insikter.
    Har kommit till insikt att jag nog inte har en medfödd datakunskap. Nu försöker jag få till en header. Det tycker jag ser så käckt ut. Men än har jag misslyckats. Egentligen hade det ju varit kul att variera efter årstiderna, men vad jag förstår så blir alltihop lika om man ändrar. Eller? Jag skulle vilja ha en liten katt eller något som lever sitt eget liv i kanten också.

    SvaraRadera
  25. oj så fint du beskriver ordet..o det är snat att pengar är inte allt men bra att ha,,kan man väl säga.Många fina bilder! ha en bra dag!

    SvaraRadera
  26. hej fina anki<3
    du har så rätt,du har så rätt<3 att leva i nuet är viktigt..viktigt för att må bra inuti..<3

    vad många härliga färgglada blomsterbilder du bjuder på:-)

    och våren visar ju sig mer och mer nu..så mysigt<3 !

    varm kram till DIG :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)