torsdag 18 oktober 2012

Lite ur gängorna...

... ja, inget allvarligt, men jag känner mig lite trött, lite hängig och har en jädrans huvudvärk...
Kanske vädrets fel? Eller näe, det tror jag inte  även om det för tillfället är lite halvtrist... brukar inte deppa ihop av lite regniga dagar.

Regn...
Regn...
Drippen Dropp...
och droppen Drapp...
Visst minns du väl den sången... med Alice Babs och dottern Titti :)

.. och lampan tänd hela dagen...
Tandläkarens fel då? (går ju på behandling just nu) Nix, tror jag inte - både han och tandsköterskan är sååå snälla  :)
Vi har tänkt ta en sista tur med 
innan det är dags för "invintring" - men vi kom inte iväg idag...
 förhoppningsvis i morgon istället  :)
Vi har en ödetomt, bara ett kort stycke från oss... huset brann för sisådär 10 år sedan och det som en gång var tomtmark har de senaste åren fungerat som bete till grannens får. Nu har det varit tomt i hagen någon månad, så jag tänkte se om det kanske skulle ha dykt upp några  intressanta svampar -  men nej - så var inte fallet. Hittade några blåmusseroner...
... bra matsvamp enligt många - hm... njaä... inte så himla god enligt mig
 och så luktar den bränt gummi...

eller jo förresten - tillagad som kalops(!) med mycket lök, kryddpeppar och lagerblad... då är den ganska OK  :)
Men jag hittade ett stort bestånd med  höstkrokus, många var utblommade, några var i knopp... och några önskade sig lite sol för att slå ut...
och nu är frågan... ska jag berätta för Camilla (som äger tomten)
 eller ska jag bara gräva upp dem och flytta dem hem till mig?
Hm... tål att tänkas på :)

Ja, men så där ja... nu mår jag mycket bättre :)

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Du ser du kände dig lite hängig för att du inte förmedlat dig här med oss bloggvänner o nu mår du bättre igen!!!! Kanon ju:)

    Har ni regn fortfarande? här har varit helt uppehåll i två dygn nu, vi har sett solen ibland också. Just nu är den på väg ner o lyser så vackert bort över träden. 13 grader varmt, så de e skönt. Om ni nu ska iväg med husbilen så åk längs kusten, störts chans till uppehåll:)

    Kramiz på dig

    SvaraRadera
  2. Vi har haft lite bättre väder idag, det gör faktiskt mycket för humöret även om det finns mycket man kan göra även när det regnar. Och till helgen ska det bli ännu bättre. Hoppas de har spått rätt! Om jag vore som du så skulle jag gräva upp några lökar i alla fall, det är ju synd att det är ingen som gläds åt dem.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Det låter så sunt när du resonerar dig fram till att må bättre. Hoppas du fortsätter må bra nu. Kram

    SvaraRadera
  4. Tur att deppiga dagar kan ge så fina foton. Dropparna är läckra! Kom iväg ut på en tur, så mår du säkert bättre! I dag har vi haft en väntans dag här i Örkelljunga. Precis innan stängningsdags fick vi bilen. Vi blir kvar här till i morgon bitti och då blir det Trelleborg för färd till Rostock på lö morgon. Ha dé gott!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du mår bättre - om ni fått litet bättre väder. Här har det varit riktigt bra eller nästan bra.
    Svårt det där med krokusen. Växer det bara en? Om det växer flera, får du säkert gräva upp.

    SvaraRadera
  6. Skönt att du hittade upp så snabbt från deppdippen.Som vanligt underbara bilder.
    Själv har jag idag njutit av social verksamhet,hälsat på en god vän i norra Blekinge.
    Har ridit en runda,mår så bra då =)
    //Anki

    SvaraRadera
  7. Ja jag har haft ett elände med magen hela dagen och nästan skrämt slag på folk o fä. Ha det bra !

    SvaraRadera
  8. Hu va trist..att känna sig hängig..krya på dig vännen!! Det regnar ja, här också..nästan hela dagen, även igår..och imorn sa's det..
    Men det 'är rätt varmt..svårt att klä sig, man vet inte om det är kallt eller varmt,inte konstigt att folk blir sjuka..
    Ja kul vi ses snart.Jag kommer vara där i Wadköping, v44,tis,fredag lördag och söndag..mellan 11--18..kul!!! Kram Karina

    SvaraRadera
  9. Vilket fint fönster du visade överst i ditt inlägg! Jag hade en elefantöra för längesedan, som jag knyckte ett skott av på sjukhuset när min mor låg där. Den växte i många år, men nu är blomman borta, precis som min mor.
    Hoppas att ni kommer iväg på en tur igen!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Inte konstigt om man känner sig lite risig när det usla vädret fortsätter vecka efter vecka... Krya på dig.
    Glädjande är det i alla fall att njuta av dina fina bilder!
    /SA

    SvaraRadera
  11. Blåmusseron....det var länge sedan jag hittade några sådana. Skönt att du blivit bättre.
    Njut av hösten även om den är kall och det regnar.

    SvaraRadera
  12. Kryapådig-kram från mig!!
    Visst minns jag den låten droppen dripp och droppen drapp...hi...hi..
    TUSEN TACK och ett fång rosor vill jag ge dig för din varma fina kommentar hos mig, det kändes såå gott :)
    Ha en finfin helg, vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  13. Fantastiska bilder!!!

    Med hopp om ytterligare bättring!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Så skönt att du mår bättre. Kram!

    SvaraRadera
  15. Ja regn å åter regn gör ingen glad, ibland kan bloggen göra att man mår lite bättre.
    Om ni kom iväg hoppas jag ni fick en skön tur.
    Kramizar

    SvaraRadera
  16. Ja du vännen...inte är vädret roligare idag heller!! Å humöret...ja det blir ju därefter...åtminstone här!!
    Men du...måste man berätta allt...jag tänker på dina höstkrokusar...det kanske är som med blomskott, man ska aldrig säga tack för då överlever de inte...??!! Fast det är klart, ser hon sen de små hålen, ja då kan hon ju tro att vildsvin eller stora sorkar har varit där...
    Här har vi gett upp om nån mer tur med husbilen...vår bil är rätt gammal, blir kall så här på hösten, så nu har jag plockat ur det mesta redan. Men vemodigt är det, sorgset till och med...
    Hoppas du känner dej bättre i form nu till helgen, ha det gott och vi ses ju snart!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Jag skulle nog ta hem dom utan att fråga. Ingen skulle sakna dom och av erfarenhet vet jag att frågar man för mycket gör man bara folk obeslutsamma.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)