tisdag 23 oktober 2012

Näe... du har inte kommit fel!


Jag "skulle bara"... fixa lite och ibland klantar man till det lite onödigt mycket... 
(glömde att göra en säkerhetskopiering för att kunna återgå till de gamla inställningarna) 
och ja,
 då gick det som det gick... 
... men nu får det vara så här ett tag, så får vi se  :)

Ann-Louise med bloggen "Livets Guldkorn" bjöd på ett recept på kavring för några dagar sedan, nämligen det här
Tack för receptet Ann-Louise :)
Jag testade det... lätt att göra...
och sååå gott!
Jag är ju inte bara svamptokig... och samlar på svampböcker...
Jag gillar gamla kokböcker också  :)
Nu har jag inte så många och inte är de så gamla heller, men den här från 1949 hittade jag bland mammas böcker...
En del recept är riktigt bra, men en del verkar lite konstiga...
Hjärnkotletter... njae... låter lite konstigt...
eller att tvätta smöret...
Just det ja... vad ska man hitta på till middag idag då?
Göra en djupdykning i frysen... 
eller
 hämta lite trattisar till soppa... ja så det får det nog bli  :)

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du testade receptet :)
    Visst är det gott det brödet och det är så svårt att misslyckas med det också..hi..hi..
    Tack för att du länkar till mig och sprider receptet vidare :D
    Ha det fortsatt finfint
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Kavring låter gott. Har ett "krångligt" kavringrecept någonstans men det här ser betydligt enklare ut och ska prövas snarast.
    Jag tycker bloggen blev riktigt snygg som den ser ut nu!
    Bra jobbat.
    / maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)