tisdag 30 oktober 2012

Homemade...

Ja, vad gör man när vädret är kallt, ruggigt och inte inbjuder till någon form av utomhusaktiviteter?
Jo man kan ju göra en insats i köket :)
I söndags...
Lasses goda köttfärspaj...
Igår gjorde jag en insats...
... lite fusk med "Brödmix" från Orga kvarn- men goda blir de :)
Så är det bara att konstatera att svampsäsongen nog är över  - sista träffen på svampklubben igår... sorgligt, men sant...
... och idag ska vi plocka ur det sista ur husbilen och köra den till vintergaraget... också sorgligt, men sant.

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Ja det är allt lite sorgligt när det är dags att köra in husbil/husvagn för vintersömn i idet ;)
    Duktigt med brödbakning ser mumsigt ut.
    Förstår att du sörjer dina svampar.
    Ha de gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Jo men de finns mycket annat som naturen bjuder på om nu inte svamp. Kan tro att era träffar blir tråkigt att vara utan, kanske ni kunde ha ett annat tema under vintern bara för att ses.
    Ha en skön dag/kramen

    SvaraRadera
  3. Mmmm vad gott det ser ut. Och vad gott det doftar efter bakning av paj eller bröd.
    Jag blev riktigt sugen på paj idag.

    SvaraRadera
  4. Ser gott ut!
    Sorgligt när sommarsäsongen är slut....men allt har sin tid o snart är det vår!
    Här ser jag en skymt av solen just nu.:)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är roligt att Orga Kvarn fortlever!
    Har tidiga barndomsminnen från såväl Vånga Valskvarn som Orga Kvarn!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det mycket som är sorgligt men sant...men på lördag, då du!! Som du skrev, julafton...!!
    Köttfärspaj, det är väl för gott då...kanske skulle bjuda mannen i huset på det någon kväll...men bakar, det gör jag ytterst sällan, inte matbröd i alla fall...
    Gud vilken dag...så grinig och less jag känner mej, denna vind/övervåning tar knäcken på mej. Så nu har jag lagt ned det projektet ett tag, känner att humöret inte riktigt klarar av det.
    Däremot har jag dammsugit ur husbilen, städat ur och ja...sagt adjö. I helgen ska den in på vinterförvaring. I år tar jag en chansning, plockar inte ur dynor och gardiner...så nu får vi se om mössen kommer in eller om den är tät.
    Ha det så gott, vi hörs ju snart!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Var sak har sin tid o nu är de förvaringsgaragens tid:)
    tänk bara vara skönt att längta efter våren o husbilen ut igen, sen sommaren och svamparna - ja du har allt något/massa att längta till.


    Kramzi

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.